Leje af bil i SFO
Fra : Krumme

Dato : 29-03-09 13:29

Tager til Californien igen til oktober.
Har gjort det et par gange nu og har altid lejet bil hjemmefra.
Vil gerne leje en mustang derovre, fed bil - elsker den simpelthen,
problemet er bare at de fleste biludlejningsfirmaer ikke direkte skriver på
deres hjemmesider at man kan leje den hos dem.
Jeg lander i San Francisco og returnere fra Los Angeles.
Nogen der ved om det evemtuelt er bedst at vente og så tage chancen ved
skranken i SFO?

Mvh

Kenneth

Fra : Jensb

Dato : 29-03-09 15:19

"Krumme" <kkolsen@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg lander i San Francisco og returnere fra Los Angeles.
> Nogen der ved om det evemtuelt er bedst at vente og så tage chancen ved

Hertz har Mustang, og det er en del af deres 'fun-collection' hvilket
medfører at når man booker en Mustang, kan man også fovente at få en
Mustang, i modsætning til de andre biler, hvor der altid står 'or similar',
så man altså ikke er sikker på at få lige netop den bil man forventer.

Jens

Fra : Krumme

Dato : 29-03-09 19:52

Jeps, sidste år landede jeg i LAX og havde på forhånd bestilt en Mustang
hjemmefra, da jeg så kom derover fik jeg der upgraded til en GT-H Shelby for
ekstra 200$
Gud hvor jeg nød de dage jeg havde den.

Men ved du om det eventuelt prismæssigt kan svare at gå til skranken kontra
bestille hjemmefra?

Mvh

Kenneth

Fra : oz3bto

Dato : 30-03-09 01:25

> [...]
> for ekstra 200$
> Gud hvor jeg nød de dage jeg havde den.
>
> Men ved du om det eventuelt prismæssigt kan svare at gå til skranken

Ifølge veninden er der penge at spare på at bestille hjemmefra

Fra : Jensb

Dato : 30-03-09 17:53

"Krumme" <kkolsen@email.dk> skrev i en meddelelse

> Men ved du om det eventuelt prismæssigt kan svare at gå til skranken
> kontra bestille hjemmefra?

Jeg har da hørt om folk der bestiller en lille bil hjemmefra, og så får en
god pris på en opgradering ved skranken. Men om man altid får en god pris
eller om man skal være heldig ved jeg ikke. Og det kræver jo også at de har
flere på lager.

Det ærgre mig gusomt, hvis jeg kom frem og de så ikke havde flere store
biler, så jeg skulle køre rundt hele ferien i en lille bil. Så jeg har altid
booket hjemmefra, så jeg er sikker på at få det jeg vil have. Så når jeg til
efteråret kommer til Las Vegas, så skulle der gerne holde en Hummer H2 og
vente på mig

Jens

Fra : Krumme

Dato : 30-03-09 22:20

Jeg tror jeg følger dit råd og bestiller en alm. bil hjemmefra og så ser om
de ikke kan upgrade den når jeg kommer derover.

Takker

Fra : Armand

Dato : 31-03-09 17:50

Jensb skrev:

> [...]
> eller om man skal være heldig ved jeg ikke. Og det kræver jo også at de har

Det er netop nok sidstnævnte!
Hvis der er u-udlejede større biler på tidspunktet vil de sikkert
hellere af med dém og have en economy til overs til "mængden"!

På samme vis var vi forrige år så heldige at blive up-gradet u.b. fra
vores economy-booking til full-size p.g.a. mangel af economy's da vi kom
ud på pladsen

--
Armand.

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-03-09 18:38

"Krumme" <kkolsen@email.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg lander i San Francisco og returnere fra Los Angeles.
> Nogen der ved om det evemtuelt er bedst at vente og så tage chancen ved

Mr. Ehlers har vist tidligere skrevet at de fleste Mustangs der er til
udlejning "kun" er V6'er

Vi lejede en V8'er hos et firma tæt ved SFO lufthavnen. Kan ikke huske hvad
det hed.
Bilen var dog noget ramponeret, selvom den var næsten ny ( få kilometer
/mil), men den kørte som en drøm.
Har aldrig prøvet en V6, så jeg skal ikke kunne sige, om den ikke også kører
som en drøm.

Vi fandt firmaet via internettet, og bookede hjemmefra. Det var et lille
familie fortagen.

Det kan som andre er inde på godt betale sig at fedte lidt for personalet.
Er en anden gang ved Avis, gratis blevet opdateret til en Grand Am V6
tror jeg den hed. (fra en eller anden mellemklasse bil.)

Bjarne K.

Fra : Armand

Dato : 31-03-09 17:54

Bjarne K. skrev:

> ...... Er en anden gang ved Avis, gratis blevet opdateret til en
> Grand Am V6 tror jeg den hed. (fra en eller anden mellemklasse bil.)

Jup. For vores vedkommende blev det, istedet for en "similar to Ford
Focus", en 3½ tons Pontiac Grand Prix:
<http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/2004-2007_Pontiac_Grand_Prix.jpg>

--
Armand.

