Hvem skal have skylden her ?
Fra : JBH

Dato : 01-04-09 17:18

Hvis de overhovedet overlever

http://ekstrabladet.dk/112/article1148815.ece

- En bil standsede af uvisse årsager midt på motorvejen, lige før afkørslen
til Vallensbæk Torvevej,
- Bilen blev påkørt bagfra, og der er voldsom personskade. Fem personer er
meget alvorligt kvæstede, og er kørt på hospitalet. Der var tre personer i
bilen, som standsede på motorvejen, og to i bilen, som efterfølgende påkørte
den holdende bil. "

mvh
JBH

Fra : Martin Bak

Dato : 01-04-09 17:38

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget alvorligt kvæstede, og er kørt på hospitalet. Der var tre personer i
> bilen, som standsede på motorvejen, og to i bilen, som efterfølgende

Man kan vel ikke spørge om, hvem der skal _have_ skylden, men om hvem der
_har_ skylden. Og det har de sandsynligvis alle, efter min mening. Den
første for at standse på motorvejen, (det var ikke midt på motorvejen, men i
højre spor, som jeg har forstået det), men det kan der jo have været en god
grund til, dog ikke at bilisten ikke bruger nødsporet til sin standsning.
Derfor skyld til denne bilist.

De efterfølgende har også skyld, idet man, hvis man brager ind i noget,
uanset hvorhenne, ikke har udvist nødvendig agtpågivenhed/opmærksomhed. For
lille afstand er jo også nærliggende at mistænke dem for.

Den første der brager ind i den holdende må bære den største skyld, i min
opfattelsesverden. Vedkommende bilist har enten kørt umiddelbart bagved den
standsende, og burde have set at der blev standset, eller have kørt med fuld
fart et længere stykke mod den holdende bil uden at opdage at der var en
forhindring forude.

Nr. 3-4 bil i rækken kan måske være uden skyld, eller have mindre skyld.
Vedkommende bilist kan have holdt en passende afstand til den forankørende,
og ikke haft mulighed for (på grund af de forankørende) at se at der
pludselig var en forhindring. Når den forankørende decelererer fra 110 til 0
på under 1 sekund, så er den normale sikkerhedsafstand ikke nok til at man
kan nå at standse før man rammer.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-04-09 19:09

On Wed, 1 Apr 2009 18:38:10 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
>første for at standse på motorvejen, (det var ikke midt på motorvejen, men i
Ifgl. dr.dk "standsede sin Suzuki i den yderste vognbane - nærmest
midterrabatten - og tændte for havariblinket kort før afkørsel 25 til
Vallensbæk Torvevej."

/Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-09 19:13

Hans Kjaergaard skriver:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/04/01/192707.htm

"Nogle bilister vendte om mod kørselsretningen for at komme tilbage til
afkørslen ved Ishøj Stationsvej og spærrede for redningskøretøjer, siger
vagtchefen."

Spader, hvis det er rigtigt kunne kvinden måske have være reddet!

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Nicolai Lang

Dato : 01-04-09 20:14

On Wed, 01 Apr 2009 20:12:45 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Nogle bilister vendte om mod kørselsretningen for at komme tilbage til
>afkørslen ved Ishøj Stationsvej og spærrede for redningskøretøjer, siger
>vagtchefen."

Jeg håber da de pågældende skal i retten, og mister kørekortet
ubetinget for en tid.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : JBH

Dato : 01-04-09 20:15

> Ifgl. dr.dk "standsede sin Suzuki i den yderste vognbane - nærmest
> midterrabatten - og tændte for havariblinket kort før afkørsel 25 til
> [...]

Enig i at det er et meget dumt sted at stoppe, men kunne hun have gjort
andet end at tænde katastrofeblinket og aktivere bremselyset , hvis motoren
pludselig dør, og der ikke er plads til at rulle ind i indersporet. ?
Skylden er 112% den klovn i BMW en som har kørt og snorksovet. Hvis
vedkommende overlever, bør denne ALDRIG have førerret igen.

mvh
JBH

Fra : Brian H

Dato : 01-04-09 20:47

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> andet end at tænde katastrofeblinket og aktivere bremselyset , hvis
> motoren pludselig dør, og der ikke er plads til at rulle ind i

Der er _altid_ plads til at komme ind i indersporet! Man kobler ud og slår
blinkeren til. Med 110/130km/t ruller man meget langt og der er masser af
tid til at komme af banen...

