|
| Er vi danskere for snobbede Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 12-03-09 15:03 |
|
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52399
Ikke sikkert det bliver til noget pga. manglende tilmelding...
"Finanskrise" eller ej, så er 50.000,- ikka mange penge i dagens
danmark for at kunne deltage i dette. Havde jeg tiden til det kunna
jeg sagtens skaffe de penge.
Havde det været en SV650s cup eller R6 cup, havde der sikkert været en
del flere tilmeldte...
| |
"J.C.Kløve" (12-03-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 12-03-09 22:15 |
|
Jesper Pedersen skrev:
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52399
>
> Ikke sikkert det bliver til noget pga. manglende tilmelding...
> "Finanskrise" eller ej, så er 50.000,- ikka mange penge i dagens
> danmark for at kunne deltage i dette. Havde jeg tiden til det kunna
> jeg sagtens skaffe de penge.
> Havde det været en SV650s cup eller R6 cup, havde der sikkert været en
> del flere tilmeldte...
Hvad får dig til at tro det er snobberi?
De interesserede i ræs har da allerede et jern til trackdays (det er alt
andet lige billigere), eller en gemmel "udknæppet" CBR til rockie
kalsserne, det er ikke nødvendigvis dyrere, og du er selv herre over
materiellet - så først når det bliver - virkelig - seriøst bliver det
volsomt dyrere...
skulle jeg bruge 50k på ræs, blev det ikke på Hyosung GT 650R Cup, men
snarre en trackday maskine
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Steen Gruby (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 13-03-09 01:08 |
|
Hej Jesper.
>
>Ikke sikkert det bliver til noget pga. manglende tilmelding...
>"Finanskrise" eller ej, så er 50.000,- ikka mange penge i dagens
>danmark for at kunne deltage i dette. Havde jeg tiden til det kunna
>jeg sagtens skaffe de penge.
>Havde det været en SV650s cup eller R6 cup, havde der sikkert været en
>del flere tilmeldte...
For snoppede, næppe.
Det er selvfølgelig fint at nogen tager initiativ til at oprette en
klase for et bestemt mærke - BMW cup er et udemærket eksempel.
Men hver gang det sker er der også nogen der sætter sig på klassen og
bestemmer reglerne, og det er uspiseligt for de fleste MC piloter.
De er og bliver individualister, på godt og ondt.
Det vidner søgningen til Track Days om.
Der var en gang da de der brændte for TT og Road Racing købte en
maskine, riggede den til race, og drog verden rundt som "Racer bums"
iført en gammel varevogn..
Det gik fint til der gik fabrik og fabriksteam i den.
Fra da af steg budgettet til højder der hægtede alle privatkørere af.
Kig en gang på de "værkstedsbusser" og det antal supportfolk der skal
til for at holde et team kørende - det sætter standarden for de
økonomiske omkostninger.
De stiger, sågar til et niveau der nu får fabrikkerne til at lukke for
kassen.
Der er i den grad gået kommercialisme i den.
Hvis du vil køre race i dag og opleve ånden omkring motorløb, er der
næsten kun Classic Race der er til at komme i nærheden af for private.
Her er reglerne stadig så lempelige at alle kan deltage.
Og så er det for resten sjovt.
Det gider TV dog ikke vise, idet der ikke er penge og seertal
involveret.
Samtidig kan det ikke betale for kommentatorenes rejser og store hyre.
Den tingenes tilstand hører først op når TV melder sig ud og ikke vil
betale de skyhøje priser for rettighederne til de nuværende "serier".
Så ryger interessen for at profilere et mærke, og dermed økonomien bag
det.
Det er måske vejen tilbage til at motorsport igen bliver til en sport
og ikke et cirkus
Gamle Julius Cæsar havde fundet melodien: Giv folket brød og skuespil.
Han "hyrede" gladiatorer til sine forestillinger og vandt folket.
TV har overtaget Julles rolle
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (13-03-2009)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 13-03-09 18:27 |
|
Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:
> Hej Jesper.
>>
>>Ikke sikkert det bliver til noget pga. manglende tilmelding...
>>"Finanskrise" eller ej, så er 50.000,- ikka mange penge i dagens
>>danmark for at kunne deltage i dette. Havde jeg tiden til det kunna
>>jeg sagtens skaffe de penge.
>>Havde det været en SV650s cup eller R6 cup, havde der sikkert været en
>>del flere tilmeldte...
>
> For snoppede, næppe.
> Det er selvfølgelig fint at nogen tager initiativ til at oprette en
> klase for et bestemt mærke - BMW cup er et udemærket eksempel.
> Men hver gang det sker er der også nogen der sætter sig på klassen og
> bestemmer reglerne, og det er uspiseligt for de fleste MC piloter.
> De er og bliver individualister, på godt og ondt.
Njarh, det er jeg ikke enig i. Se bare på R6 Cuppen i Tyskland, hvor
der er 40-50 deltagere som hver lægger ca 100K for at deltage, inkl en
ny R6'er.
Måske er nærmere at Danmark for lille til en mærkecup?
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (blå el. sort) http://dfmc.dk/?id=29
Yamaha YZF-R6 '01 (hvid) - TIL SALG
| |
LasseNC (13-03-2009)
| Kommentar Fra : LasseNC |
Dato : 13-03-09 03:09 |
|
Jeg synes vi som i England burde have en MZ cup, det ville sgu' være
fedt, alle har mere eller mindre mulighed for at deltage.
| |
sofushansen@gmail.co~ (13-03-2009)
| Kommentar Fra : sofushansen@gmail.co~ |
Dato : 13-03-09 05:50 |
|
On Mar 13, 1:08 am, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> For snoppede, næppe.
> Det er selvfølgelig fint at nogen tager initiativ til at oprette en
> klase for et bestemt mærke - BMW cup er et udemærket eksempel.
> Men hver gang det sker er der også nogen der sætter sig på klassen og
> bestemmer reglerne, og det er uspiseligt for de fleste MC piloter.
> De er og bliver individualister, på godt og ondt.
Helt enig! Vi er sku en flok ustyrlige individualister, og det koster
os lidt på foregningsfronten, hvor der desværre ikke er så stor
tilslutning som kunne ønskes.
> Det vidner søgningen til Track Days om.
> Der var en gang da de der brændte for TT og Road Racing købte en
> maskine, riggede den til race, og drog verden rundt som "Racer bums"
> iført en gammel varevogn..
> Det gik fint til der gik fabrik og fabriksteam i den.
> Fra da af steg budgettet til højder der hægtede alle privatkørere af.
Folk der brænder for road race køber stadigvæk en maskine og en
kassevogn, og så bliver der kørt race over hele nord- og mellem-
europa. Det kan godt være vi ikke kører med i VM, men det betyder ikke
at vi ikke kører, eller får tilfredstillet vores lyster.
> Der er i den grad gået kommercialisme i den.
> Hvis du vil køre race i dag og opleve ånden omkring motorløb, er der
> næsten kun Classic Race der er til at komme i nærheden af for private..
Eller DM (SB/SS og Rookie 600-1000), Art-motor, Bike Promotion, Jura
Racing og andre serier. De er til at komme i nærheden af for private,
og jeg tror faktisk de er noget billigere end Classic. Og ånden er
helt sikkert tilstede, konkurrence på et venskabligt plan, hvor de
fleste hellere vil hjælpe konkurrenten med dele, end vinde over ham i
pitten.
> Her er reglerne stadig så lempelige at alle kan deltage.
Det samme vil jeg mene gælder DM, specielt Rookie klasserne.
> Det er måske vejen tilbage til at motorsport igen bliver til en sport
> og ikke et cirkus
Det er en sport, men som meget andet sport, så kommer man ikke til
tops i verdenen uden den ypperste træning og det ypperste gej.
Mvh.
Emil
| |
Studo (14-03-2009)
| Kommentar Fra : Studo |
Dato : 14-03-09 01:16 |
|
Den Fri, 13 Mar 2009 18:26:36 +0100 skrev Kai Harrekilde-Petersen:
> Njarh, det er jeg ikke enig i. Se bare på R6 Cuppen i Tyskland, hvor
> der er 40-50 deltagere som hver lægger ca 100K for at deltage, inkl en
> ny R6'er.
>
> Måske er nærmere at Danmark for lille til en mærkecup?
>
Det tror jeg er den rigtige konklusion.
50 deltagere ud af 83 millioner i tyskland
mod
20 deltagere ud af 5,5 millioner i danmark
Det er nok ikke sandsynligt at vi er så forskellige. Der er vel ikke 6
gange flere deltagere til motorsport i danmark end i tyskland?
Dertil kommer omkostningerne. Det koster da mindre, men målgruppen gør
det nok ikke pga omkostninger.
Næææ, vi burde have en kinøjserklasse. Der kunne alle være med.
| |
Moller (22-03-2009)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-03-09 13:16 |
|
On 13 Mar., 10:09, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
> Jeg synes vi som i England burde have en MZ cup, det ville sgu' være
> fedt, alle har mere eller mindre mulighed for at deltage.
Og aligevel ikke... de er også presset af at der kommer mere og mere
penge i, sådan at man i dag ikke bare tager en MZ, modder lidt og så
stiller op hvis man vil lave andet end bagerste mand. I dag anbefales
det at købe en færdig maskine, da det at bygge en op fra grunden som
var ide'en med CUP'en er alt alt for dyr...
---
VH
Moller
| |
kim.svensson@tdcadsl~ (23-03-2009)
| Kommentar Fra : kim.svensson@tdcadsl~ |
Dato : 23-03-09 08:30 |
|
On Sun, 22 Mar 2009 12:15:45 -0700 (PDT), Moller <molnit@gmail.com>
wrote:
>On 13 Mar., 10:09, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
>> Jeg synes vi som i England burde have en MZ cup, det ville sgu' være
>> fedt, alle har mere eller mindre mulighed for at deltage.
>
>Og aligevel ikke... de er også presset af at der kommer mere og mere
>penge i, sådan at man i dag ikke bare tager en MZ, modder lidt og så
>stiller op hvis man vil lave andet end bagerste mand. I dag anbefales
>det at købe en færdig maskine, da det at bygge en op fra grunden som
>var ide'en med CUP'en er alt alt for dyr...
>
>---
>VH
>Moller
Ja hvor er det og synd, men striksere regler kunne lave om på det, eks
standard hjul, bremser, affjedring og motorbund.
Så kommer det ikke til at gå så stærkt, men er sikkert lige så sjovt.
MVH
BMW R100RS 1977
MZ ETZ 301 Saxon Fun - Velorex 562
MZ ES 150-1 1974
MZ TS 150 1981
MZ ETS 250 1972
| |
Armand (23-03-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-03-09 20:35 |
|
kim.svensson@tdcadsl.dk skrev:
>
>
>
> Ja hvor er det og synd, men striksere regler kunne lave om på det, eks
> standard hjul, bremser, affjedring og motorbund.
>
> Så kommer det ikke til at gå så stærkt, men er sikkert lige så sjovt.
>
Jo mere ensartet materiel, desto større krav til evnerne, hvilket i den
sidste ende giver mest sjov, forstået sådan at den der får lov til at
stille op på en Aprilia RS250 imod en stak MZ'ere, IKKE morer sig nær så
meget som resten :-|
--
Armand.
| |
Armand (24-04-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 24-04-09 21:28 |
|
kim.svensson@tdcadsl.dk skrev:
>
>
> Ja hvor er det og synd, men striksere regler kunne lave om på det, eks
> standard hjul, bremser, affjedring og motorbund.
>
> Så kommer det ikke til at gå så stærkt, men er sikkert lige så sjovt.
>
Vrøvl :-|
Hvis dét skulle holde vand, skulle std. 125-klassen have været blevet en
langt større succes end tilfældet er!
Ud over individualismen er det i høj grad også skrue-genet der driver
mange road-racere, og dét passer ikke ind i de stærkt begrænsede
std.klassementer
At dét så er at skyde sig i foden økonomisk er en helt anden sag!
--
Armand.
| |
LasseNC (22-03-2009)
| Kommentar Fra : LasseNC |
Dato : 22-03-09 15:50 |
|
On Mar 22, 8:15 pm, Moller <mol...@gmail.com> wrote:
> On 13 Mar., 10:09, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
>
> > Jeg synes vi som i England burde have en MZ cup, det ville sgu' være
> > fedt, alle har mere eller mindre mulighed for at deltage.
>
> Og aligevel ikke... de er også presset af at der kommer mere og mere
> penge i, sådan at man i dag ikke bare tager en MZ, modder lidt og så
> stiller op hvis man vil lave andet end bagerste mand. I dag anbefales
> det at købe en færdig maskine, da det at bygge en op fra grunden som
> var ide'en med CUP'en er alt alt for dyr...
>
> ---
> VH
> Moller
Et race kit hos Burwin koster 4000,-
Og med de baner vi har herhjemme, så tror jeg ikke der er ENORMT meget
at hente ved en meget hårdt pumpet motor i forhold til en med et
bredere trækområde osv.
| |
Moller (23-03-2009)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 23-03-09 12:17 |
|
On 22 Mar., 22:50, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
> Et race kit hos Burwin koster 4000,-
>
> Og med de baner vi har herhjemme, så tror jeg ikke der er ENORMT meget
> at hente ved en meget hårdt pumpet motor i forhold til en med et
> bredere trækområde osv.
Hvis man så læser Gass' beskrivelse om at starte i MZ cup, kommer det
jo frem, som man også kan se på delen fra Burwin at det er et Basis
kit, og uden en Racetunet motor, anden afjedring osv.. men det er en
begyndelse ;) og jo, det er meget meget biligere end Hoysung CUP...
Jeg er selv blevet tilbudt at være med i Hoysung CUP til en
fordelagtig pris, med lidt sponsor ting osv... men har takket nej
efter lang eftertanke. primært fordi man for 10-15.000kilo kan købe et
bane jern, og så tage på bane i sverige, polen, tyskland osv... til
peanuts, og nul regler osv. men selvfølgelig er det hygge race, og
ikke konkurence :)
havde vi en MZ gruppe i dk, så ville jeg straks tilmelde mig.... bare
reglerne ikke er strengere end UK, da jeg lynhurtigt vil banke ind i
problemer der.
--
VH
Moller
Som i år vil kaste sig i Enduro licens delen, og køre en del der i
stedet :) det er meget meget biligere end asfaldt racerer ;)
| |
Moller (23-03-2009)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 23-03-09 12:20 |
|
On 23 Mar., 08:29, kim.svens...@tdcadsl.dk wrote:
> Ja hvor er det og synd, men striksere regler kunne lave om på det, eks
> standard hjul, bremser, affjedring og motorbund.
>
> Så kommer det ikke til at gå så stærkt, men er sikkert lige så sjovt.
Ville helt klart foretrække MZ race med 100% standard 251 motor,
standard stell, forgafle... men fri tun i vægt, hjul og afjedring ;)
så er det styreteknik, og ikke heste der bestemmer.
---
VH
Moller
| |
Hekto (24-04-2009)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 24-04-09 15:36 |
|
Min personlige teori går på at regklerne for Hyosung Cup'en er for
stramme.
Når man ikke må lave om på affjedringen, er udgangspunktet for svagt.
Jeg har godt nok ikke kørt på en Hyosung; men affjedringen er næppe
det der er brugt flest penge på, og affjedringen er afgørende for at
det er sikkert at køre og at der kommer lidt fart over feltet.
Det er svært at lave en åben klasse, hvor alle kan deltage for små
penge. Oven i er DK jo direkte motrorsportfjendsk, da miljøaktivister
har sat sig på et det er politisk korrekt IKKE at støje o.s.v.
Klassisk Race er nok noget af det der ligger inden for mulighedern,
hvis det enelig skal være.
--
/Hekto
| |
"J.C.Kløve" (24-04-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 24-04-09 23:05 |
|
Hekto skrev:
> Det er svært at lave en åben klasse, hvor alle kan deltage for små
> penge. Oven i er DK jo direkte motrorsportfjendsk, da miljøaktivister
> har sat sig på et det er politisk korrekt IKKE at støje o.s.v.
>
> Klassisk Race er nok noget af det der ligger inden for mulighedern,
> hvis det enelig skal være.
>
Ja det er en interessant konstruktion man har fået lavet med
naturfredningsforeningen
tænk om MCTC DMC, ja eller DFM som frivillig interesseorganisation også
havde ret til indsigelse, med opsættende virkning over for alle forhold
vi ikke lige finder i tråd med vores fritidsinteresse -
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (25-04-2009)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 25-04-09 22:38 |
|
"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:
> Hekto skrev:
>
>> Det er svært at lave en åben klasse, hvor alle kan deltage for små
>> penge. Oven i er DK jo direkte motrorsportfjendsk, da miljøaktivister
>> har sat sig på et det er politisk korrekt IKKE at støje o.s.v.
>>
>> Klassisk Race er nok noget af det der ligger inden for mulighedern,
>> hvis det enelig skal være.
>>
>
> Ja det er en interessant konstruktion man har fået lavet med
> naturfredningsforeningen
>
> tænk om MCTC DMC, ja eller DFM som frivillig interesseorganisation
Jeg tror du har for høje tanker om vores lille tumleplads når du
ophøjer den til en frivillig interesseorganisation
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (blå el. sort) http://dfmc.dk/?id=29
| |
"J.C.Kløve" (26-04-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 26-04-09 07:31 |
|
Kai Harrekilde-Petersen skrev:
> "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:
>
>> Hekto skrev:
>>
>>> Det er svært at lave en åben klasse, hvor alle kan deltage for små
>>> penge. Oven i er DK jo direkte motrorsportfjendsk, da miljøaktivister
>>> har sat sig på et det er politisk korrekt IKKE at støje o.s.v.
>>>
>>> Klassisk Race er nok noget af det der ligger inden for mulighedern,
>>> hvis det enelig skal være.
>>>
>> Ja det er en interessant konstruktion man har fået lavet med
>> naturfredningsforeningen
>>
>> tænk om MCTC DMC, ja eller DFM som frivillig interesseorganisation
>
> Jeg tror du har for høje tanker om vores lille tumleplads når du
> ophøjer den til en frivillig interesseorganisation
>
Mjohh-ahhh men vi er på den anden side mere aktive end mange rigtige
foreninger ken kender
og tænk sig at kunne køre ud i landskabet - pludselig gøre holdt, se sig
om, tage et billede og erklære området "Race-egnet", og vupti så skal
der opføres en motorbane af given karakter, for statens midler
- for det er jo de beføjelesr den anden "rigtige" forening faktisk har
tiltusket sig :-\
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/
| |
Søren Larsen (26-04-2009)
| Kommentar Fra : Søren Larsen |
Dato : 26-04-09 14:42 |
|
""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen
news:49f3ffac$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Mjohh-ahhh men vi er på den anden side mere aktive end mange rigtige
> foreninger ken kender
>
> og tænk sig at kunne køre ud i landskabet - pludselig gøre holdt, se sig
> om, tage et billede og erklære området "Race-egnet", og vupti så skal der
> opføres en motorbane af given karakter, for statens midler
>
> - for det er jo de beføjelesr den anden "rigtige" forening faktisk har
> tiltusket sig :-\
>
> --
> Dun@nt
> 1KSFau Hvidguld
> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
> http://dunant65.blogspot.com/
I tilfælde af at dit indlæg IKKE er ment ironisk, tror jeg nu at vi skal
være glade for den slags foreninger og ikke nedgøre det arbejde de gør for
at sikre os alle, og ikke mindst vores efterkommere, muligheden for
overhovedet at have et landskab at køre ud i
/Søren
| |
"J.C.Kløve" (26-04-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 26-04-09 15:23 |
|
Søren Larsen skrev:
>
>> og tænk sig at kunne køre ud i landskabet - pludselig gøre holdt, se
>> sig om, tage et billede og erklære området "Race-egnet", og vupti så
>> skal der opføres en motorbane af given karakter, for statens midler
>>
>> - for det er jo de beføjelesr den anden "rigtige" forening faktisk har
>> tiltusket sig :-\
>>
>> --
>> Dun@nt
>> 1KSFau Hvidguld
>> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
>> http://dunant65.blogspot.com/
>
>
> I tilfælde af at dit indlæg IKKE er ment ironisk, tror jeg nu at vi skal
> være glade for den slags foreninger og ikke nedgøre det arbejde de gør for
> at sikre os alle, og ikke mindst vores efterkommere, muligheden for
> overhovedet at have et landskab at køre ud i
>
Det er vi så ikke enigen om :-\
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/
| |
N/A (26-04-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 26-04-09 21:07 |
|
| |
Armand (29-04-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-04-09 15:11 |
|
Søren Larsen skrev:
>
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen
> news:49f3ffac$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>> Mjohh-ahhh men vi er på den anden side mere aktive end mange rigtige
>> foreninger ken kender
>>
>> og tænk sig at kunne køre ud i landskabet - pludselig gøre holdt, se
>> sig om, tage et billede og erklære området "Race-egnet", og vupti så
>> skal der opføres en motorbane af given karakter, for statens midler
>>
>> - for det er jo de beføjelesr den anden "rigtige" forening faktisk har
>> tiltusket sig :-\
>>
>
> I tilfælde af at dit indlæg IKKE er ment ironisk.........
>
Ironisk????
Det er da filosofi af fornemste klasse :-|
Godt brølt (K)løve - Dine ord har givet mig inspiration til at oprette
en "filosofi-mappe" hvori du hermed har fået en absolut berettiget
førsteplads!
--
Armand.
| |
N/A (26-04-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 26-04-09 21:07 |
|
| |
Hekto (26-04-2009)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 26-04-09 13:06 |
|
On 26 Apr., 16:23, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> Søren Larsen skrev:
>
>
>
>
>
> >> og tænk sig at kunne køre ud i landskabet - pludselig gøre holdt, se
> >> sig om, tage et billede og erklære området "Race-egnet", og vupti så
> >> skal der opføres en motorbane af given karakter, for statens midler
>
> >> - for det er jo de beføjelesr den anden "rigtige" forening faktisk har
> >> tiltusket sig :-\
>
> >> --
> >> Dun@nt
> >> 1KSFau Hvidguld
> >> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223- DMCN #745 - DMC - MCTC
> >> http://dunant65.blogspot.com/
>
> Det er vi så ikke enigen om :-\
>
> --
> Dun@nt
> 1KSFau Hvidguld
> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223- DMCN #745 - DMC - MCTC http://dunant65.blogspot.com/
Jeg synes nu også at det ville være fint hvis vi ALLE fik lov til at
være her, og den politiske korrekthed ikke tog overhånd.
I øjeblikket diskuterer man om vi skal blive kvalt i CO2 og 40 år
eller om 70 år.
Det er slet ikke på tale at man tog en række forkerte beslutninger
omkring århundredeskiftet og ved industrialiseringens indførelse? Nu
skal der lappes og ske 'kursændringer' ... der alligevel ikke fjerner
problemet ... blot udskyder det.
Så ... hvad skulle et par motorbaner gøre fra eller til?
| |
"J.C.Kløve" (26-04-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 26-04-09 21:07 |
|
Hekto skrev:
> On 26 Apr., 16:23, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
>> Søren Larsen skrev:
>>> og tænk sig at kunne køre ud i landskabet - pludselig gøre holdt, se
>>>> sig om, tage et billede og erklære området "Race-egnet", og vupti så
>>>> skal der opføres en motorbane af given karakter, for statens midler
>>>> - for det er jo de beføjelesr den anden "rigtige" forening faktisk har
>>>> tiltusket sig :-\
>
>> Det er vi så ikke enigen om :-\
>>
> Jeg synes nu også at det ville være fint hvis vi ALLE fik lov til at
> være her, og den politiske korrekthed ikke tog overhånd.
>
> I øjeblikket diskuterer man om vi skal blive kvalt i CO2 og 40 år
> eller om 70 år.
> Det er slet ikke på tale at man tog en række forkerte beslutninger
> omkring århundredeskiftet og ved industrialiseringens indførelse? Nu
> skal der lappes og ske 'kursændringer' ... der alligevel ikke fjerner
> problemet ... blot udskyder det.
>
> Så ... hvad skulle et par motorbaner gøre fra eller til?
