Langsom "reakrionstid" :-(
Fra : Klaus Jensen

Dato : 29-07-01 21:06

Hej NG

Jeg har følgende problem:
I spil som Half-life og Max Payne har jeg problemmer med, at der går en rum
tid fra jeg bevæger musen, til min mand bevæger sig på
skærmen...."Reaktionstiden" fra mus til skærm er meget dårlig.

Problemet kunne i Half life afhjælpes ved at bruge OpenGL i stedet for
Direct3D....

Jeg har et ASUS V7100 med 32 MB ram (GeForce 2 MX)

Normalt bruger jeg ASUS's egen driver, men ved at skifte til reference
driveren fra Nvidia (som er noget nyere!) blev situationen forbedret under
Max Payne, men ikke optimal....

Nogen der har haft samme oplevelse?
Nogen der har en løsning??

(Selv tror jeg det er et Direct3D problem)

Mvh.
Klaus Jensen

Fra : Christian Probst

Dato : 31-07-01 22:16

"Klaus Jensen" <kj@nospam.dak.k64.dk> wrote in message
> [...]
>
> Normalt bruger jeg ASUS's egen driver, men ved at skifte til reference
> driveren fra Nvidia (som er noget nyere!) blev situationen forbedret under

Jeg oplever præcist det samme og jeg har også et Asus 7100. Det "sjove" er
at på min tidligere Windows installation havde jeg ikke det problem, ikke så
mærkbart i hvertfald. Jeg nægter at geninstallere min maskine bare for at
teste min teori =) Jeg oplever ligesom dig at løsningen er at bruge OpenGL i
stedet for Direct3D, men det er jo lidt irriterende. Jeg oplever kun
problemet i nogle spil, Unreal Tournament er rigtig slem til at have sløv
mus, mens Black & White, Diablo II og Hitman ikke giver nogle problemer
selvom de kører D3D.

> Nogen der har en løsning??

Ja please... er der nogen der ved hvad man kan gøre? Jeg har prøvet at
fjerne Direct X, og jeg har også prøvet med beta versioner af 8,1 uden held.

Fra : MasterYeti

Dato : 01-08-01 05:41

<sniiip>
> [...]

> problemet i nogle spil, Unreal Tournament er rigtig slem til at have sløv
> mus, mens Black & White, Diablo II og Hitman ikke giver nogle problemer

<mere snipperi>

Jeg har også oplevet dette problem i nogle spil - jeg fandt ud af, at det
hjalp på problemet med at stille Anti-Aliasing fra ... nogle gange er det en
indstilling i selve spillet, men når I snakker om bl.a. Half-Life kan det
være i selve driveren det er sat til. Tjek under egenskaber for skærm ->
indstillinger -> avanceret -> GeForce 2 MX -> Additionel properties og
kontroller at Anti-Aliasing er DEaktiveret

Håber det hjælper

MasterYeti