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-09 20:49

"Brian H" <brian@something.com> skrev :

>Der er _altid_ plads til at komme ind i indersporet!

jow jouww .....

--
Jan_stevns

Fra : Anders Majland

Dato : 01-04-09 21:05

> Der er _altid_ plads til at komme ind i indersporet! Man kobler ud og slår
> blinkeren til. Med 110/130km/t ruller man meget langt og der er masser af
> tid til at komme af banen...

Kommer da an på defekten. Jeg har prøvet et blokeret differentiale - og så
har man rigeligt at gøre uden at skulle til at forsøge vognbaneskifte. Jeg
aner ikke hvad der skete der idag - men der er langt fra som regel eller
oftest til _altid_

Fra : Leonard

Dato : 01-04-09 21:15

Brian H wrote:

> Der er altid plads til at komme ind i indersporet! Man kobler ud og
> slår blinkeren til. Med 110/130km/t ruller man meget langt og der er
> masser af tid til at komme af banen...

Og det har du selvfølgelig prøvet på Køgebugt om eftermiddagen i
myldretiden?
Godt nok er der ikke så tæt trafik på vej ind mod byen som ud, men der
skal godt nok nosser til at smide en lille bil på tværs og ind i rækken
af lastbiler, hvis motoren er gået død. Er motoren gået død og du
kobler ud forsvinder servoeffekt og bremse forstærker, så det er nok
rigeligt til at få de fleste almindelige bilister til at tænke på bare
at få hold på lortet.
Det taler da til hendes fordel, at hun har nået at tænde havariblinket,
så der er faktisk kun en give skylden her, føreren af BMWen ...

--
Leonard

Fra : C. Caspersen

Dato : 01-04-09 22:40

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse

> Der er _altid_ plads til at komme ind i indersporet! Man kobler ud og slår
> blinkeren til. Med 110/130km/t ruller man meget langt og der er masser af
> tid til at komme af banen...

Dagens tåbeligste kommentar. 3 mennesker er døde, og så kloger du i noget,
som du ikke aner en sk.. om.

...flot!

/Caspersen

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-04-09 07:57

Isang tao pinangalanan, C. Caspersen nagsulat:

>"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse

>Dagens tåbeligste kommentar. 3 mennesker er døde, og så kloger du i noget,
>som du ikke aner en sk.. om.
>
>..flot!
Hvorfor er det en tåbelig kommentar?

Sker der noget med bilen medens man kører, er det da helt naturligt at
søge ud til rabatten i højre side.

At standse op i overhalingssporet er da dybt tåbeligt, hvilket ulykken
klart beviser.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra :    ab©

Dato : 02-04-09 12:49

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
> Sker der noget med bilen medens man kører, er det da helt naturligt at
> søge ud til rabatten i højre side.
>
> At standse op i overhalingssporet er da dybt tåbeligt, hvilket ulykken
> klart beviser..

Så længe ingen kender årsagen, må man gå ud fra, at kvinden ikke "med sin
gode vilje" pludselig standser op og bliver holdende ...

At "katastrofe-blinket" tændes har vel ikke noget som helst med focus at
gøre - kan ikke forestille mig, at det havde været bedre at bruge tiden til
at springe ud af bilen ...

- altså er din bemærkning _dybt tåbelig_

-------------

Når man så ofte ser så stor en del af bilisterne på motorvejen holder ALT
for lille afstand til forankørende, sidde og SMS´e / lastvognschauffører se
film på PC over instrumentbrættet / snakke med passagerer og samtidigt dreje
hovedet for at få øjenkontakt med sidemanden / køre i for høj fart, ja, så
er det jo ikke underligt, at det koster liv.

Holder man en god og sikker afstand til forankørende, bliver man jo netop
ofte overhalet af typer som BMW-fyrene, der lige "fylder op" og dermed
udsætter vi andre for fare.

Når vi yderligere ser, at uheld i den ene retning så ofte medfører ulykker i
modsatte side - ja, så må der virkelig være mange, der kører med hovedet
under armen.

ab©

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-04-09 14:26

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

> At standse op i overhalingssporet er da dybt tåbeligt, hvilket ulykken
> klart beviser.

