Brændekløver
Fra : Steen

Dato : 02-04-09 13:43

Jeg har fældet et par træer, og stammerne er skåret ud i håndterbare
størrelser. Nu skal de så bare kløves!
Nogen der har et idé om hvad det koster at lege en brændekløver?

Man kan vist også købe el slags metalstang, med en hammer der kan købe
på stangen - det skulle gøre det let at kløve brændestykker - nogen der
har erfaringer med det?

Jeg kunne selvf. bare snuppe en økse, men da jeg har reddet mig noget
bøvl der smarter i begge arme, vil jeg gerne gøre det lettest for mig
selv.

Gode bud modtages med kyshånd

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-04-09 14:32

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> wrote in message
> Jeg har fældet et par træer, og stammerne er skåret ud i håndterbare
> størrelser. Nu skal de så bare kløves!
> Nogen der har et idé om hvad det koster at lege en brændekløver?

Bauhaus lejer ud til 355 pr dag eller 95 pr time.

http://www.bauhaus.dk/index.php?id=234

Bjarne K.

Fra : Steen

Dato : 02-04-09 15:21

Bjarne K. <nej@niet.ne> wrote:

> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> wrote in message
> >

> Bauhaus lejer ud til 355 pr dag eller 95 pr time.
>
> http://www.bauhaus.dk/index.php?id=234

Tak for linket

Fra : Martin Bak

Dato : 02-04-09 15:38

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> wrote in message
>>

> Bauhaus lejer ud til 355 pr dag eller 95 pr time.
>
> http://www.bauhaus.dk/index.php?id=234

Det er edderbankemig dyrt.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Steen

Dato : 02-04-09 17:01

Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> "Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

> Det er edderbankemig dyrt.

Kender du et sted der er meget billigere?

Fra : Leonard

Dato : 02-04-09 17:08

Steen wrote:

> Kender du et sted der er meget billigere?

Mon ikke de fleste materieludlejere kan hamle op med den pris?
Delpin kan i hvert fald.

--
Leonard

Fra : Steen

Dato : 02-04-09 17:24

Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote:

> Mon ikke de fleste materieludlejere kan hamle op med den pris?
> Delpin kan i hvert fald.

Cito skal have 400,-

Fra : Martin Bak

Dato : 02-04-09 21:44

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kender du et sted der er meget billigere?

Jeg ville afsøge det lokale private marked. Den pris er da helt ude i
hampen. Jeg har selv en meget stor brændeflækker. Den har jeg købt brugt
privat, for 3000 kr. altså lejen for en uges tid for den du forelår. Og min
er betydeligt større og kraftigere. Og så er det min

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Klaus G.

Dato : 02-04-09 22:53

> [...]
> brugt privat, for 3000 kr. altså lejen for en uges tid for den du
> forelår. Og min er betydeligt større og kraftigere. Og så er det min

Det er bedre at eje, end at leje. Derfor det er dyrt at leje...

Men du mangler stadig at komme med en konkret pris, hvor man kan leje en
tilsvarende maskine i samme periode for en mindre pris. Hvad du har købt
brugt på et eller andet marked, eller hvor faen du nu har erhvervet dig
denne maskine, det er sagen fuldstændig uvedkommen.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Leonard

Dato : 03-04-09 07:52

Klaus G. wrote:

> [...]
> har købt brugt på et eller andet marked, eller hvor faen du nu har
> erhvervet dig denne maskine, det er sagen fuldstændig uvedkommen.

Hvis det er nemt at finde en brugt til en fornuftig pris, er hurtigt
viser sig at være billigere end leje, så er det da absolut sagen
vedkommende.
Delpin har en magen til 100 kr billigere om dagen.

--
Leonard

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 02-04-09 19:15

Steen wrote:
> [...]
> Man kan vist også købe el slags metalstang, med en hammer der kan købe
> på stangen - det skulle gøre det let at kløve brændestykker - nogen

For mig er det ikke noget alternativ til min favoritøkse der ligner denne
http://www.lve.dk/produkter.php?varegruppe=16&produkt=544 men er fra et tysk
firma Helko hedder det vist. 10 m3 på to weekends. Jeg har prøvet den der
stangløsning og den er bare for akavet for mig. Min lokale kløveudlejer skal
have omkring 400 pr dag for en kraftig model. Min far har købt sådan en her
http://www.texas.dk/texas/power-split-700h/?partno=90052001 på tilbud til
vistnok en tusind kroner. Jeg synes at den er for langsom men er kraftig nok
til det træ vi henter i skoven.

/tue

Fra : Steen

Dato : 02-04-09 21:26

Nygaard (4330) <holmnygaard.fjerndette@tiscali.dk> wrote:

> For mig er det ikke noget alternativ til min favoritøkse

Det er nok også den letteste løsning - bare ikke når man har reddet sig
to tennisalbuer (uden at have spillet tennis).
Det gør nas - og det er ikke noget der forsvinder lige med det samme

Fra : reinholt

Dato : 02-04-09 23:51

køb din egen brændekløver, jem&fix har en 6 tons model der klarer dit behov,
prisen er under 1100 kr

re/
John

Fra : Jacob Andersen

Dato : 03-04-09 19:30

> [...]
>
> Jeg kunne selvf. bare snuppe en økse, men da jeg har reddet mig noget
> bøvl der smarter i begge arme, vil jeg gerne gøre det lettest for mig

Kig i din lokale avis.

Mvh Jacob