Fra : Jesus-loves-you

Dato : 30-03-09 10:26

"Jesus-loves-you" skrev ...

News:no.kultur.folklore.ufo
Sent: Saturday, October 06, 2007, CET 12:09, GMT 10:09
Subject: Re: Kunstig intelligens ? -
Was: Engle
7140 <news:S9JNi.18$fF1.0@news.get2net.dk>
<http://groups.google.com/group/no.kultur.folklore.ufo/msg/13abcfa6e0124309>

> "Nano-robotter" medbringende opskriften på biologisk liv hjemmefra,
> herunder - fiktivt set - opskriften på en kunstig livmoder (til udrugning
> af befrugtede æg) ...

News:

=== citat start ===

TV3 DK (124) man 30 mar (2009, CET) 08:48:26

Briter vil lave kunstigt blod

En gruppe britiske forskere arbejder i
øjeblikket på at gøre det unødvendigt
for hospitalerne at kalde bloddonerer
til tapning. Ifølge den britiske avis
The Independent er forskerne nemlig i
gang med at udvikle kunstigt
fremstillet blod. Og den type blod, som
forskerne arbejder på at fremstille
kan bruges af alle - uanset hvilken
blodtype man har. Leder af projektet,
Marc Turner fra Edinburgh University,
siger til avisen, at den første portion
blod vil være klar om tre år.

Newspaq - 07:28

=== citat slut ====

Så bli'r medlemmer af Jehovas Vidner da glade: Endelig frelst, trods sektens
sygelige lovtrældom ...

Vi undgår i hvert fald smittefaren fra fx. AIDS-virus, smitsom
leverbetændelse osv. ...

Hmm ...

Er dette så første skridt (på en lang vej) til at fremstille en kunstig
livmoder ?

FUT sat til
News:dk.videnskab

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8653 <news:49d08985$0$90276$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8654

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 30-03-09 12:38

Jesus-loves-you skrev:

> Så bli'r medlemmer af Jehovas Vidner da glade: Endelig frelst, trods sektens
> sygelige lovtrældom ...
>
> Vi undgår i hvert fald smittefaren fra fx. AIDS-virus, smitsom
> leverbetændelse osv. ...

Det er da i hvertfald positivt at smitsomme sygdomme kan elimineres og
også nogle af de immunreaktioner der kan opstå i kølvandet på ellers
iøvrigt blodtype matchet blod (minor antigen reactions). Syfilis er en
sygdom der har været under en vis fremmarch de senere år, og den
screener man ikke for i dag. Kuldebehandling inaktiverer de treponemer
der giver sygdommen, men det tager nogle døgn og her kan man potentielt
set risikere at en overførsel kan finde sted hvis blodet transfunderes.

> Hmm ...
>
> Er dette så første skridt (på en lang vej) til at fremstille en kunstig
> livmoder ?

Ehm? Lige nu ser jeg nogle billeder af en "vaskemaskine med en baby der
vugger i en rødlig substans" for mit indre blik. Umiddelbart sætter jeg
ikke lighed mellem et kunstigt blodpræparat og en livmoder, da der jo er
en barriere mellem foster og moders kredsløb der hindrer blodudveksling.

Hilsen Jesper

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-04-09 12:31

"Jesper Mehlsen" skrev

[ ... file 8654 ... ]

> [...]

> ikke lighed mellem et kunstigt blodpræparat og en livmoder, da der jo er
> en barriere mellem foster og moders kredsløb der hindrer blodudveksling.

Øh ... Jeg blev blot "fristet" over evne til at lufte tanken ...

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 8657 <news:49d34091$0$90269$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
( http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ). File-number: 8658

Fra : Claudio Adam

Dato : 30-03-09 18:29

Jesus-loves-you <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev:

HVorfor i alverden bliver dit indlæg futtet??

Adam.