Du ved heller ikke noget som helst om, hvad der er sket - heller ikke noget
som helst omkring den daværende trafiksituation/tæthed eller noget som
helst.

/Caspersen

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-04-09 18:55

> [...]

>som helst omkring den daværende trafiksituation/tæthed eller noget som

Jeg forholder mig til oplysningen fra
http://www.dr.dk/NETTV/Update/2009/04/01/173356.htm

Der oplyses det at kvinden, formentlig på grund af motorstop,
standsede sin Suzuki i den yderste vognbane - nærmest midterrabatten -
og tændte for havariblinket kort før afkørsel 25 til Vallensbæk
Torvevej.

Hvis du har yderligere og mere korrekte oplysninger, er du da
velkommen til at oplyse alle os uvidende ignoranter med dit enestående
klarsyn..

Jeg gentager: Det er dybt tåbeligt at standse sin bil i
overhalingsbanen. 3 mennesker er døde på grund af det.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 02-04-09 19:03

On Thu, 02 Apr 2009 19:54:50 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg gentager: Det er dybt tåbeligt at standse sin bil i
>overhalingsbanen. 3 mennesker er døde på grund af det.

Naturligvis er det dybt tåbeligt, men meget menneskeligt hvis man ikke
mener at kunne overskue at skulle 3 baner til højre med defekt
maskine. Det er hamrende farligt for alle når/hvis det sker.
Jeg vil ikke frikende bagfrakommende - kender ikke omstændighederne
ved ulykken - men at køre op bagi en bil så voldsomt det koster 3
mennesker livet kræver en helvedes god forklaring. Jeg håber der
findes nogle vidner, som kan forklare, hvad der egentlig skete, så vi
kan få den korrekte afgørelse uanset hvem dette måtte "svine".

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-04-09 21:11

Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen nagsulat:

>On Thu, 02 Apr 2009 19:54:50 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
>wrote:
klip

>Naturligvis er det dybt tåbeligt, men meget menneskeligt hvis man ikke
>mener at kunne overskue at skulle 3 baner til højre med defekt
>maskine. Det er hamrende farligt for alle når/hvis det sker.

Jeg har heldigvis kun en enkelt gang oplevet et havari medens jeg
befandt mig i yderbanen. Det var ved Ishøjsammenfletning, medens der
var fire spor, kort før Hundigevejbroen.
Mit venstre baghjulsleje brød sammen med et gevaldigt brag og bagenden
blev kastet fra side til side.
Jeg havde ingen problemer med at komme ind til nødsporet, selv om der
var rimelig tæt trafik.

Her er et link til en kort video af mit baghjulsleje:
http://www.dkfritidbil.dk/video/sierra2.mpg

> [...]
>findes nogle vidner, som kan forklare, hvad der egentlig skete, så vi
>kan få den korrekte afgørelse uanset hvem dette måtte "svine".

Jeg frikender heller ikke nogen. Ulykken måtte jo ske, for hvem
forventer at møde en holdende bil i yderbanen.
Det må alt andet lige, være betydeligt nemmere at undvige en bil der
skifter kørebane, end at undvige en bil der holder et totalt uventet
sted.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 02-04-09 21:19

On Thu, 02 Apr 2009 22:11:28 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

> [...]
>Det må alt andet lige, være betydeligt nemmere at undvige en bil der
>skifter kørebane, end at undvige en bil der holder et totalt uventet

En holdende bil med alarmblink bør vel for pokker være mulig at undgå
- men selvfølgelig, hvis man kommer 180+ hvad der desværre ofte ses
deromkring også om morgenen, og der er en SMS på fonen, så kan jeg da
godt se problemet - desværre kostede det 3 mennesker livet.
Jeg aner stadig ikke hvad der skete, men et eller andet sted sidder
jeg med en fornemmelse af at nogen kørte meeget stærkt og var
distraheret. *suk* Håber for vedkommende at der findes vidner, der kan
afklare dette, for at potte op bagi en holdende bil er ikke helt
legalt - man HAR IKKE påkørselsret uanset hvad pokker der sker derude.
Sommetider ville man ønske desværre, men sådan er det nu engang.

