Montering af Stafferinger
Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 09:39

Hej.

Jeg har lige købt nye stafferinger til min båd. Det er over det hele.

Så jeg forventer at skulle i gang næste uge med at montere disse. og fjerne
de gamle.

Ved man fjerner de gl. med varmepistol eller hårtørre.

Men hvordan monteres de nye bedst og sikrest ?

Mvh

Morten

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-04-09 13:28

Hej Morten...

Var der slet ingen brugsanvisning fra producenten, eller tip fra dem du
købte stafferingerne af?
Jeg ville nok forsøge mig der først...

Mvh
JR

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 14:29

Joo kan da være når de kommer.. :)

Kunne jo være der var nogle her der havde prøvet det før

morten

Fra : HO

Dato : 03-04-09 16:43

"Morten" <mortenadmcrasmussenprikdk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Men hvordan monteres de nye bedst og sikrest ?
hej
over det hele ???
vil du pakke båden ind i folie ?
ja - ja det er set - en hvid båd blev sort på denne måde - endog en helt ny
båd (34 fod).
Dog kun indtil de "tabte" den på motorvejen i Dyskland
men det findes mange tip om dette - men er det navn eller hvad ?
se under montering:

http://kongeaamc.dk/

MVH
HO

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 17:58

Det har rigtigt mange Maxi sejlere erfaring med. Den blå stribe på de nyere
Maxi'er er folie der er klistret på.

Man blander vand og sulfo i en sprayflaske. Så fugter man hele området godt
godt og lægger stafferingerne ud. Hvis ikke man trykker for hårdt, så
"sejler" stafferingen oven på sulfovandet. Så køre man den præcis derhen
hvor den skal sidde og begynder (med en blød spatel) at presse den fast fra
midten og ud. Når vandet løber ud, så hæfter stafferingen på underlaget. Man
undgår mange luftbobler ved omhyggeligt at gøre det fra midten og ud.

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 03-04-09 18:53

> [...]
> fjerne de gamle.
>
> Ved man fjerner de gl. med varmepistol eller hårtørre.
>
> Men hvordan monteres de nye bedst og sikrest ?

Hvis det er lange og brede stafferinger, som skal sidde på et
dobbeltkrumt skrog, er det nødvendigt at skære dem i mindre stykker, for
at få et pænt resultat.

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)