Blade Runner spørgsmål
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 28-03-09 09:08

ja den har jeg også lige set igen og igen - men dog længe siden sidst ...

jeg ved ikke om der er en af jer der kan huske - den scene hvor Harrison
ford finder hende meget meget hvis sminke i ansigtet og en sort strej over
øjnene

jeg kan til dags dato ikke regne ud hvordan han finder ud af hun er i den
lejlighed ?? nogen bud - eller er det bare noget der sker uden der er taget
højde for hvordan ?

Bedste hilsner
Bo

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-03-09 14:16

> jeg kan til dags dato ikke regne ud hvordan han finder ud af hun er i den
> lejlighed ?? nogen bud - eller er det bare noget der sker uden der er taget
> højde for hvordan ?

Tænker du på, hvordan han opdager hende inde i lejligheden?

Eller hvorfor han tager hen til lejligheden?

Mark

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 28-03-09 23:26

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tænker du på, hvordan han opdager hende inde i lejligheden?

ja det giver sig selv synes jeg

> Eller hvorfor han tager hen til lejligheden?

ja det er ligesom det kommer til ham ud af det blå ?

Fra : Kim Jensen

Dato : 26-04-09 08:20

Bo Mørch Mogensen wrote:
> ja det giver sig selv synes jeg
> ja det er ligesom det kommer til ham ud af det blå ?

Efter han får at vide at J.F. er blevet slået ihjel ringer han jo til
hans lejlighed med sin videotelefon i bilen, hvor Pris så modtager
opkaldet - derfor véd Deckard, at der er nogen i lejligheden og han får
endda et glimt at hende.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Just Johnny

Dato : 28-03-09 19:51

Bo Mørch Mogensen posted the following:

> [...]
>lejlighed ?? nogen bud - eller er det bare noget der sker uden der er taget

Tja, grunden til at Deckard dukker op i lejligheden og finder
replikanten 'Pris', som hun hedder er da ganske logisk:

Pris befinder sig J.F.Sebastians lejlighed. Roy Batty har taget J.F.
med hen for at besøge Tyrrell, hvor Roy slår dem begge ihjel.
Over politiradioen får Deckard at vide at liget ved siden af Tyrell er
identificeret som værende en 'J.F. Sebastian', hvorpå Deckard tager
hen og undersøger dennes lejlighed, for at finde mulige spor efter
replikanterne...

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 28-03-09 23:28

"Just Johnny" <just.johnny@your.service> skrev i en meddelelse
> [...]
> identificeret som værende en 'J.F. Sebastian', hvorpå Deckard tager
> hen og undersøger dennes lejlighed, for at finde mulige spor efter

altså det der opkald over polti radioen går helt hænd over hovedet på mig ??

Fra : Peter Larsen

Dato : 28-03-09 23:53

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

> "Just Johnny" <just.johnny@your.service> skrev i en meddelelse

> altså det der opkald over polti radioen går helt hænd over hovedet på mig
> ??

Det er nøjagtigt som Johnny forklarer. Deckard får at vide at det andet lig
de
finder hos Tyrell er Sebastian og bliver bedt om at tjekke hans adresse.

Fra : Lars

Dato : 29-03-09 11:59

In article <49cea467$0$90264$14726298@news.sunsite.dk>, usnet1@gmail.com says...
> altså det der opkald over polti radioen går helt hænd over hovedet på mig ??

Generelt ved Blade Runner, bør du se den version der hedder: "1982 INTERNATIONAL VERSION"
Denne er extended ca. 4 minutter i forhold til "1982 THEATRICAL VERSION" og dermed den længste
af de forsk. Blade Runner udgaver.
I og med at de 2 ovennævnte udgaver har Voice Over, bliver historien dybere og mere detaljeret.
I min optik er "1982 INTERNATIONAL VERSION", derfor også langt den bedste, når man kigger på
selve historien frem for special effects i f.eks "Final Cut" versionen.

"1982 INTERNATIONAL VERSION", findes udelukkende i dette boks-set:
Blade Runner - Ultimate Collectors Edition (5 Disk)
www.filmkaeden.dk/show.asp?id=2146730954

Mere info her:
www.brmovie.com/BR_Special_Edition.htm

--
Best regards

Lars

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-03-09 15:09

> [...]
> selve historien frem for special effects i f.eks "Final Cut" versionen.

