|
| 28,47 liter Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 30-03-09 11:51 |
|
Hej
28,47 liter brugt for at køre fra Randers til Slagelse og retur, 516 km,
march hastighed 110/130, mig og ballondyret i bilen. Det er sgu da meget
godt gået for en 106 1,5 diesel med snart 400.000 km på bagen
Stef
| |
Leonard (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 30-03-09 12:01 |
|
Stefan Jacobsen wrote:
> 28,47 liter brugt for at køre fra Randers til Slagelse og retur, 516
> km, march hastighed 110/130, mig og ballondyret i bilen. Det er sgu
> da meget godt gået for en 106 1,5 diesel med snart 400.000 km på
> bagen
Tjah, jeg bliver skuffet hvis ikke jeg kan få mindst 850 km ud af den
mængde brændstof i den bil jeg har der har samme størrelse som din ...
--
Leonard
| |
Stefan Jacobsen (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 30-03-09 12:21 |
|
> Tjah, jeg bliver skuffet hvis ikke jeg kan få mindst 850 km ud af den
> mængde brændstof i den bil jeg har der har samme størrelse som din ...
>
Som er?
Stef
| |
Torben Scheel (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 30-03-09 12:31 |
|
Stefan Jacobsen wrote:
>> Tjah, jeg bliver skuffet hvis ikke jeg kan få mindst 850 km ud af den
>> mængde brændstof i den bil jeg har der har samme størrelse som din ...
>>
> Som er?
>
Small
--
vh
Torben
| |
Stefan Jacobsen (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 30-03-09 12:43 |
|
>>> Tjah, jeg bliver skuffet hvis ikke jeg kan få mindst 850 km ud af den
>>> mængde brændstof i den bil jeg har der har samme størrelse som din ...
>>>
>> Som er?
>>
> Small
>
LOL det blir sgu næsten ikke mindre end en 106'er
Stef
| |
Torben Scheel (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 30-03-09 12:43 |
|
Stefan Jacobsen wrote:
>>>> Tjah, jeg bliver skuffet hvis ikke jeg kan få mindst 850 km ud af den
>>>> mængde brændstof i den bil jeg har der har samme størrelse som din ...
>>>>
>>> Som er?
>>>
>> Small
>>
> LOL det blir sgu næsten ikke mindre end en 106'er
>
Smart Fo(u)r 2 må være xsmall - 106 og f.eks. Lupo kalder jeg Small
--
vh
Torben
| |
Klaus D. Mikkelsen (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 30-03-09 14:23 |
| | |
Stefan Jacobsen (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 30-03-09 16:02 |
|
>> Som er?
>
> En "Nupo".
>
>
Ja mon ikke, forskellen er bare jeg kan køre ca. lidt over 1 år for det
samme som prisforskellen (ca. 52000km
Stef
| |
Leonard (31-03-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 31-03-09 13:14 |
|
Stefan Jacobsen wrote:
> Ja mon ikke, forskellen er bare jeg kan køre ca. lidt over 1 år for
> det samme som prisforskellen (ca. 52000km
Hvad kostede sådan en 106 fra ny?
Hvad koster den brugt i dag?
Min Lupo 3L kostede 165.000 som ny.
Nå, ja, så kan jeg jo tanke et par gange ekstra for det du betaler i
årlig afgift, den har indtil nu været på 80 kr. pr. halvår
--
Leonard
| |
Stefan Jacobsen (31-03-2009)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 31-03-09 13:53 |
|
>
> Hvad kostede sådan en 106 fra ny?
132.990,-
> Hvad koster den brugt i dag?
Omkring 20-25000,- (jeg gav 26000,-)
> Min Lupo 3L kostede 165.000 som ny.
