Kopibeskyttelse?
Fra : Kim2000

Dato : 27-03-09 19:10

Som jeg skrev tidligere så virkede min Se og Hør film ikke (Die Hard 4.0), i
dag fik jeg den ombyttet, den virkede heller ikke.

Den virkede ikke i min Denver afspiller og den virkede ikke i min Kombi
VHS-DVD Medion, men så kom jeg i tanke om Philps afspilleren i soveværelset,
og her virkede den fint. ¨

Er der nogen teknik nørder der har noget som helst bud på hvorfor?

Fra : Henrik Laursen

Dato : 27-03-09 20:57

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> [...]
> soveværelset, og her virkede den fint. ¨
>
> Er der nogen teknik nørder der har noget som helst bud på hvorfor?

Dine afspillere bryder sig nok ikke om billigt kreerede DVD'ere.
Den slags der følger med sladder blade, aviser osv som gratis DVD'ere
har ikke samme gode skive kvalitet som original DVD'erne released
af film selskaberne selv, i dette tilfælde FOX.

Det kræver en ordentlig laser for at kunne læse de billigt kreerede skiver
ordentligt og her har hverken din Denver og Medion åbenbart en ordentlig
laser siddende i sig, men ok hånden fra hjertet, så er Denver og Medion
også 2 discount produkter der ikke er i samme klasse som eks. Philips
der faktisk bruger den samme laser i alle deres DVD produkter uanset
pris klassen.

--
Henrik Laursen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-03-09 07:00

Henrik Laursen wrote:
> [...]
> også 2 discount produkter der ikke er i samme klasse som eks. Philips
> der faktisk bruger den samme laser i alle deres DVD produkter uanset

Mit Denver 14" CRT med indbygget DVD-afspiller kan klare meget ridsede
skriver, og jeg er rigtig glad for det. Desuden kan det klare NTSC og er
regionsfrit.

Især det med de ridsede (eksempelvis lejede film fra Lovefilm), tyder
det så netop ikke på at laseren rent faktisk er ret god? Eller at
systemet på anden vis er ret "tolerant" over for fejl? Selv om det helt
klart er et discountmærke...

Tidligere havde jeg en seperat DVD-afspiller, købt brugt af en
slægtning, og den var ret sart overfor ridsede skriver.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 28-03-09 16:41

Peter Knutsen escribió:

> [...]
>
> Tidligere havde jeg en seperat DVD-afspiller, købt brugt af en
> slægtning, og den var ret sart overfor ridsede skriver.

Min erfaring - fra 10-15 forskellige dvdafspillere - er tilsvarende:

De dyre mærkevarespillere er mere sarte end de billige modeller. Meget
underligt, men sandt. Og de billige modeller kan ofte også spille mange
flere filformater. Jeg har en Samsung som ikke engang kan spille de film
jeg lejer, mens en Denver jeg havde kunne spille "alle" formater på de
mest ridsede skiver. Senest har jeg dog været rigtig glad for min
Phillips DVP 5980K som ikke er særligt dyr - den kan spille næsten alle
de formater jeg har brug for, fra skive eller usb-flash, og er meget
fejltolerant.

Mikkel

Fra : Henrik Laursen

Dato : 29-03-09 05:47

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> wrote in

> [...]
> glad for min Phillips DVP 5980K som ikke er særligt dyr - den kan
> spille næsten alle de formater jeg har brug for, fra skive eller

Panasonic er ikke så sart, der skal meget til før min DMR-EH585 nægter
at afspille en skive, den supporter desuden Divx og Xvid, også via USB.
Så jeg kan ikke beklage mig

--
Henrik Laursen

Fra : Zeki

Dato : 27-03-09 21:25

> Den virkede ikke i min Denver afspiller og den virkede ikke i min Kombi
> VHS-DVD Medion,

Denver? Medion? Se og Hør DVD?

Ikke at det overrasker mig at en discountproduceret DVD ikke kan spille
ordentligt på discountproducerede maskiner.

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-03-09 21:54

Henrik Laursen wrote:

> [...]
> slags der følger med sladder blade, aviser osv som gratis DVD'ere har
> ikke samme gode skive kvalitet som original DVD'erne released af film

Det er bestemt en mulig forklaring.

En anden, ligeså mulig, forklaring er at der anvendes en kopibeskyttelse
på discen (i form af et korrupt filsystem) som går lige til grænsen,
eller måske over grænsen, for hvad man kan tillade sig inden for DVD
Video standarden. Det vil give problemer på nogle afspillere, men langt
fra alle.

--
Jesper Lund