har vi rotter?
Fra : Hr Jørgen

Dato : 28-03-09 14:11

Vi har haft besøg af en rotte i haven to gange. Betyder det, at vi dermed
"har rotter" og dermed pligt til at anmelde det?

Hvad kan man ellers gøre? Bruger man fælder, der dræber dem? eller er man
henvist til myndighedernes foderapparater med gift, så man risikerer, at et
forgiftet rotte søger tættere på huset og kadaveret så måske ligger et eller
andet sted og stinker?

For 30 år siden havde vi to stykker på besøg. Den ene fangede jeg og
aflivede med æter. Den anden blev dræbt af hunden.

Jørgen

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-03-09 14:33

In news:49ce222b$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Hr Jørgen <skjelm@hotmail.com> typed:
> [...]
>
> For 30 år siden havde vi to stykker på besøg. Den ene fangede jeg og
> aflivede med æter. Den anden blev dræbt af hunden.

Vi havde besøg af en mand fra kommunen for nogle måneder siden. Han foretog
en rundspørge om rotter, og han fortalte at man skulle rapportere til
kommunen bare man så en enkelt rotte, fordi der højst sandsynligt var flere
af slagsen i området. Man må ikke selv udlægge gift under nogen form, fik
jeg at vide.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-03-09 17:20

On Sat, 28 Mar 2009 14:10:49 +0100, Hr Jørgen wrote:

> [...]
>
> For 30 år siden havde vi to stykker på besøg. Den ene fangede jeg og
> aflivede med æter. Den anden blev dræbt af hunden.

Min kommunes rottemand sagde engang til mig: "Hvis du har rotter, er du
ikke i tvivl"
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-03-09 18:15

On Sat, 28 Mar 2009 14:10:49 +0100, "Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com>
wrote:

>Vi har haft besøg af en rotte i haven to gange. Betyder det, at vi dermed
>"har rotter" og dermed pligt til at anmelde det?

Hvis jeg bare så skyggen af en rotte her, så blev kommunens rottefænger
kontaktet med det samme!
Det kan nemt være strejfere i har set, men hvorfor tage chancen?
Rottefængeren kan ret hurtigt se om der er et reelt problem eller om det
bare er strejfere.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-03-09 19:48

Jeg havde en rotte inde i bryggerset, hvor der stod en flæskesteg til
optøning. Rotten kom ganske rigtigt igen næste aften for at få mere at den
dejlige mad. Men ganske uventet var den kæmpestor, sagde Mjaavv, og kiggede
meget sigende på mig, om jeg da ikke kunne forstå at det var spisetid.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Hr Jørgen

Dato : 29-03-09 10:14

OK. Tak for bidragene.

Det eneste rigige er at ringe og anmelde det. Det kan jeg godt se. Jeg vil
bare være ked af at få en af deres stålkasser med gift i lænket til et træ.
Hunden er en labrador, der ikke skyer nogen midler til at skaffe sig et
ekstra måltid. Og den er meget krestiv i sine forsøg.

Mvh Jørgen

Fra : N. Foldager

Dato : 05-04-09 22:38

>Vi har haft besøg af en rotte i haven to gange. Betyder det, at vi dermed
>"har rotter" og dermed pligt til at anmelde det?

Ja.

Niels Foldager