Screamers
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-03-09 14:50

For nylig, tror jeg, er 'Screamers' (1995) blevet udsendt i en af mig
længe savnet bredformatudgave på dvd. Og jeg må nok sige at dens
chokerende budskab ikke virker mindre barskt i dag, end da jeg oplevede
det første gang for 13-14 år siden. Puha! Men en fed film er det i al
fald.

Roger Eberts omtale er her:
http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/19960126/REVIEWS/601260305/1023

--
Jørgen Grandt

Fra : Per Z

Dato : 20-03-09 15:09

Der er jo kommet en 2'er. Dog skulle den ikke ligefrem være på højde med
1'eren.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-03-09 15:43

Per Z skrev bl.a.:

> Der er jo kommet en 2'er.

Mnaaarh. Er du sikker på det?

--
Jørgen Grandt

Fra : Henrik Laursen

Dato : 20-03-09 17:36

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> wrote in

> Mnaaarh. Er du sikker på det?

Det er han
Udkom på DVD i USA, Februar måned.

Screamers: The Hunting
http://www.imdb.com/title/tt1214983/

--
Henrik Laursen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-03-09 20:07

Henrik Laursen skrev:

> Det er han
> Udkom på DVD i USA, Februar måned.
>
> Screamers: The Hunting
> http://www.imdb.com/title/tt1214983/

Nå, den! Det er da vist ikke en biograffilm. Er den ikke produceret for
video/dvd? Men derfor kan den selvfølgelig godt være seværdig; er den
det?

--
Jørgen Grandt

Fra : Henrik Laursen

Dato : 21-03-09 04:11

> Nå, den! Det er da vist ikke en biograffilm. Er den ikke produceret for
> video/dvd? Men derfor kan den selvfølgelig godt være seværdig; er den
> det?

Har ikke selv set den, men det er en direkte til DVD produktion.

--
Henrik Laursen

Fra : Mads

Dato : 20-03-09 19:49

On Fri, 20 Mar 2009 15:42:50 +0100, Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> wrote:

>Mnaaarh. Er du sikker på det?

Jeps, har lige set den. Sucks, big time.

2 timer af ens liv der er spildt.

Fra : Optimus Prime

Dato : 23-03-09 09:18

Mads skrev:
> Jeps, har lige set den. Sucks, big time.
> 2 timer af ens liv der er spildt.

Jeg er ikke helt uenig, det er meget tydeligt en lavbudget film og der
er ikke det store at komme efter...

Jeg sørger dog ikke ligefrem og jeg har spildt noget af mit liv; men det
er bare ikke en film der har noget særligt at byde på - dens største
fejl er nok at man kan gætte handlingen laang tid i forvejen (og de
plottwists der er lagt op til).

Så ny den originale og glem der er en 2'er med mindre du har en svaghed
for b-film (og, ja der er faktisk sådan nogen - jeg er en af dem

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-03-09 14:10

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er ikke helt uenig, det er meget tydeligt en lavbudget film og der er
> ikke det store at komme efter...

Nej, nytænkning var nok ikke lige med på budgettet da filmen kom på
tegnebordet hehe

> [...]
> er nok at man kan gætte handlingen laang tid i forvejen (og de plottwists

Enig.
Den er rimelig forudsigelig, det eneste der overraskede mig en smule, var
den hyper-avancerede screamer.
Det var så lige 5 sek. med 'Nå for pokker da' inkl. de 4 sekunder jeg ikke
sagde noget.
Jeg synes dog at den lægger op til efterfølger, slutningen giver i hvert
fald det indtryk.

> Så ny den originale og glem der er en 2'er med mindre du har en svaghed
> for b-film (og, ja der er faktisk sådan nogen - jeg er en af dem

Jeg besidder også denne svaghed.
Jeg har helt sikkert set film der var _meget_ værre end Screamers: The
hunting.
Jeg vil ikke påstå at jeg spildte noget af mit liv ved at se den, der var da
alligevel noget underholdning at hente.
Dog kan filmen til tider virke som noget der bare skulle overståes og sendes
ud.

Mvh
Benjamin

Fra : Optimus Prime

Dato : 24-03-09 13:07

Laziter [9440] skrev:
> [...]
> var da alligevel noget underholdning at hente.
> Dog kan filmen til tider virke som noget der bare skulle overståes og

Kunne ikke være mere enig

Fra : Kim2000

Dato : 20-03-09 17:28

"Per Z" <no@spam.com> skrev i en meddelelse
> Der er jo kommet en 2'er. Dog skulle den ikke ligefrem være på højde med
> 1'eren.

Jeg mener faktisk etteren i sin tid blev slagtet af anmelderne?

Fra : -= JF =-

Dato : 20-03-09 22:02

Kim2000 skrev:

> Jeg mener faktisk etteren i sin tid blev slagtet af anmelderne?

Det betyder ofte at filmen faktisk ikke er helt ringe

Mvh John