Bob Marley
Fra : Morten Guldager

Dato : 16-03-09 18:29

'Aloha!

Her forleden kom jeg til at genhøre Bob Marley's Babylon By Bus.

Det er vel en 20-25 år siden jeg sidst hørte den skive, og min
musikalske bevidsthed er blevet væsentligt mere nuanceret siden
da.

Jeg husker helt bestemt ikke den plade som så ganske fed(!) som
jeg synes den er i dag, herligt

Oplever I andre musikalske genopdagelser fra fortiden, og hvad
har I funet i glemslen vi andre bør stifte bekendtskab med?

/Morten

Fra : Max

Dato : 16-03-09 20:17

Hej Morten

> Jeg husker helt bestemt ikke den plade som så ganske fed(!) som
> jeg synes den er i dag, herligt

Sjovt at du nævner der, det er en af dem jeg for nylig har genanskaffet
mig i CD for, og den er god. Lige så god som jeg husker den da den kom
ud første gang. Og den bekræfter mig i at mine foretrukne LP'er faktisk
er live udgivelser. Der er noget ånd over disse gamle live optagelser.

Hvad med Bob Dylan "At Budokan", Billy Joel "Songs in the Attic" og
Eric Clapton "Just one Night", sikkert ikke noget ukendt, men fandens
gode live LP'er.

--
Mvh Max

Fra : Steen

Dato : 17-03-09 15:33

Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk> wrote:

> Oplever I andre musikalske genopdagelser fra fortiden, og hvad
> har I funet i glemslen vi andre bør stifte bekendtskab med?

Jeg er for nyligt begyndt at høre Status Quo igen (primært fra 70'erne).
Opsamlingen Pictures er et godt udgangspunkt, og kan erhverves ret
billigt. Skal det være live er Cheap Trick At Budokan fra 1979 også et
herligt genhør.

Et band der er sørgeligt overset i Europa er Enuff Z'nuff, der er blandt
nogle af mine favoritter - hvis man har mod på nye oplevelser, kan disse
anbefales

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-09 20:20

"Morten Guldager" <spamtrap@mogul.dk> skrev i en meddelelse

> Oplever I andre musikalske genopdagelser fra fortiden, og hvad
> har I funet i glemslen vi andre bør stifte bekendtskab med?

Jeg har lige gennemlyttet Pink Floyds "Pulse" nogle gange, men det har nu
aldrig været i glemslen :)
http://www.youtube.com/watch?v=JWnapx502uQ

Jeg fandt nogle numre med Focus for et stykke tid siden, og det var et
lækkert genhør selv her 30 år efter.
http://www.youtube.com/watch?v=-v7LzOeTkfM

/Alex

Fra : Morten Guldager

Dato : 18-03-09 19:56

2009-03-17 Alex Linaa wrote

> Jeg fandt nogle numre med Focus for et stykke tid siden, og det var et
> lækkert genhør selv her 30 år efter.
> http://www.youtube.com/watch?v=-v7LzOeTkfM

Ok, den var mere sjov og speciel end god, i min smag ihvertfald....

Og dog kan fyren med sin guitar kan helt bestemt lave nogle lækre forløb.
Men de ender konstant med at få det saboteret med enten et stump melodi,
eller en rytme jeg ikke kan fatte meningen med.

Og så er der lige vokalen. Mand han må have spist svampe!

/Morten

Fra : P. Petersen

Dato : 18-03-09 00:31

"Morten Guldager" <spamtrap@mogul.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Oplever I andre musikalske genopdagelser fra fortiden, og hvad
> har I funet i glemslen vi andre bør stifte bekendtskab med?

Golden Earring: Moontan.
Eller Humble Pie: Thunderbox.
Eller Lynard Skynard.
Eller Poco. Mountain. Steppenwolf. Alrune Rod. Day of Phoenix.
Eller?!
Kunne nævne rigtig mange.
Puha, bliver sgu forpustet.
Mange hilsener
Pelle

Fra : Esben I.

Dato : 22-03-09 19:24

Morten Guldager wrote:
> Oplever I andre musikalske genopdagelser fra fortiden, og hvad
> har I funet i glemslen vi andre bør stifte bekendtskab med?

Jethro Tull

mvh
Esben I.

Fra : Max