Zombi 2+ 3
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-03-09 16:43

har lige fået dem og tænkte nu ville jeg også se dem - har for 25 år siden
set en af dem ( 2 ern )
jeg havde 0 forventninger til dem - men jeg må faktisk indrømme 2 var
rigmnelig go - 3 var frygtelig :)

jeg har lidt svært ved at abstarhere fra fakta når jeg ser spaltter film (
hvad ikke er tit ) men det undere mig
at de stort set alle samme er gang besværet - kød & hud er ved at falde fra
hinaden - men tænder køber og muskulatur der omkrinng er stadigt så
indtakt at de kan bide knib tang ( en gåde jeg alkdrig er kommet helt til
bunds i ) :)

jeg lagde mærke til det var Italiensk skaber værk der er kendt for derres
pagettig western og i den ånd var de lavet

men jeg synes nu det er sjovt at side og se hvordan de lavede film den gang

men når man ser 28 days og weeks - så er det med tiden faktisk bevist at der
kan laves zombi film af megte høj kvalitet

bedste hilsner
BMM

Fra : Morten Steen

Dato : 13-03-09 08:57

> har lige fået dem og tænkte nu ville jeg også se dem - har for 25 år siden
> set en af dem ( 2 ern )
> jeg havde 0 forventninger til dem - men jeg må faktisk indrømme 2 var
> rigmnelig go - 3 var frygtelig :)

Jeg så 2eren i Empire Bio (tror jeg) for nogle år siden, til
Natfilmfestivalen. Den var godt nok tynd, syntes jeg. Zombie vs. haj er
absolut en af de mest tåbelige scener EVER! :)
Og slutningen hvor zombier har overtaget New York... og der stadig kører
masser af biler rundt. Ahahaha, det var sgu noget makværk.
Men "splint-i-øjet" var dog god gru.
Alt i alt mener jeg at "City Of The Living Dead" stadig er den bedste af de
mange italienske Romero-kopier fra dengang, men "Zombi 2" er da memorabel
nok... bare ikke særlig god. :)

Morten

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-03-09 19:06

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg så 2eren i Empire Bio (tror jeg) for nogle år siden, til
> Natfilmfestivalen. Den var godt nok tynd, syntes jeg. Zombie vs. haj er
> absolut en af de mest tåbelige scener EVER! :)

Ha ha jeg har aldrig sagt den var go - men det var sjovt at se den igen
efter alle de år :)

Fra : Optimus Prime

Dato : 13-03-09 09:21

Bo M. Mogensen skrev:
> men når man ser 28 days og weeks - så er det med tiden faktisk bevist at der
> kan laves zombi film af megte høj kvalitet

Enig... Også genindspilningen af Dawn of the Dead synes jeg er ganske
fortrinlig...

Specielt kan jeg godt lide at "moderne" zombier er hurtige på fødderne,
det giver lidt bedre muligheder for suspense end den klassikse version
der bare humper rundt og man tilsyneladende uden problemer ville kunne
løbe uden om dem uden problemer (som alligevel aldrig lykkes i filmene)

Nu vi er ved zombier - nogen der har set Fido? Ellers er den hermed
anbefalet, for sin kulssorte humor

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-03-09 19:09

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> skrev i en meddelelse

> Enig... Også genindspilningen af Dawn of the Dead synes jeg er ganske
> fortrinlig...

Krise DEN HAR JEG IKKE :(( den må jeg have ...

> Specielt kan jeg godt lide at "moderne" zombier er hurtige på fødderne,

ja det for det til at virke lidt mere realistisk - hvis man da kan tale om
realisme i en zombi film :)

> det giver lidt bedre muligheder for suspense end den klassikse version der
> bare humper rundt og man tilsyneladende uden problemer ville kunne løbe
> uden om dem uden problemer (som alligevel aldrig lykkes i filmene)

spørg mig ikke hvorfor de i de gamle film ser ud som om de med held lige har
rejst sig fra et fatalt trafik uheld

> Nu vi er ved zombier - nogen der har set Fido? Ellers er den hermed
> anbefalet, for sin kulssorte humor

Øhh Fido ???

Fra : Optimus Prime

Dato : 17-03-09 12:57

Bo M. Mogensen skrev:
> Krise DEN HAR JEG IKKE :(( den må jeg have ...

Som kan som bekendt ikke diskuteres; men jeg har den i hvert fald - den
står side om side med Romero's originale

> Øhh Fido ???

Fido: http://www.imdb.com/title/tt0457572/ - En kulsort komedie om et
samfund hvor zombier benyttes som arbejdskraft til alle de trivielle
opgaver - og ganske som forventet er det ikke helt uproblematisk i
længden... Er lidt i stil med Shaun of the Dead vil jeg sige

Fra : sniper_Nolight

Dato : 14-03-09 08:48

> [...]
> bare humper rundt og man tilsyneladende uden problemer ville kunne løbe
> uden om dem uden problemer (som alligevel aldrig lykkes i filmene)

Rigtige zombier stavrer hjerneløst rundt med en ting i hovedet - Human
Flesh!
De behøver ikke være hurtige når de er mange nok.

Jeg kan godt lide de nye zombiefilm, men de gamle er nu bedst. Dawn of the
Dead 1978 er den bedste nogensinde.
--
sniper_Nolight

Fra : Optimus Prime

Dato : 17-03-09 12:58

sniper_Nolight skrev:
> Dawn of the Dead 1978 er den bedste nogensinde.

Jeg giver dig 100% ret