Subway, optaget på fransk?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-04-09 16:07

Jeg sidder her med "Subway", som jeg har fået fra lovefilm.dk, og jeg
kan se at den har lydspor både på engelsk og fransk.

Hvilket sprog er den oprindeligt indspillet i? Er det det engelske eller
det franske lydspor der er dubbet?

Jeg skal holde mig til underteksterne uanset hvad (jeg er ikke så god
til at opfatte talt engelsk i film og serier), men stemmeskuespillet er
stadig væsentligt, og det vil stort set altid være bedst på originalsproget.

Jeg gætter på fransk, men har jeg ret?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 01-04-09 13:45

Peter Knutsen skrev:

> [...]
> stadig væsentligt, og det vil stort set altid være bedst på originalsproget.

Ja. IMDb siger for eksempel, at den var nomineret til en BAFTA for
"Best Foreign Language Film".

Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-04-09 07:12

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Ja. IMDb siger for eksempel, at den var nomineret til en BAFTA for
> "Best Foreign Language Film".

Tak!

--
Peter Knutsen