Joan Baez live.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-03-09 22:47

Hørte forleden en koncertoptagelse hvor Joan Baez sang Joe Hill.
Det var en eller anden koncert med flere deltagere.
Nogen der kan have et bud på hvad det kan være for en?

Ved godt det er et 'long-shot', men hvad pokker

--
Uffe Bærentsen

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 17-03-09 17:17

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der kan have et bud på hvad det kan være for en?
>
> Ved godt det er et 'long-shot', men hvad pokker

Et ligeså langt skud: Woodstock??????

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-03-09 19:23

Mikkel Bierberg-Petterson wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Et ligeså langt skud: Woodstock??????

Takker mange gange.

Jeg hørte kun lidt af den efterfølgende sang og det var Sweet Sir Galahad.
Så jeg tror det er det rigtige.

Har kigget på denne side:

http://www.woodstock69.com/Woodstock_songs.htm

--
Uffe Bærentsen

Fra : Max

Dato : 17-03-09 19:31

Hej Uffe

> http://www.woodstock69.com/Woodstock_songs.htm

Får en til at tænke på om hvordan de vil fejre de 40 år ?

--
Mvh Max

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-03-09 21:59

Max wrote:
> Hej Uffe

> Får en til at tænke på om hvordan de vil fejre de 40 år ?

Tænker du i retning af at få fat på åndemanere eller på Woodstock '99?

--
Uffe Bærentsen

Fra : Max

Dato : 17-03-09 22:12

Hej Uffe

> Tænker du i retning af at få fat på åndemanere eller på Woodstock '99?

Nej, jeg sidder faktisk og filosofer over hvem der egentlig er i live
til at deltage i en Woodstock 2009.

--
Mvh Max

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-03-09 00:09

Max wrote:
> Hej Uffe

> Nej, jeg sidder faktisk og filosofer over hvem der egentlig er i live
> til at deltage i en Woodstock 2009.

Det var derfor jeg skrev åndemanere, for at få dem frem

--
Uffe Bærentsen

Fra : Max

Dato : 18-03-09 07:59

Hej Uffe

> Det var derfor jeg skrev åndemanere, for at få dem frem

Ok, kan du så ikke skaffe nogle åndemanere der kan mane dem
frem der ikke lever mere ? :)

--
Mvh Max

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-03-09 17:56

Max wrote:
> Hej Uffe

> Ok, kan du så ikke skaffe nogle åndemanere der kan mane dem
> frem der ikke lever mere ? :)

Desværre ikke.
Men minder og gode optagelser er ikke at foragte

NB. Gode musikalsk set, skrat og sus og andre 'detaljer' er ligegyldige i
den sammenhæng

--
Uffe Bærentsen

Fra : Max

Dato : 21-03-09 15:49

Hej Uffe

> NB. Gode musikalsk set, skrat og sus og andre 'detaljer' er
> ligegyldige i den sammenhæng

Ja, man kan jo lytte til musikken og glemmer det andet.
Heldigvis hænger lydkvalitet og musikalsk kvalitet ikke
sammen :)

--
Mvh Max

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 21-03-09 19:20

> [...]
> Nogen der kan have et bud på hvad det kan være for en?
>
> Ved godt det er et 'long-shot', men hvad pokker

Hun sang den i hvert fald på Woodstock:

http://www.youtube.com/watch?v=1pJhmnYzGaA

Det er vel heller ikke utænkeligt, at hun har sunget den på en Newport Jazz
Festival, som hun deltog i et par stykker af midt i 60'erne, men den findes
ikke på hendes Live at Newport album.

Desuden har hun udgivet en live-version så sent som i 2005 på et album, der
hedder Bowery Songs:
http://www.joanbaez.com/bowerysongs.html

Men den findes på flere live-albums, bl.a. fra koncerter i Italien. Men det
er vist alle rene Joan Baez-koncerter.

Med venlig hilsen

Steen Lindkvist