Slim i frostboxen
Fra : Hr Jørgen

Dato : 28-03-09 12:33

Jeg har et øl- og vandskab i kælderen. Nederst den store køleafdeling til
øllerne og øverst et lille frostskab til smapsen og bøtterne fra Hjemis

.. Der ligger også et par vaskede papkartoner fra grapetonic. De er nu fyldt
med postevand og giver efter en tur med hammeren nogle dejligt store
isklumper. Papkartonerne er sprængte i kulden, men indholdet er frosset.

Der er begyndt at samle sig en slimet vædske i bunden. Jeg har tidligere
rengjort skabet, men nu er det der igen. Hvad kan det være? Bøtterne med is
et tætte, og der er ikke sivet noget ud derfra. Julesnaps og rød Ålborg
(hvis de skulle lække) kan vel ikke give denne slimede substans?.

Kan man forestille sig, at et eller andet i selve køleanlægget er defekt og
siver ud og lægger sig i bunden af skabet som slim?

Er der nogen, der har effaringer med dette?

Mvh Jørgen

Fra : Per Jensen

Dato : 29-03-09 09:57

Hr Jørgen skrev:

<KLIP>

> [...]
> et tætte, og der er ikke sivet noget ud derfra. Julesnaps og rød Ålborg
> (hvis de skulle lække) kan vel ikke give denne slimede substans?.

Formodentlig. Der kan meget vel være løbet noget ud af is-bøtterne, hvis
isen er tøet en smule (strømafbrydelse e.l.)

> Kan man forestille sig, at et eller andet i selve køleanlægget er defekt og
> siver ud og lægger sig i bunden af skabet som slim?

Nej. Indholdet i kølesystemet en gas, som så bliver til vædske ved højt
tryk. Denne vil blot fordampe, får den lov til at slippe ud af det
lukkede system.

// Per.