Fra : Claus Frørup

Dato : 03-04-09 06:34

Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen nagsulat:

>On Thu, 02 Apr 2009 22:11:28 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
>wrote:
klip

> [...]
>legalt - man HAR IKKE påkørselsret uanset hvad pokker der sker derude.
>Sommetider ville man ønske desværre, men sådan er det nu engang.

Jeg tror det er en kombination af manglende opmærksomhed, høj fart og
så den uventede placering af Suzukien, der er grunden til at det gik
så galt.
Jeg passerer ulykkestedet hver dag og det er ikke sjældent, at der
køres meget stærkt i overhalingsbanen.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Armand

Dato : 02-04-09 22:49

Claus Frørup skrev:

> Jeg frikender heller ikke nogen. Ulykken måtte jo ske, for hvem
> forventer at møde en holdende bil i yderbanen.

Egentlig burde vi alle!
Det behøver jo ikke kun at være en bil, men også tabte paller;
slidbaner; reservehjul; nedkørte kreaturer m.m.m. Bemærk at alt dette er
en bil langt den lettest synlige

For et års tid siden var en nedkørt hund en aften på Esbjerg-motorvejen,
formodentlig årsag til to dødsfald og tre totalskadede biler:
- Et ældre ægtepar har tilsyneladende set og overreageret på en allerede
nedkørt hund i indersporet, og kommer derved ud i rabatten og går i
slyng i forsøget på at få bilen på asfalt igen.
- Bilen ender liggende på siden i ydersporet med bunden imod trafikken
og bliver, sort som den er fra dén vinkel, påkørt af en (måske endda
noget-) senere kommende medkørende.
- Ved påkørslen bliver motoren revet ud af bilen og mens karossen bliver
slynget ind i indersporet forbliver motoren liggende i ydersporet og
bliver senere påkørt af en 3. bilist (=mit personlige øjevidne), der
sidder og undrer sig over hvad der dog er sket p.g.a. hund; 2.part og
1.part på række i indersporet!

Det ér ikke altid at strækningen foran køleren "er som den plejer" som
vores vane-refleks ofte kommer til at bilde os ind :-|

--
Armand.

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-04-09 20:58

> Jeg gentager: Det er dybt tåbeligt at standse sin bil i
> overhalingsbanen. 3 mennesker er døde på grund af det.

Ja, det har vi aldrig været uenige i.

"Formentlig pga. motorstop".

Min pointe er, at du og andre "ignoranter" ikke aner, om bilen overhovedet
var i stand til at trille ind i nødsporet, som du så gerne vil have den til.

Og uanset, om hun parkerede bilen for at få sin formiddagslur, er det stadig
den bagfrakommendes pligt at køre med ordentlig afstand.

Caspersen

Fra : Armand

Dato : 01-04-09 22:43

Brian H skrev:
> [...]
>
> Der er _altid_ plads til at komme ind i indersporet! Man kobler ud og
> slår blinkeren til. Med 110/130km/t ruller man meget langt og der er

Og under alle omstændigheder er det ikke farligere at forsøge, end at
blive holdende i yderbanen :-|

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 01-04-09 23:41

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-04-09 08:47

On Wed, 1 Apr 2009 21:47:11 +0200, "Brian H" <brian@something.com>
wrote:

> [...]
>blinkeren til. Med 110/130km/t ruller man meget langt og der er masser af
Det er vist ikke en diciplin der undervises i når man tager kørekort,
det er også tvivlsomt at den i det hele taget nævnes.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-09 18:56

Brian H wrote:
> Der er _altid_ plads til at komme ind i indersporet! Man kobler ud og
> slår blinkeren til. Med 110/130km/t ruller man meget langt og der er
> masser af tid til at komme af banen...

Du gør dit navn ære.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 02-04-09 23:55

On Wed, 1 Apr 2009 21:14:50 +0200, "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote:

>Skylden er 112% den klovn i BMW en som har kørt og snorksovet. Hvis
>vedkommende overlever, bør denne ALDRIG have førerret igen.

Kan nogen forklare mig forskellen på "klovnen i BMWen", der nu er
sigtet for uagtsomt manddrab, og hende der kørte op bagi i den meget
omtalte "road rage" sag (http://jp.dk/indland/krimi/article1592429.ece)?

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 06-04-09 23:06

On Fri, 03 Apr 2009 00:54:38 +0200, Jesper Lauridsen <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote:

>Kan nogen forklare mig forskellen på "klovnen i BMWen", der nu er
>sigtet for uagtsomt manddrab, og hende der kørte op bagi i den meget
>omtalte "road rage" sag (http://jp.dk/indland/krimi/article1592429.ece)?

Det er der åbenbart ikke nogen der kan. Havde ellers glædet mig til en forklaring.

Fra : N/A

Dato : 01-04-09 23:41

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-04-09 18:24

On Wed, 1 Apr 2009 18:18:28 +0200, "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>bilen, som standsede på motorvejen, og to i bilen, som efterfølgende påkørte

Tre døde ifølge Politiken nu *suk*

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-09 14:55

On 1 Apr., 22:14, "Leonard" <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Og det har du selvfølgelig prøvet på Køgebugt om eftermiddagen i
> myldretiden?
Vi hørte allerede på arbejdet at der var sket traffikuheld på køge
bugt lige omkring kl. 15, og der er så vidt jeg ved altså ikke
voldsomt traffik på det tidspunkt.. da det trodsalt tager en lille
smugle tid dertil fra KBH når folk begnder at få fri klokken 15

> [...]
> kobler ud forsvinder servoeffekt og bremse forstærker, så det er nok
> rigeligt til at få de fleste almindelige bilister til at tænke på bare

Det er bare mærkeligt det sker lige før en afkørsel...
Man kan også vende og dreje den, at HUN har snortsovet og ikke fået
set afkørslen og så gået i panik og stoppet for at prøve at komme ind
til afkørslen når der måske bliver frit... Men det virker jo
selvfølgelig totalt tumpet... Det er jo da svært at vide når de nu er
døde af tragedien. Men det er da en selvfølgelighed at man sku ikke
stopper i ydre vognbane totalt selvmord..

> Det taler da til hendes fordel, at hun har nået at tænde havariblinket,
> så der er faktisk kun en give skylden her, føreren af BMWen ...

Ja nu er jo selvfølgelig nogle kraftige fordomme for personer der
kører BMW og er mellem 18 og 30år hmm men Lastbilen hørte jo at de
bremsede voldsomt og bragede ind i henne.. Så de har da nået af fået
nedbremset en del for at undgå men det lykkedes deværre ikke kan man
sige... Det er jo nok pga den latterlige regl om at man skal sidde og
fumle efter havariblinket ved kø...

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-09 22:13

Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> skrev :

> [...]
>voldsomt traffik på det tidspunkt.. da det trodsalt tager en lille
>smugle tid dertil fra KBH når folk begnder at få fri klokken 15

Der er ganske pæn trafik på den strækning på det tidspunkt !

>. Det er jo nok pga den latterlige regl om at man skal sidde og
>fumle efter havariblinket ved kø...

1 bil er ikke en kø ........

Jeg kan ikke forestille mig, nogen som helst der leder efter
havariblinket, medens de klodser bremserne

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-09 22:16

jan_stevns skriver:

> Jeg kan ikke forestille mig, nogen som helst der leder efter
> havariblinket, medens de klodser bremserne

Sådan noget gør bilen da helt selv!

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-09 22:40

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Sådan noget gør bilen da helt selv!

hvad gavner det ?

dem bagved knolder da stadig op i røven på bilen foran

--
Jan_stevns

Fra : Armand

Dato : 01-04-09 22:47

jan_stevns skrev:

> Der er ganske pæn trafik på den strækning på det tidspunkt !

> Jeg kan ikke forestille mig, nogen som helst der leder efter
> havariblinket, medens de klodser bremserne

Så er det så meget desto behageligere når ABS'en/bremseassistenten selv
klarer dén sag hvis det kommer til en så voldsom opbremsning !

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 01-04-09 23:41

Fra : JBH

Dato : 02-04-09 04:44

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

nedbremset en del for at undgå men det lykkedes deværre ikke kan man
sige... Det er jo nok pga den latterlige regl om at man skal sidde og

Nåå ja

"
De to personer i BMW'en, to mænd på 23 og 26 år, kom lettere tilskade. De
blev udskrevet fra hospitalet onsdag aften, men ønsker ikke at hjælpe
politiet.