Hvis det er den, der blev vist i bffen herhjemme, så er det også klart
min favorit. Pris' forlængede dødskamp og Deckards indre stemme gjorde
væsentligt mere indtryk på mig end den påklistrede enhjørning og
manglende indre stemme i Directors Cut.

Mark

Fra : Lars

Dato : 29-03-09 16:00

In article <91e5a$49cf80f2$3e3d8e25$29061@news.arrownet.dk>, markgazel@hotmail.com says...

> [...]
> min favorit. Pris' forlængede dødskamp og Deckards indre stemme gjorde
> væsentligt mere indtryk på mig end den påklistrede enhjørning og

Yep, det er exactly omtalte version, jvf. nedenstående blev "1982 INTERNATIONAL VERSION" vist i
biograferne uden for USA. Jeg har i lange tider selv eftersøgt denne version, så da Blade
Runner - Ultimate Collectors Edition (5 Disk) blev frigivet, var det jo alletiders

Paul Sammon:
The International Cut:
This is the Blade Runner variant most people have seen, and the version most responsible for
the film's growing reputation. Ironically, it's not the same version that was shown
theatrically during BR's original release in the United States. This "International Cut" was
shown at theaters outside the U.S. at the time of BR's 1982 theatrical release. However, this
print was also the one which was later almost exclusive offered on American home video, laser
disc, and cable TV from 1983 to 1992, until the release of the Director's Cut mostly supplanted
it. Strange how a version which was never originally seen in America during the film's first
release should be the one responsible for fueling Blade Runner's cult following!
The International Cut is the somewhat more violent, unrated version; it adds about 15 sec. of
additional footage not seen in the Dictor's Cut, in three sequences.

ps: "Deckards indre stemme" er benævnt som Voice Over/ Narration og findes som nævnt
udelukkende i "1982 THEATRICAL VERSION" og "1982 INTERNATIONAL VERSION"

Mere baggrundsinfo her:
BLADE RUNNER Frequently Asked Questions (FAQ)
www.faqs.org/faqs/movies/bladerunner-faq/

--
Best regards

Lars

Fra : Lyrik

Dato : 31-03-09 01:48

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> favorit. Pris' forlængede dødskamp og Deckards indre stemme gjorde
> væsentligt mere indtryk på mig end den påklistrede enhjørning og manglende
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det må dog have betydning at selveste Ridley Scott forklarer i
ekstramaterialet at folk simpelt hen var så stupide at de ikke kunne forstå
filmen! Det var så nyt for dem. De fejlforstod det meste. Derfor var man
nødt til at lægge i instruktørens øjne en latterlig voice over på den.
Folk skulle have den forklaret!

mvH
Jens

Fra : Lars

Dato : 31-03-09 17:38

In article <gqrp76$1sn9$1@newsbin.cybercity.dk>, lyrik@heaven.dk says...
> Folk skulle have den forklaret!

Ok, forklar lige årsagen til det sprog der tales på gaderne.

Forklar gerne også årsagen/ baggrunden til hans følelser for Rachel.

Hvad var det iøvrigt lige med Deckards eks-kone

Hvad er årsagen til at Roy ikke slår Deckard ihjel til sidst.

Du kan selvf. hævde at disse detaljer ikke har betydning for din oplevelse af filmen.

Jeg kunne komme med mange flere spørgsmål, som du ikke vil have en chanche for at besvare uden
at se "international version" med Voice Over. Årsagen er kort og godt at historien bliver
dybere og mere detaljeret, hvad enten du kan lide det eller ej.

--
Best regards

Lars

Fra : Martin T.

Dato : 31-03-09 18:14

"Lars" <nomail@none.com> wrote in message
> [...]

historien bliver
dybere og mere detaljeret, hvad enten du kan lide det eller ej.

Fred med at du mener at versionen med Voice Over er den bedste, men nu var
det jo altså Ridley Scott der ikke brød sig om den og ikke Lyrik.. Han har
egentligt ikke del sin personlige mening i denne tråd i alt fald. (ellers er
jeg blind ) :)