Mens danskerne siver ud af Folkekirken -
Fra : Patruljen

Dato : 28-03-09 11:09

Af Ole Larsen, KP
Mens Folkekirken mister medlemmer og diskuterer kirkelukning, er
antallet af godkendte trossamfund i Danmark vokset fra 62 til 104
siden 1999.

Det er dog ikke de etniske danskere, der i stor stil søger over i
andre religioner eller trosretninger. Stigningen skyldes først og
fremmest nydanskerne, både kristne, muslimer, hinduer, buddhister og
andre, som opretter deres egne kirker og menigheder.
Det viser årbogen ’Religion i Danmark 2009’, som netop er blevet
offentliggjort. Årbogen er udarbejdet af Center For Samtidsreligion
ved Aarhus U ... http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=15049

Fra : Claudio Adam

Dato : 28-03-09 21:03

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> skrev:

>Af Ole Larsen, KP
>Mens Folkekirken mister medlemmer og diskuterer kirkelukning, er
>antallet af godkendte trossamfund i Danmark vokset fra 62 til 104
>siden 1999.

Britterne vinder 4-0 over Tjekkerne.

Citat:
"Aldrig at tage noget for givet,
at tage en hvilken som helst dag,
- et hvert øjeblik for den gave den er.
er tro, Ren Tro.

Når jeg gugger ud af gluggen ser jeg Kirken,
om morgen, om dagen,
ved tusmørke,
besøger den så meget jeg kan,
dog altid uden for almindelig prædiken-Tid.
- den står kort sagt mere eller mindre altid åben.
en åbenlys lindring til at finde fred i,
ro,

Det er Tro.

Hilsen,Adam.