> Nå, ja, så kan jeg jo tanke et par gange ekstra for det du betaler i
> årlig afgift, den har indtil nu været på 80 kr. pr. halvår
Ja der er lige en bette forskel 1040
Men så er reservedel til min nu nok en anelse billigere
Stef
| |
Leonard (31-03-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 31-03-09 14:05 |
|
> Men så er reservedel til min nu nok en anelse billigere
Uinteressant, da det jo kræver at der er brug for reservedele
Men hvad koster nye dæk til sådan en 106?
Sidst gav jeg 400 kr. pr stk. for dem til 3L'en ...
Nye skiver og klodser foran kostede svjh. ca. 3.000 kr.
--
Leonard
| |
Stefan Jacobsen (01-04-2009)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 01-04-09 12:28 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:49d21500$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Men så er reservedel til min nu nok en anelse billigere
>
> Uinteressant, da det jo kræver at der er brug for reservedele
>
> Men hvad koster nye dæk til sådan en 106?
Gav 2700 for 4 vinterdæk her før sæsonen Men kunne da godt ha købt nogle
til 2-300,- hvis jeg turde
> Sidst gav jeg 400 kr. pr stk. for dem til 3L'en ...
> Nye skiver og klodser foran kostede svjh. ca. 3.000 kr.
>
Mener jeg gav 1000,- ved auto-G.
Stef
| |
Leonard (01-04-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 01-04-09 20:14 |
|
Stefan Jacobsen wrote:
> > Men hvad koster nye dæk til sådan en 106?
>
> Gav 2700 for 4 vinterdæk her før sæsonen Men kunne da godt ha
> købt nogle til 2-300,- hvis jeg turde
Til en 3L er der kun 2 dæk at vælge imellem, så det er ikke et
spørgsmål om at spare ved at købe billige dæk, det er de dæk, der er på
markedet, der passer til bilen.
--
Leonard
| |
Stefan Jacobsen (02-04-2009)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 02-04-09 11:03 |
|
>> Gav 2700 for 4 vinterdæk her før sæsonen Men kunne da godt ha
>> købt nogle til 2-300,- hvis jeg turde
>
> Til en 3L er der kun 2 dæk at vælge imellem, så det er ikke et
> spørgsmål om at spare ved at købe billige dæk, det er de dæk, der er på
> markedet, der passer til bilen.
>
Hvor bette er de?
Stef
| |
Ukendt (01-04-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-04-09 20:05 |
|
"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
news:49d20fad$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Men så er reservedel til min nu nok en anelse billigere
Lupo 3L har aldrig været
en billig bil totaløkonomisk set.
Ca. en 8. plads iflg. Penge & Privatøkonomi
for en del år tilbage.
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-04-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-04-09 21:26 |
|
">> Eque <<" skriver:
>
> Lupo 3L har aldrig været
> en billig bil totaløkonomisk set.
> Ca. en 8. plads iflg. Penge & Privatøkonomi
> for en del år tilbage.
På grund af skræk for værkstedsregninger. Regninger kun 3L ejere der
absolut vil slæbe deres bil til nærmeste VW forhandler (der intet kan
finde ud af) for at få repareret.
Den virkelige verden for de fleste 3L ejere viser sig at være ganske
anderledes.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Anders Majland (01-04-2009)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 01-04-09 22:02 |
|
> Den virkelige verden for de fleste 3L ejere viser sig at være ganske
> anderledes.
Det er også det jeg hører mest. Skrækhistorierne hører man ikke så meget
til.
Den jeg hører mest om er har en kollega kørt 350.000km i - og han har ikke
planer om at skifte
Ser man på de biler der har er til salg så har mange af dem gået 2-300.00km
og står til salg til 50-70000kr Eller en afskrivning pænt under 0,50kr/km Så
sammenholdt med at den er meget billig i grøn afgift og diesel så har ejerne
jo nok haft plads til et par større regninger undervejs som turbo og
gearkasse uden at det har ødelagt totaløkonomien ...
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-04-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-04-09 22:16 |
|
Anders Majland skriver:
>
> Det er også det jeg hører mest. Skrækhistorierne hører man ikke så meget
> til.
