Hvem ved hvor det findes...
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-03-09 09:24

Hej NG

Jeg mangler en indbygnings kasse der forsænker et panel ind i vægen... gerne
i plast...

Jeg har lavet en skitse her
http://vejen-net.dk/~jr/pic/documenter/kasse.jpg
som illustration...

dimensioner jeg skal bruge er ca. H250 B200 D30
eller deromkring...

Nogen der ved hvem der evt. laver sådan noget?

PS... skal bruges til at opbygge et elpanel...

Mvh
JR

Fra : Leif Langgaard

Dato : 31-03-09 09:52

"Jan Rasmussen" <jr@FJERNvejen.net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> dimensioner jeg skal bruge er ca. H250 B200 D30
> eller deromkring...
>
> Nogen der ved hvem der evt. laver sådan noget?

Hej

Din tegning er ikke helt rigtig i forhold til de forskellige mål, men det er
måske bare til "illustration".

Lav den selv af tyndt finer som lige får et tyndt lag måtte og noget
polyester.

Husk at "kassen" skal laves så stærk at "vægen" (skottet) ikke mister
styrke.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-03-09 10:36

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.megapixels.dk
> Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!

Hej Leif

Ja, tegningen er blot en principskitse... og ikke målfast...

Kassen behøver ingen styrke idet der blot saves et hul i et teak skot... som
forøvrigt ikke
er hovedskot... eller bærende...

PS... skulle jeg lave det selv, ville jeg nok vælge et stykke 2 - 3mm plast
plade... lave en form som du foreskriver,
opvarme pladen og så sætte vacuum på... Lidt omstændigt når man ikke har
udstyret...

Men jeg ville helst om det var muligt at købe et færdigt produkt... og det
findes helt sikkert...
et eller andet sted... og håber der er en der ved hvor...

Mvh
JR

Fra : elquapo@ofir.dk

Dato : 31-03-09 05:46

Dette er det tættest jeg kan komme på :

http://www.shipshop.dk/indbygningsboks_med_luge_275_x_375_x_160_mm-p-867.html?cat_id=174&cPath=170_174

Den virker dog lige lovligt stor i forhold til dine mål

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-03-09 15:37

<elquapo@ofir.dk> skrev i en meddelelse
Dette er det tættest jeg kan komme på :

http://www.shipshop.dk/indbygningsboks_med_luge_275_x_375_x_160_mm-p-867.html?cat_id=174&cPath=170_174

Den virker dog lige lovligt stor i forhold til dine mål

Ja, det er lidt derhenad, bortset fra at det er et skab....
Den jeg leder efter er noget mere simpel, men lige hvad man kalder sådan
en... Tja...

Mvh
JR

Fra : Carsten Jensen

Dato : 31-03-09 17:32

Den Tue, 31 Mar 2009 10:23:39 +0200 skrev Jan Rasmussen:

Hvad med f.eks. en klodskasse? De koster en tier. Eller en
opbevaringskasse fra IKEA?

Mvh

Carsten

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-03-09 19:04

"Carsten Jensen" <jensen@duer.ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Den Tue, 31 Mar 2009 10:23:39 +0200 skrev Jan Rasmussen:
>
> Hvad med f.eks. en klodskasse? De koster en tier. Eller en
> [...]

Tja... en klodskasse er nok lige dyb nok, og så har sådan en det med at
forsvinde ind i hullet da den ingen flange har... vil jeg tro...

Mvh
JR

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 31-03-09 19:37

> [...]

> Nogen der ved hvem der evt. laver sådan noget?
>
> PS... skal bruges til at opbygge et elpanel...

Man kan finde det mest utrolige i Biltema http://www.biltema.dk/

Under Båd - 12v har de nogle elpaneler. Der plejer at være mange flere
varianter i butikkerne - til ca. det halve af hvad
bådudstyrsforretningerne forlanger.

---
Karl Erik.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-03-09 21:11

"Karl Erik Christensen" <none@none.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Under Båd - 12v har de nogle elpaneler. Der plejer at være mange flere
> varianter i butikkerne - til ca. det halve af hvad

Ja, de har mange sjove ting... men køber man et sådan panel, og skruer på
væggen, så vil knapper og kontakter jo stadig stritte ud
så man kan hænge i... da de ikke er undersænkede.... og endelig, så er de
kun beregnet til 16A, og de indbyggede thermosikringer går kun op til 10A.

Jeg har bl.a. et par forbrugere der kræver 30A.

Hvilket gør at den eftersøgte kasse ville være perfekt da man så selv kan
montere de sikringer og afbrydere i korrekt størrelse man har brug for...

