Bestilling af flybilletter gennem expedia.~
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 14-03-09 14:18

Hej,

Er ved at plan lægge en rejse til Australien. Da jeg ikke lige umiddelbart
kan finde et flyselskab hvor jeg kan booke hele turen til Cairns og hjem fra
Sydney som samlet billet (til fornuftige penge), har jeg overvejet at
bestille flybilletterne gennem et rejsebureau, så jeg er dækket, hvis et af
flyene skulle blive forsinket og jeg misser det næste.

Hvordan er man stillet, hvis man bestiller gennem expedia.dk?
Får man en samlet billet, så man kan tjekke sin bagage ind hele vejen, og så
man er dækket i tilfælde af forsinkelser, eller er det bare enkelte
billetter, så man skal have penge op af lommen, hvis man misser et fly pga.
forsinkelser?

Er der andre ting, man skal være opmærksom på, når man bestiller gennem
expedia.dk?

mvh Frank

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 14-03-09 16:27

> [...]
> af flyene skulle blive forsinket og jeg misser det næste.
>
> Hvordan er man stillet, hvis man bestiller gennem expedia.dk?

Du får ét pnr nummer,og dermed er det selskabets ansvar, hvis det første fly
er forsinket. Hvem skal du rejse med?

> [...]
> så man er dækket i tilfælde af forsinkelser, eller er det bare enkelte
> billetter, så man skal have penge op af lommen, hvis man misser et fly

Du får én samlet billet. Bagagen tjekkes ind hele vejen. Hvis den endelige
destination ikke har toldbehandling kan det være, at du skal gå igennem
tolden ved ankomst til Australien. Jeg er dog ret sikker på, at Cairns har
toldbehandling (husk at søge om visum).

> Er der andre ting, man skal være opmærksom på, når man bestiller gennem
> expedia.dk?

Jeg har bestilt hos dem før, og det gik godt (HAM-DXB). Til gengæld købte
jeg en billet til USA med Expedia.com, og det var en ren katastrofe!!!! De
havde ikke lavet bookningen korrekt, og vi kunne derfor ikke komme med flyet
(hvilket vi først kom efter lange samtaler med USA!). Husk, at expedia er
det samme som goleif og et par andre mærker.

Kennet

Fra : jesniel2

Dato : 14-03-09 16:00

On 14 Mar., 16:26, "Kennet og Pernille" <i...@nogen.dk> wrote:

> [...]
> (hvilket vi først kom efter lange samtaler med USA!). Husk, at expedia er
> det samme som goleif og et par andre mærker.

Jeg har også dårlige erfaringer med expedia.com.

Bookede en billet mellem to tredielande med et selskab som ikke har
kontor i DK. Selskabet droppede flere måneder inden vi skulle rejse
denne rute, og vi troede at det var en selvfølge at Expedia gav os
pengene tilbage (der var ikke andre selskaber der fløj denne rute
direkte).

Efter en lang kamp opgav vi, og fik banken til at tilbageføre penge,
da vi havde betalt med kreditkort,

Prøv at google på expedia sucks, hvis du tør.