Jo, netop skrækhistorierne er dem der florerer blandt dem der gisner og
fryter. Den der baklyskontakt der svigtede på en bil, hvor et fjollet VW
værksted ikek kunne finde fejlen, men sendte store regninger er stadig
den historier der præger "offentlighedens indtryk" af 3L.
> Ser man på de biler der har er til salg så har mange af dem gået 2-300.00km
> og står til salg til 50-70000kr Eller en afskrivning pænt under 0,50kr/km Så
> sammenholdt med at den er meget billig i grøn afgift og diesel så har ejerne
> jo nok haft plads til et par større regninger undervejs som turbo og
> gearkasse uden at det har ødelagt totaløkonomien ...
Hvor mange har du hørt om der har fået skiftet gearkasse?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Anders Majland (02-04-2009)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 02-04-09 08:37 |
|
> Hvor mange har du hørt om der har fået skiftet gearkasse?
Nu er det muligt at jeg blander det sammen med skifterobotten til samme. Men
mener at både den lupo og en a2 som en anden kollega har haft har fået
skiftet gearkasse før 250.000km.
/A
| |
Leonard (31-03-2009)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 31-03-09 13:11 |
|
Stefan Jacobsen wrote:
> Som er?
Lille, 3,6m lang 1,6 m bred vel ca samme mål som din 106.
Nåh, ja motoren er så lidt mindre 1,2l 3 cyl. TDI, men den kan nu fint
holde de 130 km/t.
--
Leonard
| |
Stefan Jacobsen (31-03-2009)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 31-03-09 13:24 |
|
> Lille, 3,6m lang 1,6 m bred vel ca samme mål som din 106.
> Nåh, ja motoren er så lidt mindre 1,2l 3 cyl. TDI, men den kan nu fint
> holde de 130 km/t.
>
Ja noget nyere og dyrere teknologi og turboen gør jo en væsentlig forskel
Stef
| |
Karsten Andersen (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Karsten Andersen |
Dato : 30-03-09 14:33 |
|
30 Mar 2009 11:00:44 GMT, skrev Leonard, på 12 linier, i
<49d0a65c$0$90264$14726298@news.sunsite.dk>, :
>Stefan Jacobsen wrote:
>
>> 28,47 liter brugt for at køre fra Randers til Slagelse og retur, 516
>> km, march hastighed 110/130, mig og ballondyret i bilen. Det er sgu
>> da meget godt gået for en 106 1,5 diesel med snart 400.000 km på
>> bagen
>
>Tjah, jeg bliver skuffet hvis ikke jeg kan få mindst 850 km ud af den
>mængde brændstof i den bil jeg har der har samme størrelse som din ...
Ja ca samme tur i en Vectra B 2,0 Dti klare også de 18km/l
--
MVH Karsten
Horsens
| |
Brian Sørup (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 30-03-09 12:44 |
|
"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen
news:49d0a189$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> 28,47 liter brugt for at køre fra Randers til Slagelse og retur, 516 km,
> march hastighed 110/130, mig og ballondyret i bilen. Det er sgu da meget
> godt gået for en 106 1,5 diesel med snart 400.000 km på bagen
>
Hmmm, det kan jeg sagtens slå :
Fra Ølstykke til Vrå er der 446Km iflg. Krak.dk.
Jeg kørte samme hastighed som dig men kunne komme op på et forbrug på 80-82
Liter i stedet for snoldede 28.....
HA-HA, jeg vandt....... !
--
Brian Sørup
Oldsmobile Custom Cruiser 5,7
| |
Stefan Jacobsen (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 30-03-09 12:56 |
|
> Hmmm, det kan jeg sagtens slå :
> Fra Ølstykke til Vrå er der 446Km iflg. Krak.dk.
> Jeg kørte samme hastighed som dig men kunne komme op på et forbrug på
> 80-82 Liter i stedet for snoldede 28.....
