IE8 og kompatibilitetsvisning???
Fra : Louise

Dato : 25-04-09 09:02

Hej,

Jeg har ikke kreeret nye hjemmesider i lang tid, så jeg er vist ikke helt
oppe på beatet...
For et par år siden lavede jeg http://www.oliemogens.dk/sylt/index.htm.
Efter at have installeret IE8 på min pc, så ser jeg, at IE påstår, at
webstedet er "konstrueret til ældre versioner af browsere". Det kommer bag
på mig, idet sitet validerer.
Der er i hvert fald noget galt med baggrunden.
Er det IE8, der er noget galt med, eller er det mit site?

Hilsen
Louise

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 25-04-09 18:12

Louise skrev:

> Der er i hvert fald noget galt med baggrunden.
> Er det IE8, der er noget galt med, eller er det mit site?

Øverst i din design.css har du

* {
   background-color: Inherit;
}

Fjern denne background-color. Så ser det også rigtigt ud i IE8.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-04-09 18:12

Louise skrev:
> [...]
> bag på mig, idet sitet validerer.
> Der er i hvert fald noget galt med baggrunden.
> Er det IE8, der er noget galt med, eller er det mit site?

"konstrueret til ældre versioner af browsere" er MS-speak
for "konstrueret til ældre versioner af /Internet Explorer/".

At en side validerer, er ikke ensbetydende med med
at koden er logisk korrekt.

Jeg er ikke sikker, men du har en række background-color:
inherit inklusive på body-elementet. Er det logiskk?
Hvilken farve er det, body-elementet skal arve?

I dit sted ville jeg gennemgå alle disse
background-color og enten sætte en konkret
farve eller sætte background-color:transparent.

Jørgen Farum Jensen