Ifø Aqua
Fra : Bent E.

Dato : 04-04-09 09:24

Jeg har haft mit toilet fra 1986 til reparation.
Det var udløbsventilen der skulle have en ny ventilring.
Så virker det igen.
Men jeg ville gerne have haft indløbsventilen taget ud til en gang
rengøring. Den er forkalket (ligesom os andre).
Men jeg er i tvivl om den skal drejes (th/tv), eller den blot skal trækkes
lige op. Den sidder meget fast i fatningen i bunden af cisternen, og jeg tør
ikke tage for hårdt fat, da det hele er af plastik.
Er der en VVS'er på kanalen der kan give mig et godt råd?

Mvh Bent E.

--
Ved mail, erstat invalid med dk

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields.

Fra : Jonas

Dato : 04-04-09 16:30

"Bent E." <elnef@dsa-net.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> tør
> ikke tage for hårdt fat, da det hele er af plastik.
> Er der en VVS'er på kanalen der kan give mig et godt råd?

Jeg mener at huske, at den er skruet fast med en møtrik nedefra.

Røret som tilgangs-slangen en skruet på er samtidig bunden af
fylde-ventilen.

MVH Jonas

Fra : Bent E.

Dato : 05-04-09 08:45

Jonas wrote:
> "Bent E." <elnef@dsa-net.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg mener at huske, at den er skruet fast med en møtrik nedefra.
>
> Røret som tilgangs-slangen en skruet på er samtidig bunden af
> fylde-ventilen.

Hej Jonas.
Tak for inputtet, men jeg tror at du tænker på den nyere model som kom
i 1996. Min kom i 1984, og er en noget anden konstruktion.

Mvh Bent E.