> HA-HA, jeg vandt....... !
>
> --
Ja det er fandeme ikke nemt at få sådan en slave diesel til at bruge noget
brændstof
Stef
| |
Ukendt (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-03-09 14:31 |
|
Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> skrev :
>Fra Ølstykke til Vrå er der 446Km iflg. Krak.dk.
>Jeg kørte samme hastighed som dig men kunne komme op på et forbrug på 80-82
>Liter i stedet for snoldede 28.....
>HA-HA, jeg vandt....... !
Gu' gjorde du da ikke nikke nej ............
jeg brugte mere da Spirilen skulle hjem ;)
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-03-09 14:39 |
|
jan_stevns skrev :
>Gu' gjorde du da ikke nikke nej ............
>
>jeg brugte mere da Spirilen skulle hjem ;)
på 3 kilometer mindre ;)
--
Jan_stevns
| |
Claus Frørup (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Claus Frørup |
Dato : 30-03-09 20:19 |
|
Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:
>jan_stevns skrev :
>
>>Gu' gjorde du da ikke nikke nej ............
>>
>>jeg brugte mere da Spirilen skulle hjem ;)
>
>på 3 kilometer mindre ;)
Og så var det oven i købet tåget...
--
Dette er en signatur.
Læs den ikke.
| |
Ukendt (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-03-09 20:35 |
|
Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :
>>på 3 kilometer mindre ;)
>Og så var det oven i købet tåget...
var det ? Jeg kunne ikke se en skid ud af forruden.
--
Jan_stevns
| |
Ivan Madsen (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 30-03-09 20:37 |
|
On Mon, 30 Mar 2009 21:34:50 +0200, jan_stevns wrote:
>Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :
>
>>>på 3 kilometer mindre ;)
>
>>Og så var det oven i købet tåget...
>
>var det ? Jeg kunne ikke se en skid ud af forruden.
>
>
Så sluk dog den smøg ))
| |
Ukendt (30-03-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-03-09 20:49 |
|
Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :
>On Mon, 30 Mar 2009 21:34:50 +0200, jan_stevns wrote:
>>Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :
>>>>på 3 kilometer mindre ;)
>>>Og så var det oven i købet tåget...
>>var det ? Jeg kunne ikke se en skid ud af forruden.
>Så sluk dog den smøg ))
Smog ?? antyder du noget oser værre end en gammel Polsk Kullemper ?
Den er sågu da testet for forurening til sidste syn - det hjalp svært
på sagerne da ejeren blev sendt uden for ;)
Måleudstyret blev åbenbart forvirret over et eller andet - fodsved,
armgas, tarmluft .. hvad blev aldrig opklaret, men den bestod da syn
Har du nogensinde set en synshal, hvor der er 2 fede sorte striber i
asfalten for porten ?? Jeg har ;)
--
Jan_stevns
| |
claus b.p. (30-03-2009)
| Kommentar Fra : claus b.p. |
Dato : 30-03-09 21:14 |
|
Claus Frørup wrote:
> Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:
>
>> jan_stevns skrev :
>>
>>> Gu' gjorde du da ikke nikke nej ............
>>>
>>> jeg brugte mere da Spirilen skulle hjem ;)
>>
>> på 3 kilometer mindre ;)
>
> Og så var det oven i købet tåget...
Det var ca. samme mængde motorolie jeg brugte for at køre en MB250TD/124 fra
Kbh til Nordjylland. Tågen havde jeg selv med!
/Claus
| |
p.jarnbak (31-03-2009)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 31-03-09 10:49 |
|
"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message
news:49d0a189$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> 28,47 liter brugt for at køre fra Randers til Slagelse og retur, 516 km,
> march hastighed 110/130, mig og ballondyret i bilen. Det er sgu da meget
> godt gået for en 106 1,5 diesel med snart 400.000 km på bagen
Da min 106d kom ned på omkring 18 på en liter betød det at det var tid
til at få justeret ventilerne.Normalt gik den 22 km/l,men det var også med
egr ventilen koblet fra.Det gav 1,5-2 km/l plus bedre bundtræk,at frakople
egr ventilen.Fin lille bil.
