min-height i firefox
Fra : Jeanne

Dato : 01-05-09 13:38

Hej

Jeg har et problem med ikke at kunne få firefox til at lave en
min. højde.

Jeg har efterhånden prøvet alt hvad jeg kan finde på nettet men
kan stadig ikke få det til at virke.

Jeg har prøvet disse eksempler:

#indhold {
background-color: #39a39f;
width: 870px;
height: auto
height: 444px !important;
height: auto !important;
height: 444px
}

Og...

#indhold {
background-color: #39a39f;
width: 870px;
height: auto !important;
min-height: 444px;
clear: both;
}

Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig...

MVH Jeanne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 01-05-09 16:06

Jeanne udtrykte præcist:
> [...]
> width: 870px;
> height: auto
> height: 444px !important;
> height: auto !important;
> height: 444px
> }
>
> Og...
>
> #indhold {
> background-color: #39a39f;
> width: 870px;
> height: auto !important;
> min-height: 444px;
> clear: both;
> }
>
> Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig...

Et link ville være smart.
Hvorfor vil du sætte højden? Hvis din HTML er udformet rigtigt,
tilpasser den sig indholdet.
Hvad har du ellers af css der kan forstyrre?

Der kan kun være een height eller een min-heght erklæring for et
element i css. Så ingen af dem du her skriver du har forsøgt er lovlige
- eller i bedste fald overskriver den sidste erklæring de øvrige.

Erklæringer i css, skal afsluttes med ; (mangler et par stykke i dit
første "forsøg").

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jeanne

Dato : 01-05-09 16:21

Dette er hele mit stylesheet, som nu er blevet ændret i forhold til det du
så før. Det jeg gerne vil have er en min. højde, da teksten på nogle sider
godt kan have forskellig længde. Jeg kan godt få det til at virke i IE med
min-height, men firefox vil ikke være med. Angående ";" så havde jeg det
med i stylesheetet jeg glemte bare at skrive det her.

@charset "utf-8";
/* CSS Document */

body {
margin-top: 0px;
}

#container {
width: 870px;
text-align: left;
margin: auto;
}

#top {
background-image:url(image/banner.jpg);
height: 140px;
width: 870px;
}

#menu {
padding: 0px;
margin: 0px;
width: 870px;
height: 31px;
}

#indhold {
background-color: #39a39f;
width: 870px;
min-height: 444px;
}

#fyld {
height: 35px;
width: 870px;
}

#overskrift {
height: 50px;
width: 870;
text-align: center;
}

#forsidepic {
height: 409px;
width: 370px;
float: left;
margin-left: 30px;
}

#sidepic {
height: auto;
width: 350px;
float: left;
}

#sidepicspecial {
height: auto;
width: 325px;
float: left;
margin-right: 25px;
}

#fordisetext {
height: 409px;
width: 420px;
float: left;
margin-left: 35px;
margin-right: 15px;
}

#sidetext {
height: auto;
width: 470px;
float: left;
margin-left: 35px;
margin-right: 15px;
}

#headfont {
font-weight: bold;
font-size: 24px;
font-family: "Monotype Corsiva", verdana, arial, sans-serif;
}

#font {
font-size: 20px;
font-family:"Monotype Corsiva", verdana, arial, sans-serif;
}

#special {
font-size: 22px;
font-weight: bold;
font-family:"Monotype Corsiva", verdana, arial, sans-serif;
}

#bund {
background-image:url(image/bundlinie.jpg);
width: 870px;
height: 31px;
}

#indryk {
float: right;
margin-right: 40px;
}

img {
margin-bottom: 40px;
}

Fra : Birger Sørensen

Dato : 01-05-09 18:08

Jeanne formulerede fredag:
> [...]
> font-family: "Monotype Corsiva", verdana, arial, sans-serif;
> }
>
> #font {
> font-size: 20px;
> font-family:"Monotype Corsiva", verdana, arial, sans-serif;
> }
>
> #special {
> font-size: 22px;
> font-weight: bold;
> font-family:"Monotype Corsiva", verdana, arial, sans-serif;
> }
>
> #bund {
> background-image:url(image/bundlinie.jpg);

Det ser jo alt sammen umiddelbart meget fornyftigt ud.
Uden at se det i sammenhæng med den HTML hvor det anvendes, er det ikke
muligt at svare på dit spørgsmål.

HTML-fejl kan sætte browserne i quirks-mode, og så er der ingen der kan
gætte sig til løsningen på dit problem.

Så et link til siden med problemet, vil være nødvendigt.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-09 16:08

Jeanne skrev:

> Jeg har et problem med ikke at kunne få firefox til at lave en
> min. højde.

Har du prøvet med

      min-height: 444px;

--
Bertel

Fra : Jeanne

Dato : 01-05-09 16:24

Den har jeg prøvet, men det virker ikke i firefox, IE kan sagtens
finde ud af det. Mit problem er at få det til at virke i firefox.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-05-09 17:15

Jeanne wrote:
> Den har jeg prøvet, men det virker ikke i firefox, IE kan sagtens
> finde ud af det. Mit problem er at få det til at virke i firefox.

Som Birger skrev: Kom med et link. Vi er ikke synske, vi aner ikke hvordan
din html ser ud og vil ikke bruge tid på selv at forsøge at rekonstruere dit
problem.

FF har i mange år forstået min-height - længe før IE lærte det:
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/minheight.asp

Erik Ginnerskov