Billeje i australien
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-03-09 16:37

Hej,

Er der noget man skal være opmærksom på (forsikringer o.l.), når man lejer
en bil i Australien?

Hvilke selskaber kan anbefales?

mvh Frank

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 13-03-09 23:49

Frank K. Jensen <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> wrote:
: Er der noget man skal være opmærksom på (forsikringer o.l.), når man lejer
: en bil i Australien?

Det kommer jo også an på hva du skal bruke bilen til. I Australia er det
ofte sånn at man skal på langtur når man først leier bil, og da er det
ikke bare en leiebil du skal ha, men en camper. Den kan du bruke både
som transportmiddel og som hotell, og gjør at hvis det er flere
personer som deler på det, så kan det bli relativt rimelig å reise
rundt selv i Australia.

Det selskapet jeg så definitivt oftest på veiene i Australia nå rundt
nyttår var Wicked Campers. Det skyldes nok delvis at bilene er nokså
uhm... kreativt dekorert... Men også at de har mange kunder.

Se selv på http://www.wickedcampers.com.au/

God tur!

Bjørn
http://bjornfree.com/

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 14-03-09 11:09

> Er der noget man skal være opmærksom på (forsikringer o.l.), når man lejer
> en bil i Australien?

Kun, at der er begrænsninger i, hvor man må køre hen med sin bil. Det
overrasker mange, at man ikke må leje en bil i Melbourne og køre til Ayers
Rock i den! Det samme gælder den mest nordøstlige del af landet. Sålænge i
sikrer jer, at I må køre de steder hen I har planlagt, er der ingen
problemer. Desuden må I ikke køre på grusveje, hvilke der er mange af.

Kennet

Fra : Stig Nielsen

Dato : 17-03-09 01:38

"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikrer jer, at I må køre de steder hen I har planlagt, er der ingen
> problemer. Desuden må I ikke køre på grusveje, hvilke der er mange af.

Hej Kenneth gider du ikke lige at uddybe dette.

Jeg står selv for at skulle derned, og dette har jeg aldrig hørt om.

Stig

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 17-03-09 22:22

> Hej Kenneth gider du ikke lige at uddybe dette.
>
> Jeg står selv for at skulle derned, og dette har jeg aldrig hørt om.

Det er normalt, at biler lejet i Victoria o. lign., ikke må tages med ind i
Northern Territory og den nordlige del af queensland. Vi mødte et par unge
piger, der måtte vinke farvel til Ayers Rock da de ikke havde læst
betingelserne. De overvejede at gøre det alligevel, men turde ikke pga.
risikoen for uheld. Det gælder vist nok også for western Australia, men jeg
er ikke 100%.

Kennet

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-03-09 09:48

Desuden må I ikke køre på grusveje, hvilke der er mange
>>> af.
Kennet

Hi guys

Jeg brugte www.britz.com, og var tilfreds.
Efter lidt civiliserede oplevelser på østkysten, fløj vi til Perth, og kørte
derfra til Darwin i en 4WD camper "lastbil" da det var den enste der havde 4
køjepladser.
Vi var både gennem den 700 km lange grusvej/vaskebrædt Gibb River Road, samt
den nærmest ufremkommelige 50 km lange snørklede såkaldte "grus-vej" ind til
Bungle Bungle, og med udlejningsselskabets vidende.
Bilen raslede langsomt fra hinanden, og pga de mange ting der raslede løs,
fik vi en kontant kompensation på kr. 2.500 da vi afleverede bilen i Darwin.
Vi krydsede desuden grænsen mellem Western Australia og Northern Territory,
men betalte også en høj envejsleje.
Kig med her: http://www.hejnfelt.dk/australien.htm
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-03-09 09:27

"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> wrote in message
> [...]
> Rock i den! Det samme gælder den mest nordøstlige del af landet. Sålænge i

Af nysgerrighed, hvad skyldes dette? Grunden til at man ikke må tage
lejebiler ind i Albanien er nok risikoen for tyveri, men det er vel ikke
grunden i Australien?

Keller

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 18-03-09 14:41

> Af nysgerrighed, hvad skyldes dette? Grunden til at man ikke må tage
> lejebiler ind i Albanien er nok risikoen for tyveri, men det er vel ikke
> grunden i Australien?

Dårligere veje, flere dyr, road-trains, oversvømmede veje mv.

Kennet

Fra : Carsten Keller

Dato : 20-03-09 13:21

Kennet og Pernille wrote:

> Dårligere veje, flere dyr, road-trains, oversvømmede veje mv.

Ahh, det lyder som et godt argument. Har aldrig været på de kanter, så jeg
vidste ikke det var så slemt.

Keller

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 14-03-09 14:09