Olietype til Peugeot 307sw
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 31-03-09 18:57

Min Peugeot 307sw mangler lidt olie, men jeg synes ikke at jeg i
instruktionsmanualen kan finde ud af hvilken type den bruger. Jeg har et par
liter med standard olie 15-40. Ved nogen om jeg kan bruge det?

Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-09 19:42

Lars Thomsen Nielsen skriver:

> Min Peugeot 307sw mangler lidt olie, men jeg synes ikke at jeg i
> instruktionsmanualen kan finde ud af hvilken type den bruger. Jeg har et par
> liter med standard olie 15-40. Ved nogen om jeg kan bruge det?

Sidder der ikek et klistermærke i døren, eller lignende, hvor der står,
hvad olie der er hældt på ved service?

Olietypen du skal bruge afhænger af din motor, og så længe du ikke
fortæller noget om den - så er det svært at råde - altså ud over at du
nok skal have en lidt mere "kostbar" end blot en 15W-40

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Søren

Dato : 01-04-09 06:38

Lars Thomsen Nielsen skrev:
> [...]
> instruktionsmanualen kan finde ud af hvilken type den bruger. Jeg har et par
> liter med standard olie 15-40. Ved nogen om jeg kan bruge det?

Det kommer an på hvilken motor der ligger i bilen. Er den originale
motor erstattet af en udtjent motor fra en gammel Golf .. så kan du godt
bruge det lim du har på hylden, men sidder den originale motor stadig
i bilen - så skal du lige bladre lidt i din manual til bilen - for det
står i denne.

Mit gæt er at der forslåes en fuldsyntetisk 5W40.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 01-04-09 10:16

> Mit gæt er at der forslåes en fuldsyntetisk 5W40.

Godt gættet. Det bekræftiger min mekaniker også

15-40 - den måtte jeg endelig ikke hælde på sagde han.

PS. Min motor er en ganske udmærket 2.0 og ikke en udtjent Golferstaning

Tak for hjælpen.

Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-09 15:02

Lars Thomsen Nielsen skriver:

> PS. Min motor er en ganske udmærket 2.0 og ikke en udtjent Golferstaning

Benzin eller diesel?

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 02-04-09 07:42

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Lars Thomsen Nielsen skriver:
>
> Benzin eller diesel?

Jeg plejer at hælde blyfri 95 på - hvorfor? Er der forskellig motorolie
for hhv benzin og Dieselbiler?

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 02-04-09 01:50

On 2 Apr., 08:42, Lars Thomsen Nielsen <l...@flexcom.dk> wrote:

> Jeg plejer at hælde blyfri 95 på - hvorfor? Er der forskellig motorolie
> for hhv benzin og Dieselbiler?

Det kan der let være.

Klaus