Mister bensin effekt?
Fra : Ceroy

Dato : 29-03-09 19:00

Jeg mener å ha lest ett sted at bensin ikke tåler å stå lagret i en
gressklippertank. Men er dette riktig? Er ikke den gamle bensinen like
brannfarlig som ny bensin?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-03-09 20:03

"Ceroy" <roy@ceroy.dk> wrote in message
> Jeg mener å ha lest ett sted at bensin ikke tåler å stå lagret i en
> gressklippertank. Men er dette riktig? Er ikke den gamle bensinen like
> brannfarlig som ny bensin?

De letantændelige og letfordampelige dele af benzinen er fordampet væk, så
den antænder ikke så let i en motor - men hvis du tænder ild til den, så
brænder den lige så fint som frisk benzin.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus G.

Dato : 29-03-09 21:13

> Jeg mener å ha lest ett sted at bensin ikke tåler å stå lagret i en
> gressklippertank. Men er dette riktig? Er ikke den gamle bensinen like
> brannfarlig som ny bensin?
Lidt gør det nok. Jeg har aldrig haft problemer med at starte en
plæneklipper eller andet op når foråret kommer. Jeg tror der er mere at
vinde ved at få tingene i tørvejr når det ikke bruges :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Morten

Dato : 30-03-09 09:03

"Ceroy" <roy@ceroy.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener å ha lest ett sted at bensin ikke tåler å stå lagret i en
> gressklippertank. Men er dette riktig? Er ikke den gamle bensinen like
> brannfarlig som ny bensin?

Hej benzin paralysere og hvis det er parelyseret nok kan man ikke få det til
at brænde. Tøm din kaburator og hæld frisk benzin på så skulle der ikke være
startproblemer

Morten

Fra : Ceroy

Dato : 30-03-09 12:02

"Morten" <1bladlus@get2net.dk(fjern 1)> skrev i melding

> [...]
>
> Hej benzin paralysere og hvis det er parelyseret nok kan man ikke få det
> til at brænde. Tøm din kaburator og hæld frisk benzin på så skulle der

Nå har plenklipperen fått ny benzin og brummer som en Ferrari. )

Fra : Klaus G.

Dato : 30-03-09 14:41

> Nå har plenklipperen fått ny benzin og brummer som en Ferrari. )
Lyder som en vild maskine? :)

Fra : Ceroy

Dato : 30-03-09 15:07

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i melding
> Lyder som en vild maskine? :)
>

> --
> Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
> www.seth-enoch.dk

Det er den vildeste plenklipper i landsbyen.