Click-parketgulve på gulvspån (på s
Fra : Preben

Dato : 04-04-09 16:58

Hej

Jeg har krybekælder og overvejer at lægge nyt gulv. Pt. er der
selvbærende parketgulv.

Der er krybekælder, isolering og så kommer selve gulvet. Jeg har tænkt
mig at lægge gulvspån, derpå filt/foam og så et click-parketgulv. Nu er
spørgsmålet så om jeg bør lægge en dampspærre ind et sted? Der er jo
ikke nogen i forvejen og hvis jeg bør, hvor er det så bedst at placere den?

Med venlig hilsen

Preben Holm

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-04-09 15:57

Preben wrote:

> [...]
> er spørgsmålet så om jeg bør lægge en dampspærre ind et sted? Der er
> jo ikke nogen i forvejen og hvis jeg bør, hvor er det så bedst at

Dampspærren anbringes normalt på den varme side af isoleringen, og det
mener jeg også gælder her.

Vær opmærksom på at krybekælderen er (skal være) ventileret, derfor kan
det betale sig at lægge vindafdækning (vindpap) på den kolde side
isoleringen. Så udnyttes isoleringsevnen bedst muligt.

Vi har en tilsvarende krybekælder hvor der ikke er opsat vindpap. Det
mærkes tydeligt i koldt, blæsende vejr.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Per H

Dato : 04-04-09 16:11

On Sat, 4 Apr 2009 16:56:46 +0200, "Erik Olsen"
<erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

>Dampspærren anbringes normalt på den varme side af isoleringen, og det
>mener jeg også gælder her.

I dette tilfælde er det en Fugtspærre der skal lægges, mod den kolde
side. men vindpap er ofte set blevet benyttet istedet. Så hvis der i
forvejen ikke ligger en fugtspærre, og spångulvet ellers ikke laver
problemer, så er det vel bare at lægge klikgulv ovenpå, med en
skummenbran /eller lign, til at tage kliklyden.

Dampspærre bruges i vægge og loft.

per

Fra : Anders Lund

Dato : 05-04-09 10:47

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemer, så er det vel bare at lægge klikgulv ovenpå, med en
> skummenbran /eller lign, til at tage kliklyden.

Hej