Referencekopi?
Fra : Kasper Jensen

Dato : 29-03-09 10:26

Jeg har set nogle CDer/CD-rommer fra EMI-Medley fra 2001 og 2002, som er
mærket "referencekopi".

Ved nogen, hvad "referencekopi" betyder? Både generelt og i ovenstående
eksempel.

Er det interne skiver, eller er de udsendt til specifikke målgrupper?

Hvad har formålet været med disse referencekopier?

Fra : Martin Bak

Dato : 29-03-09 10:38

"Kasper Jensen" <kasperjensen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det interne skiver, eller er de udsendt til specifikke målgrupper?
>
> Hvad har formålet været med disse referencekopier?

Det må være en form for "master", med hvilken man kan sammenligne
efterfølgende kopier og sikre at de bliver som de skal være.

Tilsvarende som man på trykkerier bruger en cromalin for at få farverne på
den færdige tryksag til at være rigtige i forhold til originalbillederne.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : paladsrevolution@gma~

Dato : 29-03-09 07:19

On 29 Mar., 11:26, "Kasper Jensen" <kasperjen...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
>
> Er det interne skiver, eller er de udsendt til specifikke målgrupper?
>
> Hvad har formålet været med disse referencekopier?

Bare som idé, prøv at skrive til EMI - de plejer at være flinke til at
svare, modsat Sony