Om vandret dropdown menu
Fra : Dan Olsen

Dato : 28-04-09 12:44

Hej kloge nyhedsgruppe brugere
Jeg forsøgte i sidste uge at lave en vandret dropdown menu
inspireret af det spanske dagblad El Païs og DR hjemmesidemenuer.
Jeg drukner i HTML,CSS og Javascript og er ved at opgive. Jeg er
nybegynder. Jeg fandt en fin menu i jeres nyhedsgruppe og har
midlertidigt lånt den indtil jeg finder ud af det andet. Men den
springer for hurtigt videre.
Kan jeg bruge UDM4 ?
Har én af jer en litteraturhenvisning, så jeg hurtigt kan komme
videre med mine begynderprogrammer ?
Ellers er mit hovedproblem at jeg skal lægge mange videoklip ind
på hjemmesiden, Mine videoer ligger på DVD, så jeg har filerne i
vob og mpeg2 filer. Er det bedst at oversætte det hele til wmv
filer af hensyn til nettet ? Der skal være et to-tre minutters
indslag på hver side. El Païs gør også med videoer godt. Hvordan
bærer jeg mig an ?

Gode hilsener Dan Olsen helt ufærdigt
http://qusqo.homepage.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-04-09 18:41

Dan Olsen skrev:
> [...]
> nybegynder. Jeg fandt en fin menu i jeres nyhedsgruppe og har
> midlertidigt lånt den indtil jeg finder ud af det andet. Men den

Jeg kan kun anbefale UDM4, jeg har brugt den
i adskillige år. Det koster dog nogle timers
arbejde at rette den til.

Hvis du har mod på at lave din egen, kan du
begynde her:

http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/

Dit andet spørgsmål kan jeg ikke forholde mig
til.

Jørgen Farum Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-04-09 20:35

Dan Olsen wrote:
> [...]
> nybegynder. Jeg fandt en fin menu i jeres nyhedsgruppe og har
> midlertidigt lånt den indtil jeg finder ud af det andet. Men den

Jeg kan som Jørgen anbefale UDM4, denne må være den rigtige version:
http://udm4.com/demos/extension-horizontal.php

Erik Ginnerskov

Fra : Stig Holmberg

Dato : 28-04-09 21:30

"Dan Olsen" <dolucsjdk@hotmail.com> skrev

> Kan jeg bruge UDM4 ?

Jeg vil anbefale "Son of Suckerfish" dropdown som er meget enkel at bruge:

http://htmldog.com/articles/suckerfish/dropdowns/

Eller:

CSS Express Drop-Down Menus fra P7:

http://www.projectseven.com/tutorials/navigation/auto_hide/

Begge med tutorials og grundig forklaring.

Mvh. Stig