- Det skyldes formentlig det miljø, de kommer fra, siger Kim Madsen.

En bilinspektør skal nu undersøge ulykkesstedet for bl.a. at fastslå BMW'ens
hastighed på ulykkestidspunktet.

- De tekniske undersøgelser vil vise, om vi kan sigte føreren af BMW'en for
noget, siger Kim Madsen

Politiet "

mvh

JBH

Fra : Mogens

Dato : 03-04-09 05:58

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja nu er jo selvfølgelig nogle kraftige fordomme for personer der
> kører BMW og er mellem 18 og 30år...

Sikkert fordi fordommene gang på gang bliver bekræftet af virkeligheden
www.berlingske.dk/article/20090402/danmark/90402067

Jeg var selv igår udsat for sådan en road-rager, som ikke fatter, hvad
sammenfletning på motorvejstilkørsler betyder. Tværtimod "jagtede" han mig
med hævet hånd og blinkende lygter. Synd at jeg smuttede fra ham

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-09 15:32

On 1 Apr., 23:13, jan_stevns wrote:

> Der er ganske pæn trafik på den strækning på det tidspunkt !

> 1 bil er ikke en kø .......

Nej detop... BWM´en har troedt de bare blinkede fordi der måske var
lidt forangående kø, og måske derfor de har bremset for sent

> Jeg kan ikke forestille mig, nogen som helst der leder efter
> havariblinket, medens de klodser

Næe men bare det at flytte fokus fra vejen og skal til at lede efter
blinkeriet er efter min mening totalt sindsygt... ligesom at sidde og
sms´se.... på min bil skal man have hånden ind imellem rettet for at
tænde haveri...

Fra : Martin Bak

Dato : 01-04-09 22:41

> [...]

blinkeriet er efter min mening totalt sindsygt... ligesom at sidde og
sms´se.... på min bil skal man have hånden ind imellem rettet for at
-----------

Er du sikker på at du skal blive ved med at køre bil? Det lyder ikke som om
du har helt styr på det...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : N/A

Dato : 01-04-09 23:41

Fra : .J.S...

Dato : 01-04-09 22:59

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> meget alvorligt kvæstede, og er kørt på hospitalet. Der var tre personer i
> bilen, som standsede på motorvejen, og to i bilen, som efterfølgende

Tragisk.

Nu står der ikke hvad det præcis er for en bil, men det er da noget der kan
få en til at overveje hvor lille en potte man tør køre i !

Godt nok får mange småbiler ok karakterer i crashtest, men det er vel mest
noget med om fronten kan tage bilens egen vægt. Kommer man i klemme mellem
et par store biler er man på den...

mvh/JS

Fra : Martin Bak

Dato : 01-04-09 23:17

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget med om fronten kan tage bilens egen vægt. Kommer man i klemme mellem

Arh.. skal vi nu have den igen. Det er for nyligt påpeget flere genge endda,
at et "sikkerhedflagskib" af en vis alder fra Volvo slet ikke kune klare sig
i en direkte kollision med en lille ny Toyota.
Altså er det ikke størrelsen, men gørelsen. (læs: de nyeste biler, selv de
små, kan være sikrere end ældre kæmpebiler med fornemme
sikkerhedsanprisninger)

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : .J.S...

Dato : 01-04-09 23:50

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message

> [...]
> Altså er det ikke størrelsen, men gørelsen. (læs: de nyeste biler, selv de
> små, kan være sikrere end ældre kæmpebiler med fornemme

Det kunne jo så også være en ny micro holdt op mod en ny noget større bil ?

Hvis man som her i eksemplet bliver ramt bagfra, vil jeg nu foretrække en
sedan eller stationcar som har noget bagende frem for en microbil hvor bilen
slutter straks bag bagsædet.

mvh/JS

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-09 16:00

On 1 Apr., 23:41, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> Er du sikker på at du skal blive ved med at køre bil? Det lyder ikke som om
> du har helt styr på det...

