Visum til Thailand og Cambodja
Fra : Rune Trusell

Dato : 20-03-09 17:45

Vi er nogle stykker, der skal til Thailand til sommer.
Hvordan er det det forholder sig med turistvisum?

Nogle tager hjem efter tre uger, de skal vel ikke foretage sig
noget ang. visum?

Vi er et par stykker, som efter de tre uger tager til Cambodja
i omkring tre uger, for derefter at tage tilbage til Thailand
for at flyve hjem.

Skal vi have købt visum hjemmefra?

Er det ikke noget med, at et turistvisum gælder i 30 dage, og
at man for det fornyet ved at tage over grænsen til
eksempelvis Cambodja? Men skal man ikke kunne bevise, at man
skal ud af landet inden de 30 dage? Det kan vi ikke, da der
ikke er købt nogen rejse til Cambodja. Der er kun købt fly
tur/retur til Bangkok: ud 7/7, hjem 20/8.

Håber I kan hjælpe

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell
(tidligere rt)

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-09 17:57

"Rune Trusell"
> [...]
> Cambodja. Der er kun købt fly tur/retur til Bangkok: ud 7/7, hjem 20/8.

Du skal intet gøre - andet end at betale gebyret ved grænsen.
Der er ingen problemer.. ,o)-max-

Fra : Rune Trusell

Dato : 20-03-09 23:39

o--max wrote:
> "Rune Trusell"

> Du skal intet gøre - andet end at betale gebyret ved grænsen.
> Der er ingen problemer.. ,o)-max-

Ok, cool, Max. Så er grænsen altså længere end 30 dage?

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell
(tidligere rt)

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-09 11:13

"Rune Trusell"

> Ok, cool, Max. Så er grænsen altså længere end 30 dage?
>
> --
> De bedste hilsner,
>
> Rune Trusell
> (tidligere rt)

Det skriver jeg jo ikke - du får 30 dage når du krydser grænsen
ind i Thailand. Overskrider du grænsen får du dagbøder og påtegning
i passet, der skal helst undgås. Sidste år kunne du krydse grænsen,
eksempelvis til Cambodia, Burma, Malaysia eller Laos, 3 gange inden
for 6 måneder, dvs. 3x 30 dage max. Hvis man istedet besøgte den
Thailandske ambassade i et af de lande, fik man 2 måneder og det
ku så vidt jeg husker gentages så ofte man ønsker det. Men det var
strikse nye regler den tidligere regering indførte. Den nuværende
regering har muligvis gjort det lettere for udlændinge der gerne vil
opholde sig længere tid. Men til din rejse er der jo ingen problemer.
Du skal ikke bevise noget. Folk fra visse lande kan blive bedt om
at bevise, de har retur billet og penge nok, men danskere blir modtaget
med åbne arme. Mht. Cambodia er det muligt du kun får 2 uger ved
grænsen, som så kan forlænges - men i møder givetvis folk der ved lige
præcis hvordan den kage skal skæres. Giv en øl til en der ser ud til at
have boet der ude længe, så kommer historierne og de gode tips, som
skidt fra en spædekalv.. -max-

Fra : Rune Trusell

Dato : 21-03-09 12:54

o--max wrote:
> [...]
> præcis hvordan den kage skal skæres. Giv en øl til en der ser ud til at
> have boet der ude længe, så kommer historierne og de gode tips, som

Tak for uddybning. Så er alt bare fjong
Ser frem til turen.

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell
(tidligere rt)

Fra : Søs

Dato : 25-03-09 17:09

Hej!
Vi var her i vinters 1 mdr. i Cambodja, og købte visum i lufthavnen for 20
US $ pr. person.
Hilsen Søs

Fra : bosol

Dato : 21-03-09 07:27

On 21 Mar., 13:54, Rune Trusell <trusellruneFJ...@hotmail.com> wrote:

> Tak for uddybning. Så er alt bare fjong
> Ser frem til turen.
>
> --
> De bedste hilsner,
>
> Rune Trusell
> (tidligere rt)

Hvis jeg var dig ville jeg spørge på herværende Thailand og Cambodia
Ambassade og få det på tryk, for at undgå vrøvl i pg. lande, måske
har Ambassaderne skrevet derom på deres site, netop disse 2 lande
fængsler straks hvis noget er i uoverensstemmelse ?

Fra : povl erik olesen

Dato : 22-03-09 21:25

Hej
Du får automatisk 30 dages visum, når du ankommer til Bangkok.
Rejser du til Cambodia over land, klares visum der for en pris af cirka 2000
baht.
Rejser du tilbage til Thailand over land, får du 15 dages visum til
Thailand - rejser du tilbage fra Cambodia pr. fly- får då 30 dage.
venlig hilsen
Povl Erik