San Francisco, LA, Las Vegas, Grand Canyon
Fra : larsemil

Dato : 03-04-09 23:44

Hej

Jeg skal til USA i juli måned. I den forbindelse overvejer jeg at tage
over til vestkysten og bruge 4 - 5 dage i San Francisco.
Men nu er jeg blevet "hooked" på evt. at leje en bil og køre til Los
Angelos og videre til Las Vegas. Derefter enten aflevere bilen i Las
Vegas og så tage en tur til Grand Canyon, eller fortsætte i bilen
videre til Salt Lake City.

Nogle der har prøvet en lignende tur og som kan komme med
anbefalinger. Hvor lang tid? Hvor i Grand Canyon er det bedst at
opleve den fantastiske natur? osv.

Måske en der selv overvejer at tage denne tur som har brug for en
rejsemakker? (omkring 10 - 17 juli)

Tak

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 04-04-09 11:16

Hvis muligt, så google den her gruppe. Det har været vendt mange gange før.
Vi har været på samme tur, og du kan læse mere på vores hjemmeside. Det tog
ca. 14 dage. Der er reelt kun 2 steder at se grand canyon, og det er normalt
at besøge den fra syd. Det er ved at være sidste udkald, men sørg for at
booke et hotel på kanten. Skal vi dertil igen, vil vi overnatte i bunden.

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : Anders

Dato : 04-04-09 20:59

Kennet, jeg går ud fra at du mener nord og sydsiden - eller har du specielle
trails i tankerne ? Personligt ville jeg droppe Grand Canyon National Park
og tage til Havasu Canyon (Havasupai reservatet) i stedet. Det ligger lige
vest for national parken og er efter min mening en hel del mere spændende.
Jeg har været alle tre steder flere gange, og det er karakteristisk for
nationalparken at man har stor flot udsigt som ikke ændrer sig synderligt
før man nærmer sig bunden.

I Havasu Canyon går man på bunden af en udtørret flodleje det meste af vejen
(skal lige ned af en snoet sti først) og landskabet skifter karakter hver
gang man kommer rundt om et hjørne. Når man kommer forbi Supai (skal checke
ind i turistkontoret og udstyres med et stort rødt skilt som viser at man er
gæst) er der tre fantastisk vandfald - se fx Havasu Falls her
http://en.wikipedia.org/wiki/Supai,_Arizona

Overnatning på bunden kan bestilles hvis man kan komme igennem til
turistkomtoret, ellers skal man ud inden solnedgang så vidt jeg husker. Det
samme gælder iøvrigt Grand Canyon National Park - overnatning kan vist
tidligst bestilles et år i forvejen og er sikkert udsolgt samme dag !

Personligt ville jeg droppe Salt Lake City. Det er en lang og ikke specielt
interessant køretur fra Las Vegas. Hvis du er til ørken, kan jeg anbefale
Valley of Fire, Red Rock Canyon udenfor Las Vegas, og Snow Canyon i Utah.

Larsemil: Hvis du kun har 4-5 dage, så bare glem det og bliv i San
Fransisco - ellers spilder du tiden i en bil. Der er masser at se på i og
omkring SF. Smut evt. en tur ned til Monterey og Carmel.

Med 2-3 uger og en bil ville jeg sikkert vælge San Fransisco - Los Angeles
(hurtigt stop, jeg har aldrig set noget interessant i den by) og stoppe i
Monterey, Carmel, Point Lobos State Reserve, Pfeiffer Big Sur, måske Hearst
Castle undervejs.

Derefter ind i landet til Joshua Tree NP Mitchel caverns, måske over til
Arizona til Wickenburg, Oak Creek Canyon syd for Flagstaff, Havasupai
reservatet i Grand Canyon, Las Vegas, de små veje over Pahrump til Death
Valley og så iøvrigt igennem Sierra Nevada (fx Mt. Whitney / Mono Lake /
Bodie / Yosemite ) tilbage til San Fransisco.

RK (som tilbringer den næste uge under vandet)

Fra : Lars Ehlers

Dato : 06-04-09 21:35

On Sat, 4 Apr 2009 21:58:47 +0200, "Anders" <reko_01@hotmail.com>
wrote:

>Larsemil: Hvis du kun har 4-5 dage, så bare glem det og bliv i San
>Fransisco - ellers spilder du tiden i en bil. Der er masser at se på i og
>omkring SF. Smut evt. en tur ned til Monterey og Carmel.

Jeg kan kun være enig, hvis du kun har 4-5 dage, så ville jeg vælge
San Francisco som base. Brug et par dage i selve byen (vent med at
leje bil), og så evt. en dag sydpå (Monterey og Carmel), en dag i Napa
Valley, eller evt. en dag langs kysten (Pacifica, Half Moon Bay, Santa
Cruz, osv), eller en dag nordpå (Golden Gate, Marin Headlands,
Sausalito, Muir Woods, osv).

--
Lars Ehlers