Polering
Fra : Ole Flemming Jeppese~

Dato : 22-03-09 12:13

Hej Nyhedsgruppe.

Nu nærmer sig med hastige skridt den tid på året, hvor vi skal i gang
med poleringen. Den båd jeg købte i efteråret skal i vandet for første
gang i et par år. Forinden skal den poleres og den er meget mat. Jeg
har købt rigeligt ind af Hempel Custom Marine Polish, som jeg har
brugt på den forrige båd i mange år, men nu er jeg kommet i tvivl om
det er nok. Skal jeg bruge rubbing for at komme i bund eller findes
der et vidundermiddel. Jeg har heldigvis en ordentlig polermaskine.
jeg plejer at slutte polerarbejdet med at ligge et lag Hard Wax
ovenpå.--
Med venlig hilsen

Ole Jeppesen
Larsen 28 Hejlsminde

Fra : Harding Larsen

Dato : 22-03-09 13:11

Hej Ole,

Jo der findes et vidundermiddel, det hedder Undri Pensenrens.
Det er lavet af lammeflomme og 100% nedbrydeligt i naturen.
Det smørres på fribordet og skylles af efter en halv- til en hel
time med vand og børste.
Midlet fjerner de gamle indtørrede voksrester der giver
gelcoaten den matte overflade.
Bagefter kan du give en let gang robbing og så vokse op og
efterfølgende polere med en roterende maskine.

Mvh/Harding

Ole Flemming Jeppesen <olejeppesen@BSWG5mail.dk> (slet BSWG5)