Afløb under køkkenskab
Fra : HKN

Dato : 24-03-09 13:05

Jeg skal have nyt køkken, og i den forbindelse kommer gulvafløbet til
at ligge imellem 2 skabe, som står på en sokkel (160 mm). Mit afløb
til kloakken er et 110 mm rør, som er støbt ned i gulvet, og skal ikke
flyttes
Hvad findes der af muligheder for at få reduktionen (110 -> 50mm) så
langt ned/så tæt på gulvet, at jeg kan sætte en bøjning på, og derved
føre afløbet fra skabet med vasken i, hen til kloakrøret (gulvafløbet)

Pft

-Henrik

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 25-03-09 09:12

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg tillader mig at mene du ikke har brug for gulvafløbet annuller det
og før røret til vasken, du kan starte under gulvhøjde(det er et aut.
arbejde)

Fra : Martin Bak

Dato : 25-03-09 11:15

[...]

--------

Jeg kan ikke tro at det skulle være noget problem, medmindre dit rør
ligefrem rager op over gulvet. En mulighed kunne være at starte med en 110mm
bøjning direkte på 110mm røret, og så lade reduktionen sidde på den.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : claus b.p.

Dato : 25-03-09 11:47

HKN wrote:
> [...]
> langt ned/så tæt på gulvet, at jeg kan sætte en bøjning på, og derved
> føre afløbet fra skabet med vasken i, hen til kloakrøret (gulvafløbet)

Du skal bare bruge sådan en her:
http://sortvvs.dk/afloeb-kloak-85/afloebsroer-86/reduction-110-50mm-kort-492.html
Så kan du lave resten op til vasken med 50mm rør og bøjninger. (+Vandlås)

/Claus

Fra : S.B.

Dato : 25-03-09 20:56

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så kan du lave resten op til vasken med 50mm rør og bøjninger. (+Vandlås)

Tror den vil være lidt svær at mosle ned i et gulvafløb

Det mest rigtige vil uden tvivl være at pille hele gulvafløbet op, og sætte
et nyt med mulighed for tilslutning i siden.
I vores gamle hus var der skåret et hul i gulvafløbsristen og røret fra
vasken var proppet der ned i.

Er vist ikke efter dagens foreskrifter, hvor et afløb fra en vask skal
sættes på et 110 mm kloakrør, og ikke gå gennem et gulvafløb.

Men med fantasi og bøjninger kan man komme langt

Søren

Fra : Martin Bak

Dato : 25-03-09 21:04

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror den vil være lidt svær at mosle ned i et gulvafløb

Der er ikke noget gulvafløb. Jeg ved godt at trådstarter bruger det ord, men
han forklarer jo, at det han har, er et 110mm rør der er nedstøbt i gulvet.
Så intet gulvafløb, men et rør klar til videre montage af fittings.

--
Martin
www.martinbak.dk/