Buskrydder og forskellige klinger.
Fra : Klaus G.

Dato : 26-03-09 19:23

Hej.

Jeg har købt sådan en lille buskrydder med en 32cc motor og udover et hoved
med tråd i, til at trimme græs. Så fulgte der også tre klinger med.
Problemet er bare, at jeg ikke ved hvad klinge der skal anvendes til hvilken
opgave...

Her er et billede af dem:
http://www.seth-enoch.dk/diverse/buskrydder.jpg

Der er jo ret stor forskel på dem. Har i nogen idé til hvad for en der
anbefales til hvad? Og hvad man helst skal undgå at bruge de forskellige
til. Jeg har f.eks. nogle hyben buske, er det noget en af dem vil kunne gøre
indhug i?

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 26-03-09 20:06

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> anbefales til hvad? Og hvad man helst skal undgå at bruge de forskellige
> til. Jeg har f.eks. nogle hyben buske, er det noget en af dem vil kunne

Den midterste vil jeg mene er bedst til hyben. De to andre er gode til langt
sejt græs og ukrudt.
Hilsen Matthias

Fra : Klaus G.

Dato : 26-03-09 20:10

> Den midterste vil jeg mene er bedst til hyben. De to andre er gode
> til langt sejt græs og ukrudt.
Det var også ca. mit gæt.

Den midterste til "store" ting, derfor de små tænder. Den kan altså ikke
bare børles ind i noget og så prøve at gnave 5-10cm over på én gang, hvilket
man måske vil kunne komme til med de to andre. Den med tre takker havde jeg
forstillet mig var til meget langt og sejt græs, evt. brandnæller osv.. Men
den med fire takker, hmmm? Bare en mere hindsig udgave af den med tre
takker? :)

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-03-09 23:30

> [...]
> anbefales til hvad? Og hvad man helst skal undgå at bruge de forskellige
> til. Jeg har f.eks. nogle hyben buske, er det noget en af dem vil kunne

jeg har nogenlunde samme sæt, har kun brugt den med 4 tænder til diverse
buske etc. inden jeg købte firkantet tråd til den, der efter har jeg aldrig
brugt anden en det firkantede tråd.

Stef