Bach døde som 50-årig!
Fra : /arcana

Dato : 29-07-01 22:17

Læs mere på http://www.skepsis.no/publikasjoner/skepsis/utg7/bach1.html

Bach konstruerte et totalt system for behandling av alle sykdommer, men fikk
selv liten nytte av det. Han ble syk og døde i en alder av bare femti år.
Hans etterfølgere har imidlertid kommet opp med en forklaring på dette
ubehagelige faktum: Bach hadde fullført sin oppgave på jorden­nemlig å
oppdage blomstermedisinen­og gikk over i en "annen sfære for å fortsette
sitt arbeide"7. Bach levde sine siste år i huset "Mount Vernon" i Wales,
hvor hans mest ortodokse arvtakere fortsatt holder til, og hvortil
"bachianske pilegrimer" strømmer. Herfra utgis hans skrifter, og
blomstermedisin sendes ut til hele verden. For medisinene kan ikke lages av
hvilke blomster som helst må vite, de må plukkes på de samme enger Bach i
sin tid frekventerte og de må komme fra britisk jord! Det heter seg nemlig
at Bach selv advarte mot kommende falsknere, som ville prøve å trekke
fordeler av hans lære og fremstille "falske remedier". Han skal selv ha ment
at det ikke var nødvendig med flere midler, noe Mount Vernons arvtakere
holder hardt på.

/arcana

Fra : Rado

Dato : 29-07-01 23:15

On Sun, 29 Jul 2001 23:16:48 +0200, "/arcana" <wallaby@kangoroo.gov>
wrote:

>Læs mere på http://www.skepsis.no/publikasjoner/skepsis/utg7/bach1.html
>
>Bach konstruerte et totalt system for behandling av alle sykdommer, men fikk
>selv liten nytte av det.

Fra Bach Centrets FAQ:

"Dr Bach had cancer, but in fact died of exhaustion rather than
because of the disease itself. Because he was only 50 when he died
people have sometimes asked why he wasn't able to cure himself. What
this question ignores is the fact that in 1917 he was given just 3
months to live. The truth is that he was curing himself, every day,
for nineteen years - all the time it took for him to complete his
work."

> [...]
>ubehagelige faktum: Bach hadde fullført sin oppgave på jorden­nemlig å
>oppdage blomstermedisinen­og gikk over i en "annen sfære for å fortsette

Hvorfor er dette faktum "ubehageligt"? Det afhænger vel helt at hvor
man ser tingene fra.

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 29-07-01 23:18

"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

> Fra Bach Centrets FAQ:

Du gentager i dette citat næsten ordret nedenstående:

Ja, ja. Mundus vult decipitur.

/arcana

Fra : Rado

Dato : 31-07-01 03:01

On Mon, 30 Jul 2001 00:17:52 +0200, "/arcana" <wallaby@kangoroo.gov>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Du gentager i dette citat næsten ordret nedenstående:

Ordret? Skal vi lige tage den igen, til en sammenligning:

Fra : /arcana

Dato : 31-07-01 08:10

> "Dr Bach had cancer, but in fact died of exhaustion rather than
> because of the disease itself. Because he was only 50 when he died

.... but in fact died from...??? Hvad bygger dette på? En lægelig diagnose?

> [...]
> months to live. The truth is that he was curing himself, every day,
> for nineteen years - all the time it took for him to complete his

Det kan hvem som helst jo sige. Ikke særlig overbevisende.

/arcana

Fra : Rado

Dato : 01-08-01 20:48

On Tue, 31 Jul 2001 09:09:52 +0200, "/arcana"
<marsilupian@kangoroo.gov> wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>... but in fact died from...??? Hvad bygger dette på? En lægelig diagnose?

Aner det ikke. Men Bach var selv højt uddannet læge, så han har vel
vidst lidt om sin egen sygdom, ud fra et lægeligt perspektiv. Han har
dog nok næppe kunnet skrive sin egen dødsattest :)

>Det kan hvem som helst jo sige. Ikke særlig overbevisende.

