X-factor sang
Fra : Ukendt

Dato : 28-03-09 23:12

Er jeg den eneste der synes at den X-Factor sang lyder lidt tæt på Kate
Bush's "Running up that hill"?

Fra : Michael Lund

Dato : 28-03-09 23:48

"St.M." <-> skrev i en meddelelse
> Er jeg den eneste der synes at den X-Factor sang lyder lidt tæt på Kate
> Bush's "Running up that hill"?

Nej, jeg hørte de talte om det i Brødrene på P4, Der i parentes bemærket i
dag var omdøbt til søstrene, da det var Monica Krogh-Meyer og en anden dame
der havde taget over.

Mic.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-03-09 22:02

"St.M." <-> wrote in news:49cea096$0$90265$14726298@news.sunsite.dk:

> Er jeg den eneste der synes at den X-Factor sang lyder lidt tæt på Kate
> Bush's "Running up that hill"?

Sjovt nok havde et par venner og jeg en Kate Bush aften så sent som i
januar, hvor vi bl.a. lyttede til cover versioner af hendes numre. Så
udover at have originalen i frisk erindring, så har jeg også lyttet til
både Placebos og OC's versioner af "Running up that Hill" for nylig.

Jeg må indrømme at jeg overhovedet ikke associerede til Kate Bush da jeg
hørte Linda synge "Det Bedste Til Sidst".

Nu hvor jeg hører den igen med Kate Bush i tankerne kan jeg godt høre
hvorfor man sammenligner. De første par takter af sangene minder om
hinanden, og den måde onkvædene synges på er også enslydende.

Men ligefrem at sige de ligger tæt op ad hinanden.... nej.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-03-09 22:11

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in

> [...]
> udover at have originalen i frisk erindring, så har jeg også lyttet til
> både Placebos og OC's versioner af "Running up that Hill" for nylig.

Jeg mener vi hørte 5-6 cover versioner af Running up that hill, men jeg kan
sgutte huske de andre på stående fod. Nogen der kender andre? Der var
ihvertfald en kvindelig kunster som mindede ret meget om Kate Bush
vokalmæssigt...

Fra : Holst

Dato : 30-03-09 09:25

http://en.wikipedia.org/wiki/Running_up_that_hill#Other_versions

Fra : Peter Holm

Dato : 31-03-09 19:40

St.M. wrote:
> Er jeg den eneste der synes at den X-Factor sang lyder lidt tæt på
> Kate Bush's "Running up that hill"?

Det var min første tanke (som blev udråbt med dyb foragt) allerede 20
sekunder inde i sangen.
Ren kopi!

Mvh
Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-04-09 15:22

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> wrote in news:gqto2o$2io4$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Det var min første tanke (som blev udråbt med dyb foragt) allerede 20
> sekunder inde i sangen.
> Ren kopi!

Hvis så bare kopi hylekoret kunne blive enige om det er en Kate Bush kopi,
en Fleetwood Mac kopi eller en Anette Undahl(?) kopi

Med de 12 toner der findes er det vel storset umuligt at lave et stykke
vellydende 100% originalt musik.

Ifølge Søren Rasted selv skulle han efter nøje gennemlytning have
konstateret at sangen har 2 toner fælles med "Running up that Hill", og et
par accorder til fælles med "Dreams". Undahl kender han slet ikke.

Fra : Rado

Dato : 01-04-09 18:27

On Sat, 28 Mar 2009 23:11:40 +0100, "St.M." <-> wrote:

>Er jeg den eneste der synes at den X-Factor sang lyder lidt tæt på Kate
>Bush's "Running up that hill"?

Ja den gik også lige ind her. Troede faktisk først at der vat tale om
en dansk udgave af sangen.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda