DAB radio
Fra : Filip Ravn

Dato : 04-04-09 19:36

Jeg kan ikke finde P1 på min nye DAB radio. Jeg bor i Århus. Kan det være
signalet som er dårligt? Jeg kan finde 8 kanaler deriblandt P2, P4, Jazz og
et par andre kanaler. Jeg har søgt alt igennem på den, men uden held.

MVH Filip

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-04-09 20:09

"Filip Ravn" skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke finde P1 på min nye DAB radio.

Prøv evt. i news:dk.medier.radio

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-09 20:26

Filip Ravn wrote:
> Jeg kan ikke finde P1 på min nye DAB radio. Jeg bor i Århus. Kan det
> være signalet som er dårligt?

Flyt til en storby, der er der sikkert signal

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-09 13:20

"Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> signalet som er dårligt? Jeg kan finde 8 kanaler deriblandt P2, P4, Jazz
> og et par andre kanaler. Jeg har søgt alt igennem på den, men uden held.

Ang. signal, så kan det sommetider være dårligt. Jeg bor i Odense.
Ang. P1, så er fordelen ved DAB at det bliver sendt på den samme frekvens.
Så hvis du har en kanal, skulle du gerne have dem alle. Hvorfor du så ikke
har det, ved jeg ikke.

Mvh
Mads

Fra : Ivar

Dato : 05-04-09 22:24

Filip Ravn skrev:

> Jeg kan ikke finde P1 på min nye DAB radio.

Har du prøver at trykke på den knap, der hedder Scan?
Hvis det ikke er en knap, der hedder sådan, så prøv at se
i instruktionsbogen om hvordan man scanner kanaler.

Ivar Magnusson

Fra : Filip Ravn

Dato : 06-04-09 09:36

> Har du prøver at trykke på den knap, der hedder Scan?
> Hvis det ikke er en knap, der hedder sådan, så prøv at se
> i instruktionsbogen om hvordan man scanner kanaler.

Hej Ivar

Det er netop det jeg har gjort, da jeg skrev at jeg har søgt alt igennem,
var det det som jeg mente. Jeg har scannet alt hvad jeg kunne på den, uden
held.

Filip

Fra : Anders Majland

Dato : 11-04-09 07:10

> Det er netop det jeg har gjort, da jeg skrev at jeg har søgt alt igennem,
> var det det som jeg mente. Jeg har scannet alt hvad jeg kunne på den, uden
> held.

Kanalerne sender på 2 forskellige frekvenser - Din radio har sikkert kun
fundet den ene multiplex (Den ene frekvens)

http://www.dr.dk/hjaelp/frekvenser/radio/20070205125304.htm

Det landsdækkkende DAB-1 sendenet benytter VHF kanal 12C på 227.36 MHz

DAB-2 nettet benytter øst for Lillebælt VHF kanal 11C på frekvensen 220.35
MHz
DAB-2 nettet vest for Lillebælt benytter VHF kanal 13B på frekvensen 232.49
MHz

Jeg har ikke lige kunnet finde en aktuel oversigt over hvilke programmer der
ligger i hvilken multiplex men http://www.ibrefer.dk/dab/beregning.htm ser
ud til at det er DAB1 du modtager og ikke DAB2

Prøv at gå udenfor / højere op og søg igen - Eller returner radioen som
defekt ...