Vedligholdelse af rustfri blandingsbatteri
Fra : miqsmc@hotmail.com

Dato : 31-03-09 13:35

Hej
Jeg har fornyelig opdaget at min blandingsbatteri er begyndt at ruste,
den er kun 8 månededer siden den blev monteret. Blandingsbatteriet er
af rustfristål, efter samtale med leverandøren har jeg fået besked på
at blandingsbatteri af rustfri stål skal løbende vedligholdes med
noget smøremiddel.
Jeg er overrasket over denne tilbagemelding, er de nogen som kan
bekræfte det, eller er en historie fra de varme lande for at undgå en
bytter.

Tak på forhånd.

Fra : Jonas

Dato : 31-03-09 21:40

<miqsmc@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg er overrasket over denne tilbagemelding, er de nogen som kan
> bekræfte det, eller er en historie fra de varme lande for at undgå en

Medmindre at batteriet sidder i et hårdt miljø, det være sig div. væsker
eller luft-arter, så er det en sang fra de varme lande.
Et batteri af rustfrit stål burde ikke begynde at ruste efter kun 8 måneder
!

MVH Jonas

Fra : Klaus G.

Dato : 31-03-09 22:07

> [...]
> væsker eller luft-arter, så er det en sang fra de varme lande.
> Et batteri af rustfrit stål burde ikke begynde at ruste efter kun 8
Der er svjv 2 typer rustfristål. A2 og A4. Sidstnævnte er syrefast. A4'eren
bliver brugt i svine og kostalde og går ikke til før bygningen skal rives
ned igen. Det ruster ihvertfald overhovedet ikke. Det kan måske slides ned,
altså fysisk slid, men ruste, det gør det aldrig.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Max

Dato : 01-04-09 06:56

Hej Klaus

> Der er svjv 2 typer rustfristål. A2 og A4. Sidstnævnte er syrefast.
> A4'eren bliver brugt i svine og kostalde og går ikke til før

Der findes mange, mange typer, A2 og A4 er højkvalitetestyper
der ikke bruges til almindelig husholdning.

Tag en såkaldt rustfast køkkenvask og efterlad en våd tot
ståluld i den natten over, og så ruster den. Bestik ruster
ligeledes hvis man får det smittet med almindelig stål.

--
Mvh Max

Fra : Ivar

Dato : 02-04-09 20:43

Max skrev:

> Der findes mange, mange typer, A2 og A4 er højkvalitetestyper
> der ikke bruges til almindelig husholdning.

Ja, de kan begge ruste, hvis de udsættes passende påvirkning.

At stål er rustfrit er blot en betegnelse, intet stål er
reelt helt rustfrit. Hvis der er jern i, kan det ruste. De
forskellige typer rustfrit stål er rustfast i forskellig grad.
En vandhane af rustfrit stål, skal ikke dog ikke ruste ved
almindelig brug.

Ivar Magnusson

Fra : Morten

Dato : 01-04-09 12:00

<miqsmc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej der er ikke noget rustfri stål der er rustfri hvis det kommer i kontakt
med sort jern hvis du feks har jernrør istedet for pel rør så vil den ruste

Morten