Hejsa
Nu var jeg jo gennem hele møllen for nylig på min banemc, en ældre GSX-R
600, godt støttet af min Haynes manual (to gange - men det er en anden
historie :) ) og ja, jeg kunne måle på halvdelen af ventilerne og så dreje
360° og måle på resten. Et eller andet sted, så har en firetaktsmotor været
hele vejen rundt på 720° og så skal du kunne stille alle ventilerne indenfor
dette.
Jeg kan ikke huske rækkefølgen, og det er sikkert også irellevant når det er
en anden motor, men på de ventiler du ikke kan måle i den ene position, der
kan du slet ikke få et søgerblad imellem knasten og ventilfølgeren. På min
var det noget a'la en cylinder og to halve i hver position, hvis du kan
følge mig. Men altså kun to målepositioner med 360° imellem.
M.v.h. Henrik
"Peter Jakobsen" <thisisnotvalid@nu.com> wrote in message
news:gpe98h$fjv$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ja, må hellere få chekket de ventiler selv i år, så jeg ikke skal betale
> en
> bondegård for dette.
> Har fået en god guide af en anden zx-12 ejer med fine billeder, men har et
> par spørgsmål :
>
> Når knasterne står som de her 2 billeder :
>
>
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10376
>
> Den skal lige siges at den sorte vandrette streg er en fyren selv har
> tegnet
> for at gøre det hele lidt lettere.
>
> Har jeg så ret at at det er topdeadcenter for ENTEN cyl. 1+4 ELLER 2+3 ???
> DVS. jeg kan i denne position chekke 8 ventiler ???
> Og at hvis jeg vil chekke de resterende 8 ventiler skal jeg dreje 360
> grader
> med uret på møtrikken der har rød maling ???
>
>
> --
> MVH
>
> Peter Jakobsen
>
>
>
>