Hilsen Palle
ex 106d køre
| |
Stefan Jacobsen (31-03-2009)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 31-03-09 12:49 |
|
> Da min 106d kom ned på omkring 18 på en liter betød det at det var tid
> til at få justeret ventilerne.Normalt gik den 22 km/l,men det var også med
> egr ventilen koblet fra.Det gav 1,5-2 km/l plus bedre bundtræk,at frakople
> egr ventilen.Fin lille bil.
> Hilsen Palle
> ex 106d køre
Egr ventil? Har også lagt mærke til den blir sløvere og sløvere, så har
kontaktet Gøj for at få nye ventiler
Stef
| |
p.jarnbak (01-04-2009)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 01-04-09 07:34 |
|
> Egr ventil? Har også lagt mærke til den blir sløvere og sløvere, så har
> kontaktet Gøj for at få nye ventiler
>
> Stef
Ventil justering er ikke en del af normal service.Værkstedet justere dem
kun hvis kunden klager over at bilen er svær at starte=dårlig kompression.
Hvis du altid har kørt med egr ventilen tilsluttet skal du nok have
indsugnings-
manifoldet af og rense for snask og slam da varm udstødnings gas og olie
dampe fra krumtap udluftningen er en dårlig blanding.
M.v.h. Palle.
| |
Stefan Jacobsen (02-04-2009)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 02-04-09 18:16 |
|
>
> Ventil justering er ikke en del af normal service.Værkstedet justere dem
> kun hvis kunden klager over at bilen er svær at starte=dårlig kompression.
> Hvis du altid har kørt med egr ventilen tilsluttet skal du nok have
> indsugnings-
> manifoldet af og rense for snask og slam da varm udstødnings gas og olie
> dampe fra krumtap udluftningen er en dårlig blanding.
Erg ventilen er det den der sidder mellem op mellem 3 og 4 på
udstødningsmanifolden og boltet fast på indsugningen?
Stef
| |
Leo_Jensen (31-03-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 31-03-09 04:13 |
|
On 31 Mar., 11:48, "p.jarnbak" <jarn...@tdcadsl.dk> wrote:
> "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote in message
>
> news:49d0a189$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Hej
>
> > 28,47 liter brugt for at køre fra Randers til Slagelse og retur, 516 km,
> > march hastighed 110/130, mig og ballondyret i bilen. Det er sgu da meget
> > godt gået for en 106 1,5 diesel med snart 400.000 km på bagen
>
> Da min 106d kom ned på omkring 18 på en liter betød det at det var tid
> til at få justeret ventilerne.Normalt gik den 22 km/l,men det var også med
> egr ventilen koblet fra.Det gav 1,5-2 km/l plus bedre bundtræk,at frakople
> egr ventilen.Fin lille bil.
> Hilsen Palle
> ex 106d køre
Og så kobler du den bare til igen hvis der bliver brug for at reducere
forureningsniveauet ??
Dieselbiler burde til syn hver 3. måned...
MVH Leo
| |
p.jarnbak (31-03-2009)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 31-03-09 12:29 |
|
Og så kobler du den bare til igen hvis der bliver brug for at reducere
forureningsniveauet ??
Dieselbiler burde til syn hver 3. måned...
Den går også igennem syn med egr frakoplet.De måler ikke nox, kun sodtallet
og
kun ved fuld gas hvor egr ventilen er lukket.Jeg har da glemt at tilkople
egr et par
gange, da jeg var til syn, uden problemer.
(alt efter hvad man måler på,så er der mindre forurening når bilen køre
1,5-2 km
længere på en liter.)
