Opladere, adapter mv under flyvning?
Fra : Jebir

Dato : 17-03-09 19:15

Hejsa!

Lige et spørgsmål; nu nærmer vores Londontur sig med hastige skridt, og den
sidste pakning er i gang - men vi kom til at snakke om; med alle de regler
der er omkring hvad man må have og ikke må have i hhv hånd- og indchecket
bagage, hvor ville det så være mest hensigtmæssigt at opbevare det virvar af
ledninger og dimser der er påkrævet til at lade mobiltelefoner og kamera
op - samt adapter til at få dem til at virke i første omgang? Er der nogen
regler mht. elektronik i bagagen?

- Jebir

Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-03-09 01:08

On Tue, 17 Mar 2009 19:14:57 +0100, "Jebir" <jebir@jebir.dk> wrote:

> [...]
>op - samt adapter til at få dem til at virke i første omgang? Er der nogen

I kan roligt tage det hele med i flyveren. Når jeg rejser på længere
flyveture for arbejde, så har jeg masser af elektronik med som f.eks.
bærbar computer, hovedtelefoner, mobil, Blackberry, iPod, osv. Og
selvfølgelig de tilhørende opladerede.

--
Lars Ehlers

Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-03-09 04:19

On Mar 18, 1:08 am, Lars Ehlers <ehlersNOS...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> flyveture for arbejde, så har jeg masser af elektronik med som f.eks.
> bærbar computer, hovedtelefoner, mobil, Blackberry, iPod, osv. Og

Desværre er det blot så godt som umuligt at bruge opladerne til noget
i flyet, med mindre man flyver på Business eller First Class. Jeg har
endnu ikke oplevet et fly med elstik på Economy, så jeg putter altid
kabler og opladere i min indtjekkede bagage, så de ikke fylder og
roder i min håndbagage.

--
Michael Knudsen

Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-03-09 23:10

On Mon, 23 Mar 2009 03:18:37 -0700 (PDT), Michael Knudsen
<micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>endnu ikke oplevet et fly med elstik på Economy, så jeg putter altid
>kabler og opladere i min indtjekkede bagage, så de ikke fylder og

Nej, det er desværre sjældent... Det eneste selskab, hvor jeg har set
et elstik ved hvert sæde (også på economy), er Virgin America.

Jeg tager som regel det hele med i min computertaske, fordi det ville
være ret ubelejligt, hvis jeg mistede min indcheckede bagage...

--
Lars Ehlers

Fra : TL

Dato : 29-03-09 04:19

On Mon, 23 Mar 2009 15:09:53 -0700, in dk.fritid.rejse Lars Ehlers
<ehlersNOSPAM@yahoo.com> wrote:

>Det eneste selskab, hvor jeg har set
>et elstik ved hvert sæde (også på economy), er Virgin America.

Cathay Pacific har installeret stik ved sæder i Economy (svjh 2 stik
til 3 sæder, 4 stik til 5 sæder) i deres "nye" Economy class. Indtil
videre har jeg dog kun en gang set det virke. Angiveligt har de haft
tekniske problemer.

--
Rightful liberty is unobstructed action according to our
will within limits drawn around us by the equal rights

Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-03-09 23:36

On Mar 23, 11:09 pm, Lars Ehlers <ehlersNOS...@yahoo.com> wrote:

> Nej, det er desværre sjældent... Det eneste selskab, hvor jeg har set
> et elstik ved hvert sæde (også på economy), er Virgin America.

Man kan altid tjekke efter hos www.seatguru.com. Engang surfede jeg
lidt omkring efter netop dette, og da faldt jeg kun over Emirates
A380.

> Jeg tager som regel det hele med i min computertaske, fordi det ville
> være ret ubelejligt, hvis jeg mistede min indcheckede bagage...

God pointe!

--
Michael Knudsen