Det var heller ikke så meget for at overbevise nogen. Mere for at vise
at der er andre meninger om sagen end dem den negative norske
skeptikerartikel lægger op til. Det er altid godt at høre tingene fra
flere sider.

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 07-08-01 16:25

> Aner det ikke. Men Bach var selv højt uddannet læge, så han har vel
> vidst lidt om sin egen sygdom, ud fra et lægeligt perspektiv. Han har
> dog nok næppe kunnet skrive sin egen dødsattest :)

Du mener altså, at højt uddannede læger ikke kan tage fejl?

Med venlig hilsen
/arcana

Fra : Rado

Dato : 20-08-01 22:00

On Tue, 7 Aug 2001 17:25:14 +0200, "/arcana" <wallaby@kangoroo.gov>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Du mener altså, at højt uddannede læger ikke kan tage fejl?

De kan de selvfølgelig, men Bach var jo udover uddannet læge også
clairvoyant, hvilket ofte indebærer evnen til at stille diagnoser ad
de vej. Dvs. en form for dobbeltcheck.

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 21-08-01 19:46

> De kan de selvfølgelig, men Bach var jo udover uddannet læge også
> clairvoyant, hvilket ofte indebærer evnen til at stille diagnoser ad
> de vej. Dvs. en form for dobbeltcheck.

Nå, ja - det kan jeg godt se. SÅ er enhver tvivl udelukket.

/arcana

Fra : Rado

Dato : 26-08-01 22:16

On Tue, 21 Aug 2001 20:45:51 +0200, "/arcana" <wallaby@kangoroo.gov>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Nå, ja - det kan jeg godt se. SÅ er enhver tvivl udelukket.

Det sagde du, ikke jeg... ;)

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 27-08-01 00:46

> Det sagde du, ikke jeg... ;)

Bemærk venligst min syre-sarkastiske smiley...

--
Spis øko-mad!
/arcana

Fra : Rado

Dato : 27-08-01 19:51

On Mon, 27 Aug 2001 01:45:30 +0200, "/arcana" <thank.you@but.no>
wrote:

>"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

>Bemærk venligst min syre-sarkastiske smiley...

Nå, du så heller ikke min? :)

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 27-08-01 22:42

> Nå, du så heller ikke min? :)

Hehe ...

/arcana

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 22-08-01 11:52

Rado <rado@post1.tele.dk> wrote:

> De kan de selvfølgelig, men Bach var jo udover uddannet læge også
> clairvoyant, hvilket ofte indebærer evnen til at stille diagnoser ad
> de vej. Dvs. en form for dobbeltcheck.

I så fald er det da for dårligt, at han ikke skrev sin dødsattest.

Desuden er der en voldsom grad af fejlbehandling, når læger
diagnosticerer og behandler sig selv.

Det sjoveste selvbehandling, jeg har hørt om, er en dyrlæge, der selv
klarede penicillingivningen til familien: Man tager blot dosisen til en
mellemstor hest og dividerer med kropsvægten.

--
Christian

Fra : /arcana

Dato : 08-09-01 21:32

"Christian Winther Bech" <cwb@daimi.au.dk> wrote in message

> Det sjoveste selvbehandling, jeg har hørt om, er en dyrlæge, der selv
> klarede penicillingivningen til familien: Man tager blot dosisen til en
> mellemstor hest og dividerer med kropsvægten.

Hvor meget vejer en mellemstor hest?

/arcana

Fra : Christian Bech

Dato : 11-09-01 11:47

/arcana <kangoroo@bungee.jp> wrote:

> "Christian Winther Bech" <cwb@daimi.au.dk> wrote in message

> Hvor meget vejer en mellemstor hest?

Insinuerer du at at jeg har været personligt involveret i det? Ak nej,
jeg kan som fænomen desværre ikke forklares med overdreven indtagelse af
antibiotika.

En mellemstor hest vejer et sted mellem en lille og en stor.

--
Christian

Fra : /arcana

Dato : 11-09-01 12:08

"Christian Bech" <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote in message

> En mellemstor hest vejer et sted mellem en lille og en stor.

Så er jeg med!

--
/arcana