Parkering ved Hamborg lufthavn eller anden~
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-03-09 16:54

Hej,

Hvordan parkeringsforholdene ved Hamborg lufthavn? Og hvad koster det for 3+
uger?

Er der en station der? Kan man tage toget direkte fra Danmark?

mvh Frank

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 11-03-09 17:00

Hej

Du kan se detajler om det på www.hamburgairport.de. Her kan også se priser.
Hvis du parkerer på p8 og p9 får du rabat ved 3 ugers parkering. Der er nemt
at parkere, og man tager en bus fra de yderste pladser. Du kan vælge at
parkere tættere på men det er lidt dyrere. Der er s-tog fra Hamborg station
hvert 10 minut.

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : jønne jønson

Dato : 12-03-09 10:25

Frank K. Jensen skrev:
> [...]
> uger?
>
> Er der en station der? Kan man tage toget direkte fra Danmark?

Hej

Ja man kan sagten tage toget fra Danmark til f.eks Hamburg Altona
Bahnhoff, derfra går Jasper lufthavnbus til alle terminaler. Billigst er
det hvis du tager toget fra f.eks Niebûll eller Flensborg lige på den
anden side af grænsen.

Der er intet problem at parkere på holyday p- huset ( lagtidsparkerin)
og så tage shuttle bussen til afgangsterminalen

Tyskerne er altså gode til den slags

hilsen jørgen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 14-03-09 10:13

jønne jønson wrote:

> Ja man kan sagten tage toget fra Danmark til f.eks Hamburg Altona
> Bahnhoff, derfra går Jasper lufthavnbus til alle terminaler.

Siden efteråret 2008 er der også S-tog.
Fra hovedbanegården, ihvertfald.

Ved parkering i det de kalder "holiday parking" eller noget i den stil,
er man langt fra lufthavnen. (Fortsæt et stykke forbi lufthavnen. Kør
ikke indt til terminalerne. Drej til højre ved lyskryds)

Der går gratis bus ca. hver 10 min. Så længe der er flyafgange/ankomster.

Afsæt 20 - 30 minutter ekstra i forhold til parkering lige ved terminalen.

Mvh. Jørgen

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 14-03-09 11:07

..

> [...]
> indt til terminalerne. Drej til højre ved lyskryds)
>
> Der går gratis bus ca. hver 10 min. Så længe der er flyafgange/ankomster.

En bedre løsning er, at køre en tand længere ned fsva. afkørsel fra
motorvej. En god gps vil lede gennem byen. Der er et par lyskryds, men
generelt en mindre trafikeret vej, og man kommer lige forbi p8 og p9. For
den modige er der også gratis parkering i parcelhuskvarteret. Antallet af
danske biler tyder på, at nogen vil spare lidt.

Husk at printe en "sparebillet" ud, inden du kører hjemmefra. Det er en
stregkode, der holdes under en stregkodelæser, og dermed sparer man 10 Euro.
Det gælder i øvrigt også p1 og p2.

Kennet

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 14-03-09 14:10

"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stregkode, der holdes under en stregkodelæser, og dermed sparer man 10
> Euro. Det gælder i øvrigt også p1 og p2.

Hvor printer man den sparebillet ud?

Og ellers mange tak for svarene til jer alle.

mvh Frank

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 14-03-09 17:12

http://www.ham.airport.de/en/holiday_park_ticket.html

Fra : Livsnyderen

Dato : 17-03-09 12:47

On 14 Mar., 11:06, "Kennet og Pernille" <i...@nogen.dk> wrote:
> [...]
> stregkode, der holdes under en stregkodelæser, og dermed sparer man 10 Euro.

Hej Kennet

Vi har rejst nogle gange fra Hamborg lufthavn og har altid parkeret i
P1 eller P2 (de noget dyrere overdækkede parkeringshuse).

Vi har lige bestilt vores sommerferie via www.rejserfratyskland.dk.
deres hjemmeside står, at P9 også er overdækket. Ved du om P9 er et
parkeringshus ligesom P1 og P2 ?

Mvh.
Birgitte

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 17-03-09 22:15

Vi har lige bestilt vores sommerferie via www.rejserfratyskland.dk.
deres hjemmeside står, at P9 også er overdækket. Ved du om P9 er et
parkeringshus ligesom P1 og P2 ?

---
P9 er overdækket. Det er et parkeringshus og ligger lige ved siden af P8.
Det er ganske lidt dyrere.

Kennet

Fra : Armand

Dato : 18-03-09 22:51

Frank K. Jensen skrev:
> Hej,
>
> Hvordan parkeringsforholdene ved Hamborg lufthavn? Og hvad koster det for 3+
> uger?

Har lige holdt på udendørs (á P8) i en uge - Det kostede 54 Euro, men i
planlægningsfasen havde jeg ikke bemærket at den omtalte
"holiday-rabatt" skulle bestilles hjemmefra og eksekveres med stregkode
på hjemmeprint - Dér kunne jeg ellers have sparet mig 15 Euro.
Sagt på en anden måde: En uge med holiday-rabat koster lige under 300,-kr!

Vi skulle flyve kl. 06 og har tre timer derned, og desværre for sent til
at planlægge videre, hørte jeg at en bekendt, i forbindelse med en
lignende afrejse, havde overnattet billigt meget tæt på lufthavnen:
Hotellet kørte dem til flyet næste morgen og tillod derved også at deres
bil stod parkeret hos dém i de mellemligende 3 uger, og til overflod
afhentede de også ved hjemkomsten - Og dét til trods for at de ikke
skulle overnatte i.f.m. hjemturen!
Så dér ligger også en mulighed!

> Er der en station der? Kan man tage toget direkte fra Danmark?

Der skulle være gode forbindelser, og så vidt jeg ved skulle S-banen til
lufthavnen være færdig nu :-/

Med hvilket selskab skal du rejse?
Vi fløj TUI og fik tilsendt et checkhefte af en flybillet indeholdende
alt lige fra tilkørsels-vejledning og forud-printede navne-labels til
kufferten til fribilletter til DB.
Kunne vi have fundet familiær transport til Flensb. banegård og havde
take-off været lidt senere, havde dét været et godt alternativ for os!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 18-03-09 22:57

Armand skrev:

> Har lige holdt på udendørs (á P8) i en uge ..........

Glemte lige:
Der er en velfungerende (á tid) gratis shuttle-bus mellem
terminal-bygningerne og parkerings områderne!
Vi krydsede en ved indkørsel til P8 og tænkte at dét var et dårligt tegn
om at vi skulle stå i morgen-kulden og vente, men inden at vi havde
fundet en passende plads og fået slæbt bagagen hen til indkørslen, hvor
shuttle'n holder ankom den næste!

--
Armand.

Fra : Carsten Keller

Dato : 20-03-09 13:20

Armand wrote:

> [...]
> "holiday-rabatt" skulle bestilles hjemmefra og eksekveres med
> stregkode på hjemmeprint - Dér kunne jeg ellers have sparet mig 15

Mener at jeg fandt på deres hjemmeside et sted at man også kan få sådan en
stregkodeting i lufthavnen ved hjemkomst. Men har ikke prøvet da jeg jo lige
så godt kunne printe den...

Keller

Fra : Armand

Dato : 20-03-09 23:31

Carsten Keller skrev:

> Mener at jeg fandt på deres hjemmeside et sted at man også kan få sådan
> en stregkodeting i lufthavnen ved hjemkomst. Men har ikke prøvet da jeg
> jo lige så godt kunne printe den...

Under alle omstændigheder er det for sent når man står ved automaten på
den ubemandede P-plads - Som vi gjorde

--
Armand.