Det jeg egentlig sigter efter er at der er en frivillig forening, der
nærmest er tæt på hævet over loven og alle os andre, ser den sig sur på
et eller andet så kan naturfrederne trække en sag ud i det uendelige,
til alle andre giver op :-\
Har været i kløerne på dem med en skydebane det var slidsomt
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/
| |
N/A (27-04-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 27-04-09 22:28 |
|
| |
N/A (26-04-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 26-04-09 21:07 |
|
| |
N/A (26-04-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 26-04-09 21:07 |
|
| |
Hekto (26-04-2009)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 26-04-09 15:23 |
|
On 26 Apr., 22:07, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> Hekto skrev:
>
>
>
> > On 26 Apr., 16:23, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> >> Søren Larsen skrev:
> >>> og tænk sig at kunne køre ud i landskabet - pludselig gøre holdt, se
> >>>> sig om, tage et billede og erklære området "Race-egnet", og vupti så
> >>>> skal der opføres en motorbane af given karakter, for statens midler
> >>>> - for det er jo de beføjelesr den anden "rigtige" forening faktisk har
> >>>> tiltusket sig :-\
>
> >> Det er vi så ikke enigen om :-\
>
> > Jeg synes nu også at det ville være fint hvis vi ALLE fik lov til at
> > være her, og den politiske korrekthed ikke tog overhånd.
>
> > I øjeblikket diskuterer man om vi skal blive kvalt i CO2 og 40 år
> > eller om 70 år.
> > Det er slet ikke på tale at man tog en række forkerte beslutninger
> > omkring århundredeskiftet og ved industrialiseringens indførelse? Nu
> > skal der lappes og ske 'kursændringer' ... der alligevel ikke fjerner
> > problemet ... blot udskyder det.
>
> > Så ... hvad skulle et par motorbaner gøre fra eller til?
>
> Det jeg egentlig sigter efter er at der er en frivillig forening, der
> nærmest er tæt på hævet over loven og alle os andre, ser den sig sur på
> et eller andet så kan naturfrederne trække en sag ud i det uendelige,
> til alle andre giver op :-\
> Har været i kløerne på dem med en skydebane det var slidsomt
> --
> Dun@nt
> 1KSFau Hvidguld
> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223- DMCN #745 - DMC - MCTC http://dunant65.blogspot.com/
Det er jo fordi det er mere politisk korrekt at høre fuglesang en at
have nmed noget så væmmeligt som skydevåben at gøre. Nogen fatter jo
ikke at skydevåben kan være et sportsredskab på linie med en
golfkølle, en sejlbåd eller en motorcykel. I den offentlige mening så
dræber man jo med skydevåben. Man slår ikke nogen i hovedet med en
golfkølle eller sprætter dem op med en køkkenkniv!
Så derfor er motorsport på samme måde underlagt en offentlig mening om
at være unødvendig, farlig og dermed uønsket.
På samme måde eksisterer der en utopisk drøm om at al privat
befordring med et tryllesag (og nogle få hundrede millioner i tilskud)
kan erstattes af offentlig befordring. Ingen overvejer om det er
infrastrukturen med stor afstand imellem hjem og arbejde der er det
egentlige problem - bare vi yder tilskud, skal det nok blive godt.
Men - det vigtige er at have den rigtige mening og interessere sig for
det rigtige. Så får man altid ret!
| |
Søren Larsen (27-04-2009)
| Kommentar Fra : Søren Larsen |
Dato : 27-04-09 22:28 |
|
Hold da kæft for en jammer i 2 kan blive enige om. Vi må jo bare erkende
at naturfredere og miljøflippere er bedre til at organisere sig og drive
lobbyvirksomhed, end "vores" lille interesseorganisation.
Det spiller jo nok også ind at de har større folkelig opbakning end
MCister, som i de flestes øjne vel bare er nogle forvoksede drengerøve
der ikke blev vænnet fra i tide, mens naturen (det billige skidt) på den
ene eller den anden måde har betydning for os allesammen.
Jeg vil dog stadig mene at disse foreninger, og de fleste andre
græsrodsbevægelser, gør noget godt og ofte uegennyttigt som vi ikke skal
være så kede af.