Jo det beviser det nemlig at jeg kan køre bil og ikke koncentrere mig
om ting som forstyrre kørslen... Det er flytte fokus fra vejen og ned
imellem rettet og skal flytte hænderne fra rettet kan da have mere
alvordelige konsekvenser... Så det da vigtige at få bremset bilen..
flytter du fokus 1sekundt er jo langt tid hvis man kører 130KM/t
ting som er lavet til at blive betjent under kørslen, som blinkelys,
bremser, kobling, gear osv... haveriblinket er ikke lavet til at blive
betjent under opbremsning.

Fra : Martin Bak

Dato : 01-04-09 23:06

> [...]

ting som er lavet til at blive betjent under kørslen, som blinkelys,
bremser, kobling, gear osv... haveriblinket er ikke lavet til at blive
---------

Jeg protesterer ikke over at du ikke straks aktiverer haveriblinket. Men
over at du tilsyneladende mener at du er nødt til at stikke hånden ind
gennem ratkransen for at betjene knappen. Hvis det virkelig er din måde at
betjene bilens knapper på burde du ikke overlades et køretøj.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-04-09 05:08

Martin Bak skriver:

> [...]
> gennem ratkransen for at betjene knappen. Hvis det virkelig er din måde at
> betjene bilens knapper på burde du ikke overlades et køretøj.

På visse bilmodeller er det langt den letteste måde at batjene knappen
til katastrofeblinket på, da knappen sidder monteret på oversiden af
ratstammen.

At føre hånden udenom og ind bagved rattet er en kende mere
besværligt...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-04-09 23:41

Bjarke Hansen skrev:
> [...]
> ting som er lavet til at blive betjent under kørslen, som blinkelys,
> bremser, kobling, gear osv... haveriblinket er ikke lavet til at blive

Specielt efter at det blev indført at skulle bruge havariblink ved kø på
motorvejene (har været brugt i andre lande i mange år) bør det ikke være
noget der flytter fokus at kunne sætte det i gang uden at skulle kigge
efter det.

Det bør ligge på rygradden, og kan sagtens udføres samtidig med at man
er i gang med en kraftig nedbremsning. Ja det kan gå hen og få en
naturlig sammenhæng.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : N/A

Dato : 01-04-09 23:41

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-04-09 13:22

> at kvinden ikke "med
> sin gode vilje" pludselig standser op og bliver holdende ...

Den lader vi lige stå et øjeblik *LOL*

Fra : Claus Frørup

Dato : 14-04-09 18:52

Isang tao pinangalanan, JBH nagsulat:

> [...]
>bilen, som standsede på motorvejen, og to i bilen, som efterfølgende påkørte

Her er lidt opfølgning på sagen:
Det var en af mine kollegers familie der blev dræbt i ulykken.
De havde været i Ishøj og handle for derefter at besøge noget familie
i vallensbæk.

Der er endnu ikke kommet tekniske beviser fra politiet, der kan vise
om der var noget galt med bilen.

Kollegaen mener, at konen har overset frakørslen og derfor i panik har
standset bilen for at kunne komme af motorvejen.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Leonard

Dato : 14-04-09 19:10

Claus Frørup wrote:

> Kollegaen mener, at konen har overset frakørslen og derfor i panik har
> standset bilen for at kunne komme af motorvejen.

Jeg mener at ingen nogensinde får opklaret hvorfor den bil standsede
der.

--
Leonard

Fra : Claus Frørup

Dato : 15-04-09 18:36

Isang tao pinangalanan, Leonard nagsulat:

>Jeg mener at ingen nogensinde får opklaret hvorfor den bil standsede
>der.

Sikkert ikke. Vi kan allesammen gætte på hvad som helst, men
sandsynligheden for at det var en panikreaktion der fik hende til at
standse der, må siges at være temmelig stor.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : C. Caspersen

Dato : 15-04-09 18:39

> Sikkert ikke. Vi kan allesammen gætte på hvad som helst, men
> sandsynligheden for at det var en panikreaktion der fik hende til at
> standse der, må siges at være temmelig stor.

Ja, det vil du jo gerne have det til. Men vi finder ikke ud af det.

/Caspersen

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-04-09 14:07

Isang tao pinangalanan, C. Caspersen nagsulat:

>Ja, det vil du jo gerne have det til. Men vi finder ikke ud af det.

whatever!
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.