raftehegn
Fra : Peter

Dato : 01-04-09 16:16

Hej

jeg har fået leveret trykimprægnerede stolper, og rafter med bark til
et raftehegn.

Rafterne hedder "4/7" som burde betyde de har diameter der ligger
mellem 4 og 7 cm. Dog er der mange der er 10cm i diameter i hele
længden, og andre der er omkring 2cm i diameter i hele længden.

Stolperne har også store revner i, mange som er op til 40cm i længden
og går over halvvejs gennem de 10cm tykke stolper. Udover det, jeg
bestilte 270cm lange stolper, men har fået 300cm leveret. Kan man bare
skære af, eller risikerer man at enden derfor ikke har beskyttelse?

Er overstående "normalt" og "acceptabelt", eller burde man forvente
bedre kvalitet, og rafter der ligger indenfor de 4-7cm i diameter?

tak,
Peter

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-04-09 18:56

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bestilte 270cm lange stolper, men har fået 300cm leveret. Kan man bare
> skære af, eller risikerer man at enden derfor ikke har beskyttelse?

Det kan godt være, det er mig, der er uvidende, men kan man godt få
trykemprægnerede rafter med bark på ?

> Er overstående "normalt" og "acceptabelt", eller burde man forvente
> bedre kvalitet, og rafter der ligger indenfor de 4-7cm i diameter?

Du får ikke noget ud af ikke at brokke dig. Det værste der kan ske, er at du
ikke får noget ud af det. (lidt selvmodsigende

Jeg mener måske kan du få et nedslag i prisen, eller måske endda få dem til
at komme med det du vitterligt har bestilt.

Bjarne K.

Fra : Peter

Dato : 01-04-09 20:03

> Det kan godt være, det er mig, der er uvidende, men kan man godt få
> trykemprægnerede rafter med bark på ?

Jeg har måske ikke udtrykt mig præcist nok: stolperne er
trykimprægnerede, rafterne er ikke (de har bark på).

> Du får ikke noget ud af ikke at brokke dig. Det værste der kan ske,
> er at du ikke får noget ud af det. (lidt selvmodsigende

Det er rigtigt - jeg var bare ikke sikker på om det måske var normalt
at selv om rafterne hedder "4/7 cm" kan man risikere at de er op til
10cm i diameter i hele længden - og at revner var forventlige...

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-09 21:37

> risikerer man at enden derfor ikke har beskyttelse?

Ja