Aldi´s akkumulator på Lørdag
Fra : Roderiet

Dato : 18-03-09 22:17

Aldi har en 75 Ah. marineakkumulator til 599,- den kan tåle en 90 graders
hældning. Det er jo lige noget for en sejler, når man sejler lønningen i
søen på kryds ( der er svært at aflægge folkebådsmanererne ) Der er bare
ikke noget datablad, så kan det mon være sandt med en hældning på 90 gr.?.

På Exide´s hjemmeside kan man læse, at en måske tilsvarende akkumulator kan
tåle 90 gr. hældning i 90 minutter inden der løber syre ud. Nu er der
bare den hurdle, at Exide har to næsten ens akkumulatorer med 75 Ah. men kun
den ene ( marine 57503 ) har 90 gr. hældningssikkerhed, den anden har ikke.
deres 75 Ah. koster såvidt jeg kan se 999,-

Sådan kan det vel også være indenfor mærket X-boat, marine som er det mærke
Aldi vil sælge . Så jeg er lidt tilbageholdende med at købe på Lørdag,
når jeg ikke kan afgøre om der er sandt hvad Aldi skriver, eller om der er
tale om lidt " reklamefrihed ", så Akkumulatoren " kun " er en med
traditionel 45 graders hældning.

Biltema Næstved har en Sølv-Calcium akkumulator der har en
hældningssikkerhed på 60 grader til en pris af 849,- for en 75 Ah. og 999,-
for en 100 Ah´s

Er der nogen som ved om akkumulatoren fra Aldi har den hældningssikkerhed
som Aldi skriver i deres annonce ?. mvh Niels F.

Fra : Per Christiansen

Dato : 19-03-09 21:18

Hælder din sejlbåd mere end 45 gr