Rorstammetætning
Fra : Flemming N

Dato : 01-04-09 19:22

Hej

Jeg har lige været nede ved min båd og set at der er problemer med en
nylontætning på rorstammen.
Der er to ringe der sidder løst.

Hvad er de til?

Se nærmere her:
http://home19.inet.tele.dk/fni/

/Flemming N

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 01-04-09 20:16

Hej Flemming
Det ligner et styrebøs.
sidder roret løst?

Med Venlig Hilsen
Henrik Kolle Rasmussen

Fra : Flemming N

Dato : 01-04-09 20:29

Nej roret virker som normalt.
/Flemming N

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 01-04-09 21:29

så er det måske bare en tætningsring

Fra : BoA

Dato : 02-04-09 09:17

Flemming N skrev:
> Hej
>
> Jeg har lige været nede ved min båd og set at der er problemer med en
> [...]

Nu skriver du ikke noget om, hvor løse
ringene er, men uden i øvrigt at gøre
mig klog på sagen vil jeg lige minde om,
at nylon faktisk kan optage en hel del
vand, hvorved materialet svulmer op. Ved
efterfølgende udtørring under tiden på
land vil hullet så blive for stort,
indtil vandet igen får bøsningen til at
svulme op. Bare lige en ting at tage med
i betragtning.

--
med bedste hilsner
fra

Fra : Flemming N

Dato : 02-04-09 13:04

Hvis du trykker på linket "Film" kan du se at de ligger helt løst.
Der må være en mening med dem.
/Flemming N

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-09 13:28

Hej navnefælle,

Skal man have et specielt program eller gøre noget specielt for at kunne
se din video?
På min PC får jeg blot et vindue med skrå linier og lidt lyd fra
fotografens kamera ...

I min båd er rorstammen omsluttet af et vandtæt rør, der først slutter
et godt stykke over vandlinien.
Er du sikker på, at det er *tætnings*ringe du har fotograferet?
Kan det ikke bare være en nylonpakning, der tager vægten af roret og
isolerer (smører) fra kontakt med skroget?

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Fra : Flemming N

Dato : 02-04-09 14:15

Min Windows Medieplayer kan spille avi filer.
MvH
Flemming N

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-09 16:31

OK. Det lykkedes. Google Chrome kunne ikke klare den ...
Nu kan jeg godt se, at min hypotese ikke holder.
Jeg melder pas ...

Fra : HO

Dato : 02-04-09 16:57

"Flemming N" <fnifjern@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er de til?

hej
for mig ligner det normale distanceringe - hvis du fjerne ringene vil roret
gå op i mod skrog / lejet
det ligner dem vi monterer hver dag, normalt dog kun et stk.
MVH
HO

Fra : Flemming N

Dato : 02-04-09 17:22

Jeg vil tro at den øverste nylon ring skulle sidde fast oppe i skroget.
Diameteren passer og den nederste er nok som du skriver en afstandsring.
/Flemming N

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 17:50

Enig. Jeg kan ikke se noget specielt galt i det. Ror og både laves med en
tolerance og når man samler det kan det være nødvendigt at lægger et par
afstandsringen imellem, så ikke der er op/ned slup i det.

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Flemming N

Dato : 03-04-09 18:51

Jeg tror mest på at den øverste skive burde sidde fast oppe i skroget og at
den nederste er en afstandsskive. Den øverste er vel så til for at forhindre
større ting i at komme op til lejet.
/Flemming N

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:49d63e4e$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...