Download af musik.
Fra : Martin Bak

Dato : 29-03-09 08:46

Datteren kom her til morgen og spurgte mig om jeg havde tomme brændbare
cd'er. Adspurgt fortæller hun, at hun vil brænde noget musik hun har på
computeren. På spørgsmålet om hvorfra hun havde musikken svarer hun, at det
har hun hentet på 2 forskellige sider, emp3world.com og beemp3.com

Hendes overraskelse var stor, da jeg fortalte hende at det mente jeg ikke at
man måtte.

Men jeg må erkende, at jeg intet aner om download af musik, udover at købe
numre i en online musikforretning. Så kan I ikke lige fortælle mig, er disse
sider fy-skamme, sådan som jeg tror?

Hun har givetvis intet betalt for musikken.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per H

Dato : 29-03-09 10:23

On Sun, 29 Mar 2009 09:45:52 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>har hun hentet på 2 forskellige sider, emp3world.com og beemp3.com
>
>Hendes overraskelse var stor, da jeg fortalte hende at det mente jeg ikke at
>man måtte.

Er det ikke bare at gå ind på siderne, og se om kunstneren har givet
tilladelse til DL.?

>Hun har givetvis intet betalt for musikken.

der er sikkert ingen der har lidt overlast.

per

Fra : Martin Bak

Dato : 29-03-09 10:46

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke bare at gå ind på siderne, og se om kunstneren har givet
> tilladelse til DL.?

Måske, men som sagt har jeg ingen erfaring med sådanne sider, så jeg ved
ikke hvor jeg skal lede efter det.

> der er sikkert ingen der har lidt overlast.

Måske ikke. Men jeg er modstander af tyveri og andre lovbrud, uanset om man
er enig i det rimelige i loven eller ej. Og denne holdning vil jeg i det
omfang det er muligt forsøge at videregive til datteren.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per H

Dato : 29-03-09 12:12

On Sun, 29 Mar 2009 11:45:49 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> beemp3.com

det ser ud til at det er ringetoner hun henter, og betaler via sin
mobil. så hold øje med mobilrgningen

man ryger over på denne side når man bestiller.

http://dk.bringtherings.com/index.php?a=270&s=CD6

sådan har jeg forstået det.

per

Fra : Henrik Laursen

Dato : 29-03-09 13:27

Per H <tramanden@gmail.com> wrote in

> [...]
> mobil. så hold øje med mobilrgningen
>
> man ryger over på denne side når man bestiller.

40 kr/uge + trafiktakst, det bliver fandme noget af en mobil regning
hun vil modtage, det er så vidt jeg kan se iTunes tjenester. Så lyden
er heller ikke bedre end til at afspille det via en mobil.

--
Henrik Laursen

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 07-04-09 12:56

> [...]
> mobil. så hold øje med mobilrgningen
>
> man ryger over på denne side når man bestiller.

Så skulle hun få sig et TDC abbonnement med TDC play. Det er redt fedt. Jeg
er normalt ikke begejstret for TDC, men det virker. Jeg stjæler heller ikke
musik, men her kan man høre gratis musik helt lovligt, og vil man have det
på en anden afspiller, kan det nemt købes.

Kennet