Teleskop målestang
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-03-09 05:45

Hej

Nogen der ved hvor man kan købe en teleskop målestang (ved ikke om den
heder sådan) Men så man fx kan måle akuret mellem 2 vægge?

Behøver kun at kunne måle op til 3-4meter...

På forhånd tak

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 29-03-09 13:10

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Køb en laser afstandsmåler istedet.
Hilsen Mathias

Fra : Menabra

Dato : 29-03-09 13:15

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Måske kan du bruge denne,det gør jeg selv.
http://www.carl-ras.dk/e-shop/haandvaerktoej/maalevaerktoej/talmeter/
mvh
Menabra

Fra : Per H

Dato : 29-03-09 13:50

On Sun, 29 Mar 2009 04:45:26 -0700 (PDT), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> [...]
>heder sådan) Men så man fx kan måle akuret mellem 2 vægge?
>
>Behøver kun at kunne måle op til 3-4meter...

kun 3-4 meter er også meget for en målestang, men mon ikke carl ras
har en. Det er nok en specialforetning du skal finde den i.

ellers digital som er forslået.

per

Fra : Per H

Dato : 29-03-09 13:54

<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> [...]
>heder sådan) Men så man fx kan måle akuret mellem 2 vægge?
>
>Behøver kun at kunne måle op til 3-4meter...

http://www.carl-ras.dk/e-shop/haandvaerktoej/maalevaerktoej/maalebaand/teleskopmaalestoknedo/

så er det bare at betale ved kasse et :-/

per

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-03-09 14:04

Bjarke Hansen wrote:
> Hej
>
> Nogen der ved hvor man kan købe en teleskop målestang (ved ikke om den
> heder sådan) Men så man fx kan måle akuret mellem 2 vægge?
>
> Behøver kun at kunne måle op til 3-4meter...

Hvorfor ikke bare en tommestok, suppleret med en blyantstreg, hvor den
første gang ender. Denne simple metode fungerer fint for mig.

Erik Ginnerskov

Fra : Ralph

Dato : 29-03-09 14:37

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ikke bare en tommestok, suppleret med en blyantstreg, hvor den
> første gang ender. Denne simple metode fungerer fint for mig.

Det KUNNE jo være en skæv væg der skal måles i præcis 1 meters højde
eller... Men så kunne man vel klare det med en lægte på præcis 3 meter + en
tommestok til at måle det sidste stykke - men hvis man nu har 5.500 der
brænder i lommen så...

--
Ralph

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-03-09 20:24

Ralph wrote:
> men hvis man nu har 5.500 der brænder i lommen så...

Så ville jeg ikke have det mindste besvær med at finde noget mere brugbart
at anvende pengene til.

Erik Ginnerskov

Fra : René

Dato : 03-04-09 12:58

[...]

Hvad med to tommestokke på 2m, der måler fra hver sin væg. Så lægger du bare
tallene (et hvilket som helst sted) sammen der står ud for hinanden´?

Mvh
René

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-09 13:15

"René" <no@way.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare tallene (et hvilket som helst sted) sammen der står ud for hinanden´?

Eller hvis du skal gøre det ofte
http://www.bygogbolig.dk/pro/artikelvis.php?id=78&katid=2&overskrift=Verdens%20mindste%20afstandsm%C3%A5ler

Laserafstandsmåler.

Mvh