bjerge i norge
Fra : Filip Ravn

Dato : 24-03-09 20:58

Jeg vil gerne til norge og se på bjerge, men hvilke skal man køre efter? Jeg
er ikke klatreinteresseret, så bare man kan køre næsten til toppen er det
fint med mig. Og så må der gerne være god udsigt :) Regner med at tage en
tur rundt i sydnorge, så alt fra hardangavida og nedefter kunne have
interesse.

MVH Filip

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-03-09 22:13

Filip Ravn skrev:

> [...]
> gerne være god udsigt :) Regner med at tage en tur rundt
> i sydnorge, så alt fra hardangavida og nedefter kunne have

Sydnorges højeste fjeld, Gausta, er ganske pænt.
Det er 1883 m højt og ligger lige syd for byen Rjukan.

http://da.wikipedia.org/wiki/Rjukan
Rjukan og tungtvandsanlægget ved Vemork samt
Tinnsjöen skal man jo næsten se. Der er også en sjov
gammel tovbane op til Gvepseborg, "Krossobanen"
ved Vemork:
http://no.wikipedia.org/wiki/Krossobanen

--
Herluf :·)