Jeg hører til den del af befolkningen der tror på at CO2 er et problem
som verden bør gøre noget ved, men jeg ved ikke rigtigt hvad det skulle
hjælpe at diskutere fortidens synder i den forbindelse! Det handler vel
om at se freamad, lige som det gør i de fleste andre forhold her i
livet. Selv om vi ikke kan fjerne problemet på kort sigt, så
kan vi måske "udskyde" det til et tidspunkt hvor teknologien "fjerner" det.
Misforstå mig ikke; jeg tænker ikke på motorbaner, som jeg da også gerne
så i, om ikke hver en kommune, så da gerne i hver region. Den smule CO2
der udledes fra sådan een, svarer vel ca. til en fis i en kostald.
/Søren
| |
"J.C.Kløve" (28-04-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 28-04-09 08:02 |
|
Søren Larsen skrev:
> Hold da kæft for en jammer i 2 kan blive enige om. Vi må jo bare erkende
> at naturfredere og miljøflippere er bedre til at organisere sig og drive
> lobbyvirksomhed, end "vores" lille interesseorganisation.
Hvis det er jammer så får det være
Jeg kommer aldrig overnes med at nogle altankasseindianere typisk
frastorbyerne drager ud i det åbne land og formener os der har levet i
og af det adgang til områder vi har færdedes i og høstet af i
generationer, for selv som tourist at have den adgang vi andre nu ikke
har så de kan "nyde naturen". Mennesket er på godt og ondt også en del
af naturen og ethvert græsstrå i dette lille land, er altså ikke
fredningsværdig. De kunne passende bruge deres energi (også fysisk) på
den del af naturen de har reserveret for sig selv.
nå vi er vist ude af MC verdenen nu
*EOD* herfra
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/
| |
Hekto (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 28-04-09 04:21 |
|
On 27 Apr., 23:28, Søren Larsen <sbl...@fjerndette.surfpost.dk> wrote:
> Hold da kæft for en jammer i 2 kan blive enige om. Vi må jo bare erkende
> at naturfredere og miljøflippere er bedre til at organisere sig og drive
> lobbyvirksomhed, end "vores" lille interesseorganisation.
> Det spiller jo nok også ind at de har større folkelig opbakning end
> MCister, som i de flestes øjne vel bare er nogle forvoksede drengerøve
> der ikke blev vænnet fra i tide, mens naturen (det billige skidt) på den
> ene eller den anden måde har betydning for os allesammen.
>
> Jeg vil dog stadig mene at disse foreninger, og de fleste andre
> græsrodsbevægelser, gør noget godt og ofte uegennyttigt som vi ikke skal
> være så kede af.
>
> Jeg hører til den del af befolkningen der tror på at CO2 er et problem
> som verden bør gøre noget ved, men jeg ved ikke rigtigt hvad det skulle
> hjælpe at diskutere fortidens synder i den forbindelse! Det handler vel
> om at se freamad, lige som det gør i de fleste andre forhold her i
> livet. Selv om vi ikke kan fjerne problemet på kort sigt, så
> kan vi måske "udskyde" det til et tidspunkt hvor teknologien "fjerner" det.
> Misforstå mig ikke; jeg tænker ikke på motorbaner, som jeg da også gerne
> så i, om ikke hver en kommune, så da gerne i hver region. Den smule CO2
> der udledes fra sådan een, svarer vel ca. til en fis i en kostald.
>
> /Søren
Ja, miljøet har da heldigvis en vis folkelig opbakning - omvendt er
der en midre del af motorcyklisterne der gør hvad de kan for at gøre
det besværligt for alle motorcyklister. Råverør, skraldebangpotter og
vanvittig kørsel. Samtidig har motorcyklisternes egne organisationer
ringe opbakning og enkelte organisationer endda berøringsangst.
Tjaaaaa ... vedr. CO2, ozonhuller og den slags, så har vi jo for længe
siden taget beslutningerne om at vi vil svine miljøet. Nu vil man så
prøve med nogle ½-hjertede tiltag for at forlænge fristen for hvor
længe vi kan svine uden at blive kvalt helt. Men det kommer nok til at
koste lørdagbøffen, bilen, centralvarmen o.s.v. hvis der sådan
virkelig skal rettes op på det.
Så kig bare fremad og håb på at teknologien redder os. Det kunne den
have gjort for længe siden; men da ville vi jo ikke.
| |
|
|