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-04-09 18:45

> Jup. For vores vedkommende blev det, istedet for en "similar to Ford
> [...]

Fedt, og man har næsten ikke engang dårlig samvittighed over at drøne rundt
og bruger en masse benzin, når man er på besøg i Guds eget land

Bjarne K.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-04-09 18:52

On Wed, 1 Apr 2009 19:44:36 +0200, "Bjarne K." <not@nej.ni> wrote:

>Fedt, og man har næsten ikke engang dårlig samvittighed over at drøne rundt
>og bruger en masse benzin, når man er på besøg i Guds eget land

Næh, og det hjælper jo på det, når benzinen ligger på lidt over $2 for
en gallon... Så omkring 11 kr. for knap 4 liter. Ikke helt tosset.

--
Lars Ehlers

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-04-09 19:11

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@yahoo.com> wrote in message

> Næh, og det hjælper jo på det, når benzinen ligger på lidt over $2 for
> en gallon... Så omkring 11 kr. for knap 4 liter. Ikke helt tosset.

Har du eventuelt overvejet at adoptere en 44 årig dreng Selvom
tidspunktet nok ikke er det rigtige.

Bjarne K.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-04-09 20:57

On Wed, 1 Apr 2009 20:10:41 +0200, "Bjarne K." <not@nej.ni> wrote:

>Har du eventuelt overvejet at adoptere en 44 årig dreng Selvom
>tidspunktet nok ikke er det rigtige.

Haha....du kommer til at dele værelse med en dreng på 4 Men du er
vel sikkert aldrig hjemme alligevel....

--
Lars Ehlers

Fra : michael

Dato : 02-04-09 14:59

Bjarne K. skrev:

> Fedt, og man har næsten ikke engang dårlig samvittighed over at drøne
> rundt og bruger en masse benzin, når man er på besøg i Guds eget land

Svend Auken skulle bare vide, hvad I render rundt og laver, når I er
udenlands...

Nogen der har prøvet at leje bil i Yellowstone? Jeg skal dertil med
familien i et motorhome og vil gerne have en lille bil at futte rundt
med i et par dage. Motorhome'et er lidt stort at manøvrere med sådanne
steder.

/michael

Fra : Jensb

Dato : 02-04-09 17:48

"michael" <no@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i et par dage. Motorhome'et er lidt stort at manøvrere med sådanne steder.

Næh, jeg har ikke prøvet at leje bil der, men kunne forestille mig at det må
være muligt i West Yellowstone. Der ligger iøvrigt også en pæn KOA
campingplads i West Yellowstone.

Men jeg været i Yellowstone med et motorhome, og det var intet problem.
Vejene var store nok til at det ikke var noget problem, med et 30 fods
motorhome. Skal du derimod videre op til Glacier National Park, så kan det
være nødvendigt at leje en mindre bil, da der er restriktioner på længden af
biler der må køre Going to the Sun highway. I Sequoia er der også nogle
strækninger hvor der er længdebegrænsning på. Men ellers er det meget
sjældent at det er et poblem.

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 21:57

> Jup. For vores vedkommende blev det, istedet for en "similar to Ford
> Focus", en 3½ tons Pontiac Grand Prix:
> <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/2004-2007_Pontiac_Grand_Prix.jpg>

Har selv trillet en del km i sådan en fætter, samt dens lille søster
Sunfire'n...
Efter min mening er det noget værre skrammel. De amerikanere bygger biler
efter devisen - hold i 5 år og smid væk... Den jeg havde en overgang var 2
år gammel - og føltes som en 15 år gammel Passat.
Der har de altså en del at lære de gode amerikanere...

Mvh
Allan

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-04-09 22:19

On Fri, 3 Apr 2009 22:57:13 +0200, "Allan" <na> wrote:

> [...]
>år gammel - og føltes som en 15 år gammel Passat.
>Der har de altså en del at lære de gode amerikanere...

Tja, generelt er Pontiac noget skidt, ikke noget som jeg kunne tænke
mig at eje!

Visse mærker er dog bedre end andre. Jeg havde en 1998 Mustang og den
havde jeg i knap 8 år, stod stadig flot da jeg solgte den, og der
havde ikke været et eneste problem med den. Nu har jeg en Dodge fra
2006, den er stadig som ny og kører som en drøm (okay, der er vist en
hel del Mercedes stumper i den).

--
Lars Ehlers

Fra : Armand

Dato : 04-04-09 10:17

Allan skrev:

> [...]
> overgang var 2 år gammel - og føltes som en 15 år gammel Passat.
> Der har de altså en del at lære de gode amerikanere...

Jeg overraskedes mest over, at til trods for alskens elektriske gadgets
(det tog mig pinligt lang tid at opdage at sædet justeredes (langsomt)
elektrisk og betjeningsknapperne derved kun er kontakter) så havde den
ikke engang ABS - På en udlejningsbil hvori føreren altid(!) vil være
fremmed overfor bilen og dens reaktioner

--
Armand.