Hilsen Palle.
| |
Brian Lund (01-04-2009)
| Kommentar Fra : Brian Lund |
Dato : 01-04-09 08:13 |
|
> 28,47 liter brugt for at køre fra Randers til Slagelse og retur, 516 km,
> march hastighed 110/130, mig og ballondyret i bilen. Det er sgu da meget
> godt gået for en 106 1,5 diesel med snart 400.000 km på bagen
Mine forældres gamle Citroen Xsara 2,0 HDI holdt stort set altid omkring
18-19 km/l selvom de ofte kørte turen fra sønderjylland til Odense og
tilbage igen, 2 gange på en weekend (400 km, 320 på motorvej). Jeg synes
egentligt ikke at det er særligt imponerende at en 106'er ikke kan gå
væsentligt mere så!
Den gik iøvrigt mellem 9,5-11 km/l med omkring 1000 kg campingvogn ved 90
km/t.
Deres nye Seat Leon ecomotion har iøvrigt heller ikke imponeret indtil
videre selvom den har en turbo og 15 hestekræfter mere til at hjælpe (17
km/l indtil videre)...
Brian
| |
Stefan Jacobsen (01-04-2009)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 01-04-09 12:30 |
|
"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse
news:49d313ff$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>> 28,47 liter brugt for at køre fra Randers til Slagelse og retur, 516 km,
>> march hastighed 110/130, mig og ballondyret i bilen. Det er sgu da meget
>> godt gået for en 106 1,5 diesel med snart 400.000 km på bagen
>
> Mine forældres gamle Citroen Xsara 2,0 HDI holdt stort set altid omkring
> 18-19 km/l selvom de ofte kørte turen fra sønderjylland til Odense og
> tilbage igen, 2 gange på en weekend (400 km, 320 på motorvej). Jeg synes
> egentligt ikke at det er særligt imponerende at en 106'er ikke kan gå
> væsentligt mere så!
Den har også gået næsten 400000km?
Stef
| |
Brian Lund (01-04-2009)
| Kommentar Fra : Brian Lund |
Dato : 01-04-09 19:48 |
|
>>> 28,47 liter brugt for at køre fra Randers til Slagelse og retur, 516 km,
>>> march hastighed 110/130, mig og ballondyret i bilen. Det er sgu da
>>> meget godt gået for en 106 1,5 diesel med snart 400.000 km på bagen
>>
>> Mine forældres gamle Citroen Xsara 2,0 HDI holdt stort set altid omkring
>> 18-19 km/l selvom de ofte kørte turen fra sønderjylland til Odense og
>> tilbage igen, 2 gange på en weekend (400 km, 320 på motorvej). Jeg synes
>> egentligt ikke at det er særligt imponerende at en 106'er ikke kan gå
>> væsentligt mere så!
>
> Den har også gået næsten 400000km?
Deres Xsara havde gået 3xx.xxx km da de solgte den, mener det var over 350k
ihvertfald!
Det er ikke mit indtryk at bare fordi en bil bliver ældre bruger den mere
brændstof?
Brian
| |
Leo_Jensen (02-04-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 02-04-09 04:48 |
|
On 2 Apr., 12:03, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:
> >> Gav 2700 for 4 vinterdæk her før sæsonen Men kunne da godt ha
> >> købt nogle til 2-300,- hvis jeg turde
>
> > Til en 3L er der kun 2 dæk at vælge imellem, så det er ikke et
> > spørgsmål om at spare ved at købe billige dæk, det er de dæk, der er på
> > markedet, der passer til bilen.
>
> Hvor bette er de?
155/65 R14
| |
Stefan Jacobsen (02-04-2009)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 02-04-09 12:05 |
|
> > Til en 3L er der kun 2 dæk at vælge imellem, så det er ikke et
> > spørgsmål om at spare ved at købe billige dæk, det er de dæk, der er på
> > markedet, der passer til bilen.
>
> Hvor bette er de?
155/65 R14
Ja det var sgu en underlig størrelse!
Stef
| |
|
|