Mvh
JR

Fra : Steffen Skov

Dato : 31-03-09 21:48

Hej Jan
Det er lidt diffust spørgsmål du stiller. Du opgiver ingen mål på "kassen".
Du vil have en med "krave". Efterfølgende montering af kontakter skal være
"undersænkede". o.s.v..
Dit forbrug af A rækker nok ikke lige til biltemema, citat:"Jeg har bl.a. et
par forbrugere der kræver 30A.". Det er da voldsomt. Et forslag kunne være:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7572&Grp=81&n=30100
Hvad er det for en båd du har?
Lav selv kassen som tidligere foreslået, så får du det som ønsket, og husk
at finde rette diameter på ledningerne.
Hilsen Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb,
som søvnen bringer drømme"!

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-03-09 22:36

"Steffen Skov" <XsskovY@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad er det for en båd du har?
> Lav selv kassen som tidligere foreslået, så får du det som ønsket, og husk

Hej Steffen

Jo, jeg skrev faktisk mål på kassen i mit indledende indlæg. så de bliver
lige klippet ind her...

dimensioner jeg skal bruge er ca. H250 B200 D30
eller deromkring...

Ja, jeg kunne ønske mig en med krave og selve montagepladen undersænket ca.
30mm
Herefter kan man jo blot bore de huller man skal bruge og montere diverse
sikringer og kontakter... o;)

Det er ofte startstrømmen der kræver de høje Amp. og et varmeapperat kræver
f.eks. en 30A sikring. Det gør en vindgenerators regulator også...
m.fl...

Diameteren på kablerne volder mig ikke problemer...

Båden er en Nauticat...

Ja... jeg har overvejet gruppetavlerne, men er ikke helt hook på dem...

Jeg har desværre ikke lige udstyr til selv at fremstille kasserne...

Mvh
JR

Fra : Carsten Jensen

Dato : 31-03-09 21:49

Den Tue, 31 Mar 2009 20:03:57 +0200 skrev Jan Rasmussen:
> Tja... en klodskasse er nok lige dyb nok, og så har sådan en det med at
> forsvinde ind i hullet da den ingen flange har... vil jeg tro...

Du har ret - jeg så ikke lige ordentligt på dine mål. De ligner mere en
bradepande eller en af de der søm og skruekasser.

God jagt.

Mvh

Carsten

Fra : elquapo@ofir.dk

Dato : 31-03-09 16:17

Må kassen ikke laves i træ/krydsfiner?

Eller er det brandfarligt?

Kan godt være jeg spørger dumt

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-04-09 12:03

Må kassen ikke laves i træ/krydsfiner?

Eller er det brandfarligt?

Kan godt være jeg spørger dumt

Der findes vel ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar.... siges der...

Jo, det kunne man godt gøre... men jeg tror det vil blive lidt klodset...

Mvh
JR

Fra : Steffen Skov

Dato : 01-04-09 14:28

Hej Jan
Det kan du nemt lave i krydsfiner, hvis du kan komme til fra bagsiden? Skær
det areal du vil have pænt ud af skottet. Byg en kasse i ønskede mål og sæt
den fast med glasfiber eller epoxy. I den dybde du vil have forsænket
forpladen sætter du indvendigt en liste. Stykket du skar ud af skottet kan
nu monteres som frontplade i ønskede dybde med et pianohængsel i en af
siderne.
Det tror jeg kan blive pænt.
Hilsen Steffen
www.steffenskov.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-04-09 19:59

> [...]
> skottet kan nu monteres som frontplade i ønskede dybde med et pianohængsel

Tja... jeg går lige lidt i tænkeboks...

Mvh
JR

Fra : HO

Dato : 01-04-09 17:02

"Jan Rasmussen" <jr@FJERNvejen.net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg mangler en indbygnings kasse der forsænker et panel ind i vægen...
> gerne

hej
kan du ikke bare bruge en stor plast elektronik kasse, og smide låget væk.
brug de 4 huller til samling af låg / kasse til at montere kassen bag skot,
med 4 undersænkede skruer forfra - lave/købe en lille vinkelprofil kanten
rundt.
MVH
HO

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-04-09 20:06

"HO" <ho@nospamvejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> brug de 4 huller til samling af låg / kasse til at montere kassen bag
> skot, med 4 undersænkede skruer forfra - lave/købe en lille vinkelprofil

Hej Hans

Hmm... du burde jo om nogen kende til det der med at arbejde med plast...

selvom du vist desværre ikke er inden for branchen mere....

Men jo... jeg havde faktisk tænkt mig at bruge en elkasse... og montere
denne på bagsiden, og bibeholde låget...
det vil da være muligt at montere det hele bagfra, og lukke det af med låget
bagfra til sidst...

Men jeg grubler lige lidt videre over en løsning med fronten...

Mvh
JR