Mellemamerika på 3 uger
Fra : jimmi1311

Dato : 24-03-09 14:13

Hej Allesammen

Vi er ved at kigge lidt på vores vinter rejse, som skal finde sted i
Feb 2010.

Vi vil gerne til mellemamerika og har fundet biletter med ankomst til
Mexico city og hjem fra San jose. Men kan vi klare det på 3 uger eller
er det lidt for optimistisk??? Vi har ikke tænkt os at flyve rundt,
kun bruge offentlig transport.

Kommentare ønskes gerne....

MVH
Jimmi

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 24-03-09 22:40

Tja. Vi brugte næsten 5 uger på turen Mexico-Guatemala City via Belize. Det
kunne gøres hurtigere, og man kunne springe Belize over. Det ville give jer
en uge mere, men det virker ret presset. Turen gennem Honduras og Guatemala
bliver ren transport.

Kennet

Fra : jimmi1311

Dato : 26-03-09 12:17

On 24 Mar., 22:39, "Kennet og Pernille" <i...@nogen.dk> wrote:
> [...]
> en uge mere, men det virker ret presset. Turen gennem Honduras og Guatemala

Takker for svaret. Jeg regnede jo også lidt på det, men vil jo gerne
se så meget som muligt

Men det bliver nok Guatemale til nicaragua.

MVH
jimmi

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 28-03-09 20:55

jimmi1311 <wolff13@gmail.com> wrote:

[...]

Hm... Det går, men betyr at dere får det (for) travelt. Så lenge
man holder seg på "hovedveien" gjennom verdensdelen går transporten
med buss relativt fort, men de fineste og mest interessante
opplevelsen må man definitivt bort fra den veien for å finne.

For eksempel er tidspunktet dere har valgt godt for å få sjansen
til å oppleve hvalhaiene langs kysten av Honduras eller Belize.
En opplevelse du vil huske resten av livet får du der for hundre
dollar eller så, mens du må betale for eksempel 5-10 ganger så mye
for det samme i Australia. Men for å få se det i det hele tatt
må du altså ut til kysten, typisk med "chicken bus", og kanskje
må du forsøke både 2 og 3 dager før dere er heldige og finner
hvalhaiene...

Det går HELT fint å bruke tre uker bare i Mexico, kanskje med
et lite hopp inn i Guatemala, for å få oppleve den tredje verden
på nært hold. Så med mindre hovedhensikten med reisen er å få
stempel i passet fra hele Mellom-Amerika, så kan kanskje en
t/r-reise til Mexico City være bedre.

God tur, hvor enn dere drar! #8D)

Bjørn
http://bjornfree.com/