Kan man lave et stylesheet, som kun gælder~
Fra : Jakob Munck

Dato : 29-04-09 08:41

Jeg har en site med sine egne stylesheets, som fungere fint. Så indsætter
jeg på en af sitens sider en kalender, som har sine helt egne stylesheets,
som ikke passer med dem jeg ellers bruger. Spørgsmålet er så, hvordan man
får det nye stylesheet til kun at gælde en én enkelt tabel, samtidig med at
alting før og efter retter sig efter et andet stylesheet.

Altså sådan:

<link type="text/css" href="style1.css">

</head><body>

Indhold som formatteres efter style1.....

<tabel style="style2.css" border="1">

Kalender som formatteres efter style2....

Indhold som formatteres efter style1.....

Jeg går ikke ud fra at ovenstående html er korrekt. Men er det muligt at
anvende et lokalt stylesheet i en given tabel, som er i et område, som før
og efter er formatteret efter et andet stylesheet?

v.h.
Jakob

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-04-09 10:00

Jakob Munck skrev:
> [...]
> får det nye stylesheet til kun at gælde en én enkelt tabel, samtidig med at
> alting før og efter retter sig efter et andet stylesheet.
[SNIP]
> Jeg går ikke ud fra at ovenstående html er korrekt. Men er det muligt at
> anvende et lokalt stylesheet i en given tabel, som er i et område, som før
> og efter er formatteret efter et andet stylesheet?

Et forslag er at give kalendertabellen sin egen ID, f.eks.

... og så tilrette alt i CSS2 til denne.

Foran hver class/id/tag skal så stå #calendar

Nu linker du ikke til din side, så man kan se koden, så jeg kan ikke
komme nærmere end dette.

MVH
Rune Jensen

Fra : Jakob Munck

Dato : 29-04-09 10:45

> Et forslag er at give kalendertabellen sin egen ID, f.eks.

> .. og så tilrette alt i CSS2 til denne.
>
> Foran hver class/id/tag skal så stå #calendar

Tak skal du have, det gør jeg.

v.h.
Jakob