Ferie i Irland
Fra : PMA Møller

Dato : 01-04-09 23:36

Hej

En gammel drøm om ferie i Irland skal nu realiseres i uge 27 dette år.

Vi har en forestilling om at opleve de lokale samfund, med pubs med irsk
folkemusik og guienness, en masse natur og måske Dublin en enkelt dag.

Jeg har søgt på nettet et stykke tid, men har ikke fundet præcis det jeg
søgte.

Det jeg forestiller mig er en rejse rundt i de skønne grønne, klippefyldte
områder, evt med bus, hvor vi om aftenen kan opleve den føromtalte lokale
stemning, og måske en enkelt dag i Dublin.

Er der nogen her der har gode ferioplevelser, som matcher vore
forventninger, evt med henvisning til et rejseselskab, der kan anbefales?

V. h.
Peder

Fra : Morten Nielsen

Dato : 02-04-09 08:53

On Thu, 2 Apr 2009 00:35:35 +0200, "PMA Møller" <pma@pc.dk> wrote:

>Er der nogen her der har gode ferioplevelser, som matcher vore
>forventninger, evt med henvisning til et rejseselskab, der kan anbefales?

Det er måske ikke lige det, du vil, men jeg vil alligevel fortælle,
hvordan vi gjorde sidste år:

Vi bestilte to billetter hos SAS, fandt en udlejningsbil på nettet,
fløj til Dublin, hentede bilen, kørte til Limerick. Derefter brugte vi
8 dage på vestkysten - sådan lidt på må og få. Overnatning foregik på
B&B, som vi fandt undervejs.

Vi har gjort det samme i Skotland et par gange, og feriemåden passer
fint til os - måske også til dig?

Mvh,

Morten

Fra : Rikke

Dato : 02-04-09 09:14

Plejer at være i Dublin når jeg er i Irland men mest grundet venner,
har en enkelt gang været i Dundalk, det kan ikke anbefales.
Al offentlig transport udenfor de større byer er ikke ( eller så har
de forbedret sig genvaldigt) noget at råbe hurra for, derfor vil jeg
som før anbefalet også sige at en udlejningsbil med en god forsikring,
er det bedste.

I ser det, I vil se og I får noget privatliv og I kommer derhen hvor I
vil hen. Køb en rejse bog og surf lidt på nettet efter det som I er
ude efter, og styk rejsen sammen på den måde, det er lidt sværre men
det er det hele værd.

Der findes også sider som disse, ved ikke om det er nogen hjælp.
http://www.temarejser.dk/rejse/irland/irland